تبیان، دستیار زندگی
این غرفه سه سال است درجشنواره پروژه های دانش آموزی تیبان وجود دارد. هدف از آن یادگیری از راه بازی است. امسال این غرفه بطورهمزمان در سه قسمت، آزمایش های مهیج شیمی، پارک فن آموز و تجربه های دانش آموزی انجام شد. با تشکرو تقدیر از زحمت همه عزیزانی که در...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از غرفه هیجان بازی یادگیری در

نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

 گزارشی از غرفه هیجان بازی یادگیری در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

این غرفه سه سال است درجشنواره پروژه های دانش آموزی تیبان وجود دارد. هدف از آن یادگیری  از راه بازی است. امسال این غرفه بطور همزمان در سه قسمت، آزمایش های مهیج شیمی، پارک فن آموز و تجربه های دانش آموزی انجام شد. با تشکر و تقدیر از زحمت همه عزیزانی که در برگزاری این غرفه به ما کمک کردند، در زیر شرح مختصری از هر کدام از بخش ها داده خواهد شد:

بخش آزمایش های مهیج شیمی توسط  گروه دانشجویی نوآوران عرصه دانش به سرپرستی آقای محمد هاشم زاده از دانشگاه صنعتی شریف آزمایش ها را نجام دادند. آزمایش هایی مانند  آتش زدن اسکناس، نقاشی های اسرار آمی، شناوری مواد مختلف در روغن و ... صورت گرفت.

 گزارشی از غرفه هیجان بازی یادگیری در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

بخش پارک فن آموز را آقای شوقی از طرف پارک فن آموز راهبری می کردند. ایشان با وسایلی که آورده بودند، آزمایش های ضبط و پخش صدا با سرعت های مختلف و بر عکس و آزمایش های نور با عدسی های مختلف  را انجام دادند.

از دبیرستان خدیجه کبری دو پروژه در این قسمت شرکت داشتند. چیدمان و بازی دومینو که بر اساس منطق ریاضی طراحی شده بود و خانم ها  حدیثه علوی، ریحانه طادی و فاطمه توکلی انجام دادند. بازی چگالی توسط خانم ها  کیمیا چوداری، الهام قنبری و نگین گمینی انجام شد. دراین بازی دو قوطی نوشابه که دارای حجم یکسان ولی رژیمی و غیر رژیمی بوندد از نظر غوطه وری در آب  مقایسه  و بررسی شدند و نتایج جالبی به دست آمد. همین طور چند بازی جالب دیگر برای مفهوم چگالی، از جمله غوطه ور شدن یخ در وسط  لیوان و یا مقایسه غوطه ور شدن چند ماده را انجام دادند.

 گزارشی از غرفه هیجان بازی یادگیری در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

دانش آموزان دبستان پسرانه پیروز عوامل و شرایط موثر در ارتباطات نورونی مغز به شیوه کودکانه ارائه کردند. آقایان محمد آریا میرزایی، سینا جعفری نجفی، ایلیلا ملکوتی، حسام الدین حجتی و آریا من آقامیری به شیوه ی بسیار زیبایی و مناسب سن  دانش آموزان ابتدایی این کار را انجام دادند.

از دبیرستان امام محمد صادق دانش آموزان خانم ها زهرا شیخی، عطیه افراسیابی، مبینا سادات میرطاهری و مریم سادات میرشریفی دومینوی هیجان انگیزی طراحی کرده بودند. این دومینو با ابزار مختلف برای ایجاد یک هارمونی طراحی شده بود.

به دانش آموزانی که در مسابقه های مختلف این غرفه شرکت کردند نیز جوایزی داده شد.

بخش پژوهش دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی