تبیان، دستیار زندگی
چگونه دم از حبّ علی(ع)می زنیم ولی با سخنان انسان ساز و سراسر حکمتش این چنین بیگانه ایم؟لذا بر آن شدیم از روز سه شنبه23/2/93روز ولادت امام علی(ع)طی طرحی مطالعه این کتاب سراسر خیر و برکت را همه با هم آغاز کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهری هدهدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح نهج البلاغه خوانی در تبیان

نهج البلاغه

آنان كه پای منبر امام علی(علیه‌السلام) می‏نشستند سخت تحت تاثیر کلام امام قرار می‏گرفتند، مواعظ وی دلها را می‏لرزانید و اشك ها را جاری می‏ساخت، هنوز هم كدام دل است كه‏ خطبه ‏های موعظه‏ای امام علی(علیه‌السلام) را بخواند و یا گوش كند و بلرزه در نیاید؟

ما مفتخریم  کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن کریم بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است از امام معصوم ماست .

باید که از آن غافل نمانیم چرا که سخن امام علی علیه‌السلام است. ما چگونه دم از حبّ علی علیه‌السلام می‌زنیم ولی با سخنان انسان ساز و سراسر حکمت و زیبایی‌اش این چنین بیگانه‌ایم؟ لذا بر آن شدیم از روز سه شنبه 23/2/93 روز ولادت مولای متقیان علی ابن ابیطالب علیه‌السلام طی طرحی ارزشمند مطالعه این کتاب سراسر خیر و برکت را همه با هم آغاز کنیم

مجموعه نفیس و زیبایی كه اكنون در دست ماست منتخبی از «خطابه ‏ها» و «دعاها» و  «وصایا» و «نامه‏ ها» و  «جمله‏ های كوتاه» مولای متقیان علی(علیه‌السلام) است كه بوسیله سید شریف بزرگوار «رضی» رضوان الله علیه در حدود هزار سال پیش گردآوری شده است.

باید که از آن غافل نمانیم چرا که سخن امام علی علیه‌السلام است. ما چگونه دم از حبّ علی علیه‌السلام می‌زنیم ولی با سخنان انسان ساز و سراسر حکمت و زیبایی‌اش این چنین بیگانه‌ایم؟ لذا بر آن شدیم از روز سه شنبه 23/2/93 روز ولادت مولای متقیان علی ابن ابیطالب علیه‌السلام طی طرحی ارزشمند مطالعه این کتاب سراسر خیر و برکت را همه با هم آغاز کنیم .

شایان ذکر است که طرح نهج البلاغه خوانی برای اولین بار در سایت تبیان اجرا می‌شود. امید است که با همکاری کاربران گرامی، نهج‌البلاغه خوانی هم همانند طرح ختم قرآن در جامعه نهادینه شود و از معارف این کتاب گرانقدر بهره مند شویم.

شما هم می‌توانید ما را در این مسیر همراه باشید...

ثبت نام در دوره های نهج البلاغه خوانی

بخش نهج البلاغه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.