تبیان، دستیار زندگی
خواندنی های خیلی خصوصی از زندگی فوتبالیست ها را اینجا بخوانید. از لالایی خواندن های دایی برای دخترش تا پسر سالاری قلعه نویی.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار تصاویر فرزندان فوتبالیست ها


خواندنی های خیلی خصوصی از زندگی فوتبالیست ها را اینجا بخوانید. از لالایی خواندن های دایی برای دخترش تا پسر سالاری قلعه نویی.


امیر قلعه نویی و پسرش

13 رجب روز پدر نزدیک است.  بسیاری از چهره های فوتبال ایران طعم پدر شدن را چشیده اند. شاید برایتان جالب باشد بدانید هر کدام از آنها در زندگی خصوصی شان چگونه هستند؟ در این مطلب قصد داریم با احترام به زندگی شخصی بعضی از ستاره‌های فوتبال؛ آن‌ها که در دل مردم جا دارند و محبوب هستند را تا حدودی بررسی کنیم. در این مطلب فان بخشی از عادت‌های جالب این چهره‌ها را بیان کردیم و از زندگی خصوصی‌شان نوشتیم. از پدر بودنشان تا کارهای خارج از مستیطل سبز که خواندن می تواند جالب باشد.

امیر قلعه نویی

یک پدر خوش‌اخلاق و همسری مهربان است. در خانه روی حرف همسرش حرف نمی‌زند. پسرش هر چه بگوید، نه نمی‌آورد. اخیرا برای هوتن، یک دستگاه پورشه خرید که خیلی‌ها آرزوی دست زدن به این ماشین را دارند! همیشه عادت دارد غذا کم بخورد.

وقتی دوستی را به رستوران دعوت می‌کند، یک غذا می‌گیرد و با او نصف می‌کند. آدم بامعرفتی است. برای دوستانش کم نمی‌گذارد. می‌گوید نباید جیبشان خالی باشد. یک‌بار به یکی از دوستانش کارت عابربانکی پر پول داده و گفته بود: «از کسی پول نگیر، هر وقت پول خواستی از همین عابربانک بردار.»

عاشق بنز است. سال گذشته که یک نفر در مجموعه انقلاب روی بنز مشکی و شیکش خط انداخت، فقط گریه نکرد. آدم بانمکی است و اگر با او یک ساعت بنشینید کلی می‌خندید. از جمله عادت‌های بد او دهن‌بین بودنش است. می‌گویند اطرافیانش هر چه بگویند، به راحتی باور می‌کند و حتی موضع می‌گیرد.

علی دایی

عاشق دخترش نورا است. هر چه بگوید، نه نمی‌آورد. نقل کرده‌اند، شب‌ها برای نورا لالایی هم می‌خواند. او پدری فوق‌العاده مهربان است. هرکس به دخترش چپ نگاه کند، باید دقایقی بعد به بیمارستان مراجعه کند. آدم سخت پسندی است. برای انتخاب یک لباس باید هزار تا مغازه را بالا و پایین کند.

علی داییعلی دایی

عاشق کوفته تبریزی است. در خانه برعکس خیلی از مردها مقابل همسرش شکست خورده نیست! سعی می‌کند همیشه حرف، حرف او باشد. وقتی عصبانی می‌شود حتی برادر بزرگترش هم ترجیح می‌دهد در گوشه‌ای پنهان شود. گاهی خبرنگاران این کل‌کل‌های برادری را می‌شنوند و نمی‌توانند خنده‌هایشان را کنترل کنند. با این‌که در ظاهر آدم اخمویی است ولی فوق‌العاده خوش‌خنده است و اگر روی مود باشد، می‌توانید از او مصاحبه‌ای بسیار خوب بگیرید. قلق خاصی دارد و اگر از او اول مصاحبه تعریف کنید، تا آخر مصاحبه به دانه‌دانه سوال‌هایتان با صبر و حوصله جواب می‌دهد.

ماشین‌باز تیری است و در پارکینگ خانه‌اش 3، 4 دستگاه ماشین دارد. فعلا خبرنگاران لکسوس 600 میلیونی و مازاراتی یک میلیاردی‌اش را دیده‌اند. اگر با کسی لج کند، بزرگ‌ترین آدم دنیا هم بیاید و سفارشش را کند، دوباره به لج‌بازی‌اش ادامه می‌دهد. می‌گویند کینه‌ای است و افراد را نمی‌بخشد.

نکونام و پسرش آرین

جواد نکونام

عاشق پسرش آریان است. در اردوهای استقلال مدام غر می‌زند که پسرش را می‌خواهد ولی حالا در کویت با خانواده‌اش زندگی می‌کند. آدم ولخرجی است. در سفرهای خارجی به نمایندگی‌های مختلف می‌رود و تا می‌تواند لباس می‌خرد. شایعه شده اخیرا در یکی از سفرهای خارجی‌اش نزدیک به 100 میلیون تومان لباس و کیف و کفش و کت خریده است!

آدم خسیسی نیست و به هر کس که بتواند کمک می‌کند. در کار ساخت‌وساز در شمال کشور است ولی می‌گویند هنوز به سود خوبی نرسیده است. آدم مغروری نیست و اگر با او یک‌بار برخورد کنید، به طور کلی نظرتان درباره‌اش عوض می‌شود چون فوق‌العاده خاکی است. از قلیان به شدت تنفر دارد و حتی نزدیک‌ترین دوستان قلیانی‌اش جرات ندارد به او پیشنهاد حضور در سفره‌خانه را بدهند. با بازیکنان مودب رابطه بسیار نزدیکی دارد ولی با بازیکنان مغرور به هیچ‌وجه. همانا یکی از بزرگ‌ترین تفریحاتش خوردن میلک شیک است!

مهدوی کیا و دخترش عسل

مهدی مهدوی‌کیا

فوق‌العاده مودب و محترم. به هرکسی که بتواند کمک می‌کند. با هیچ‌کس بدرفتاری نمی‌کند؛ حتی اگر 10 بار بخواهید با شما عکس بگیرد، با رویی باز می‌گوید ایرادی ندارد. هنوز مرگ برادرش را فراموش نکرده است و گاهی به تلخی در این‌باره حرف می‌زند. گذشته‌اش را فراموش نکرده. هنوز به روستای پدری‌اش می‌رود و در کارها به خانواده‌اش کمک می‌کند؛ حتی به فعالیت‌هایی از جمله دوشیدن شیر گاو و گوسفند هم مشغول می‌شود! مهدوی‌کیا دنبال مارک است و همیشه لباس‌های بسیار خوبی به تن می‌کند. خریدهایش را از آلمان انجام می‌دهد. از قلیان تنفر شدیدی دارد اما در عوض عاشق کباب گلپایگانی است. اگر به او محبت کنید به هیچ‌وجه فراموش نمی‌کند؛ مثلا بعد از سال‌های سال هنوز محبت علی دوستی‌مهر اولین مربی‌اش را فراموش نکرده و این روزها در تیم ملی جوانان همچنان شاگردی‌اش را می‌کند.وابستگی شدیدی به عسل دخترش دارد. به خاطر خانواده اش محبور شد پس از سال ها زندگی در آلمان به ایران بیاید. عسل دخترش تنها فرزندش به حساب می آید. مهدوی کیا یکی از معدود فوتبالیست هایی که خیلی زود ازدواج کرد و توانست بی حاشیه به فوتبالش بپردازد.

وحید هاشمیان و دخترش النا

هاشمیان یک جا نمی‌نشیند

از وقتی دخترش به دنیا آمده، شدیدا سرگرم است. دختر بانمکی دارد و عاشق اوست. مثل یک پدر نمونه تمام وقتش را صرف او و خانواده‌اش می‌کند. آدمی فوق‌العاده رک و جدی است. اگر از چیزی بدش بیاید، پنهان نمی‌کند. از کسی نمی‌ترسد و گاهی این نترسیدن باعث می‌شود حرف‌هایی بزند که به خیلی‌ها بربخورد. شیک‌پوش است و همیشه برند به تن می‌کند. در تهران به هیچ‌وجه پشت فرمان نمی‌نشیند. او از ترافیک تهران آشفته می‌شود و از رانندگی می‌ترسد.

وحید که بیشتر اوقات در آلمان مشغول انجام دادن کارهای مربیگری اش است زمانی که به تهران می آید روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد و معمولا دوستانش رانندگی می کنند. وحید آدم بی‌قراری است. نمی‌تواند بیشتر از نیم ساعت یک جا باشد. تا می‌رسد می‌خواهد برود! با مهدوی‌کیا رابطه خیلی نزدیکی دارد و نتوانسته این ارتباط را با خیلی از بازیکنان ملی داشته باشد.

وقتی در مورد آینده پسرهایش از کریمی سوال می کنیم اینگونه جواب می دهد: طبیعتا هر پدری دوست دارد پسرش جا پای او بگذارد، مسلما من هم از این قاعده مستثنی نیستم؛ اما مطمئن باشید هیچ وقت پسرهایم را مجبور نمی‌کنم حتما راه من را ادامه بدهند. به‌نظرم، ایده‌آل‌ترین راه این است که اجازه بدهم خودشان برای زندگی و آینده‌شان تصمیم بگیرند.

مجیدی و فرزندانش

فرهاد مجیدی

مهاجم پیشین استقلال دو فرزند پسر و دختر دارد. مجیدی وابستگی شدیدی به دختر و پسرش دارد. او پس از خداحافظی از مستطیل سبز بیشتر وقت خود را با آنها سپری می کند و تصاویر تفریح های خود با آنان را در صفحه های اجتماعی منتشر می کند.

کاپیتان پیشین استقلال زمانی برای رسیدن به فرزندانش استقلال را در اواسط فصل رها کرد و برای ادامه فوتبال به قطر رفت تا در کنار دخترش تیام و بردیار باشد.

احمدرضا عابدزاده

نقل است در یک باشگاه بدنسازی، یکی از گردن‌کلفت‌ها زیر وزنه‌ای می‌خوابد. به زور و با کمک یک نفر این وزنه را می‌زند. وقتی بلند می‌شود، احمدرضا عابدزاده کلی به وزنه اضافه می‌کند و عین آب خوردن آن را پایین و بالا می‌کند! احمدرضا عابدزاده این‌طور آدمی است.

می‌خندد و می‌گوید: «خب من روزی 5 ساعت تمرین می‌کنم. دست خودم نیست. عادت کرده‌ام.» عابدزاده ورزشکاری حرفه‌ای است. قند و شکر نمی‌خورد. هر روز باید یک وعده ماهی بخورد. آشپزی‌اش خوب است و رابطه بسیار خوبی با همسرش دارد. پدر حساسی است و به امیر، پسرش که در پرسپولیس بازی می‌کند، می‌گوید باید احترام بزرگترها را حفظ کند. او ژل زدن و آدامس جویدن در فوتبال ایران را مد کرد. همین‌طور ماشین شاسی بلند را. وقتی لندکروز سوار می‌شد نهایت ماشین در تهران بی‌ام دبلیو سال 1990 بود! در دوران بازیگری فوق‌العاده بداخلاق بود. کسی جرات نمی‌کرد به سمتش برود. حتی به سر چند خبرنگار دست نوازش کشیده بود! ولی حالا مهربان است. آرام و متین با همه صحبت می‌کند اما حرف زدن زیادی، باعث خستگی‌اش می‌شود و جملات را گم می‌کند. امیر را تاکنون خودش پرورش داده است اما چند سالی است که دیگر پیگیر کارهای او نیست و اعتقاد دارد امیر باید خودش راه خودش را پیدا کند. خیلی ها آینده بچه عقاب را روشن می دانند اما باید صبر کرد و دید آیا پسر عقاب می تواند جا پای پدر بگذارد یا خیر؟

علی کریمی و پسرانش

علی کریمی ازدواج زودهنگام، عامل موفقیت

در 20-19 سالگی ازدواج کرده است از نظر خودش یکی از علت‌های موفقیتم ازدواج زودهنگام بوده است. ثمره ازدواجم، 2 پسر 13 ساله و 11و نیم ساله به نام‌های هاوش و هیرساست.

وقتی در مورد آینده پسرهایش از او سوال می کنیم اینگونه جواب می دهد: طبیعتا هر پدری دوست دارد پسرش جا پای او بگذارد، مسلما من هم از این قاعده مستثنی نیستم؛ اما مطمئن باشید هیچ وقت پسرهایم را مجبور نمی‌کنم حتما راه من را ادامه بدهند. به‌نظرم، ایده‌آل‌ترین راه این است که اجازه بدهم خودشان برای زندگی و آینده‌شان تصمیم بگیرند.

شماره هشت سالهای اخیر فوتبال ایران به مسافرت علاقه زیادی دارد؛ در کل، اگر فرصت کافی نداشته باشد و بخواهد به  مسافرت داخلی برود ، شمال کشور را انتخاب می‌کند؛ اما اگر بخواهد به مسافرت خارجی برود، قطعا دوبی را انتخاب می‌کند. در زندگی به شانس خیلی اعتقاد دارد.برای ادامه زندگی‌ ایران را به همه‌ جای دنیا ترجیح می‌دهد. اصولا حس وطن‌پرستانه بسیار قوی دارد. هر وقت در جمع‌های دوستانه‌ صحبت از زندگی در خارج از کشور و رفتن از ایران می‌شود، مخالف سرسخت این کار است. بعد از اتمام آن 8 سالی که به‌خاطر فوتبال خارج از ایران زندگی کرده است، حتی از یکی‌دو تیم دیگر هم پیشنهاد داشت؛ اما دیگر از غربت خسته شده بود و فقط می‌خواست به ایران برگرد تا فوتبالش را در ایران دنبال کند.

وقتی می‌بازد یا از موضوعی ناراحت است، سعی می‌کند تا آن‌جا که امکان داشته باشد، این ناراحتی را به کانون خانواده‌ انتقال ندهد. البته خانمش زیاد هم اهل فوتبال نیست و از اتفاقات کریمی در فوتبال خیلی خبردار نمی شود.

سید مهدی رحمتی: از خدا ممنونیم

مهدی رحمتی که حالا شاید باید گلر پیشین تیم ملی لقبش دهیم ( البته امیدواریم درهای تیم ملی برای او باز شود) یکی از موفق ترین گلرهای سالهای اخیر فوتبال ایران به شمار می رود. رحمتی یکی از کسانی است که زود ازدواج کرده است و دارای دو پسر به نام های علی و عطا است. رحمتی در سالهای اخیر معمولا علی را با خود به هر جا که می رود می برد. از جشن قهرمانی تا حضور در تمرین استقلال.

مهدی رحمتیمهدی رحمتی

رحمتی پسر محجوبی است و تنها کافی است یکبار با او برخورد کنید تا متوجه شوید علی رغم اخباری که گاها از او منتشر می شود پسری دوست داشتنی است. از لحاظ اعتقادی همین بس که خادم افتخاری حرم امام رضا به شمار می رود و برای او هل دادن ویلچرهای ذائرین حرم امام رضا (ع) در گرما و سرما افتخاری بی شمار محسوب می شودت. عهدی است که سید سالها آن را انجام می دهند و شاید به تازگی خیلی ها از این اتفاق آگاه شده باشند.

سید مهدی رحمتی در مورد پسرش علی می گوید:  عاشق دروازه بانیه. کلا دوست داره و من هم مجبور کرده برایش لباس دروازه بانی بگیرم. البته گل زدن هم دوست داره و کلی هم لباس و استوک حمله داره. ولی خدا کنه فوتبالیست بشه چون کلا شهرت رو خیلی دوست داره. این رو هم بگم که واقعا این دو تا هم علی و هم عطا حسابی به زندگی ما برکت دادن . من و همسرم واقعا از اینکه این بچه ها رو داریم از خدا ممنونیم.


رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان