تبیان، دستیار زندگی
ازدواج آنقدرها هم که می گویند هندوانه در بسته نیست. در برخی موارد شما می توانید با کمی دقت، مشورت گرفتن از متخصص و شناخت بیشتر از طرف مقابل تان جلوی ضرر را بگیرید و وارد رابطه ای که به شکست منجر خواهد شد، نشوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدبختی در این ازدواج ها حتمی است


ازدواج آنقدرها هم که می گویند هندوانه در بسته نیست. در برخی موارد شما می توانید با کمی دقت، مشورت گرفتن از متخصص و شناخت بیشتر از طرف مقابل تان جلوی ضرر را بگیرید و وارد رابطه ای که به شکست منجر خواهد شد، نشوید.

ازدواج ناموفق

افرادی که دچار اختلالات رفتاری یا روانی هستند، پرریسک ترین گزینه های ازدواج به حساب می آیند. وقتی انسان به بیماری روانی مبتلا می‌شود بخش یا بخش‌هایی از شخصیت‌ او دچار مشکل می‌شود. این بخش‌ها شامل؛ کلام، تفکر، هیجان و رفتار است که نشان می‌دهد فرد عادی نیست و مشکلاتی به لحاظ روانی دارد. برخی بیماری‌های روانی؛ شدید، برخی متوسط و برخی ضعیف هستند. فردی که خودمدیریتی را از دست داده و نمی‌تواند تصمیم بگیرد، مورد مناسبی برای ازدواج نیست.

سوء ظن و بدگمانی ویژگی افرادی است که در زمره مبتلایان به اختلالات روانی شدید قرار می‌گیرند و اگر این افراد پیش از درمان ازدواج کنند، مشکلات عدیده‌ای را برای خود و دیگران به وجود می‌آورند. این افراد قبل از ازدواج ابتدا باید درمان شوند، سپس برای ازدواج اقدام کنند.

بهره هوشی دیگر عاملی است که در موفقیت ازدواج نقش دارد. وقتی فرد از نظر بهره هوشی پائین باشد، درک صحیح از مطالب نخواهد داشت. این همان هوش شناختی است که موجب شناخت صحیح از امور و وقایع می‌شود. همچنین هوش هیجانی پائین موجب می‌شود تا فرد قدرت درک احساسات دیگران را نداشته باشد و در زندگی مشترک به مشکل مواجه شود.

سوء ظن و بدگمانی ویژگی افرادی است که در زمره مبتلایان به اختلالات روانی شدید قرار می‌گیرند و اگر این افراد پیش از درمان ازدواج کنند، مشکلات عدیده‌ای را برای خود و دیگران به وجود می‌آورند

‌ برخی افراد هستند که در زمینه ای خاص مشکل ندارند بلکه در ویژگی‌های شخصیت خود دچار مشکل هستند. این افراد به صورت ناهنجار بار آمده‌اند و نمی‌پذیرند که مشکل دارند. افرادی که مشکلات روانی و اجتماعی دارند، همچنین برخی افراد که تاریخچه زندگی نابسامانی دارند، افراد قابل اعتمادی برای ازدواج نیستند. این افراد فجایع زیادی در دوران کودکی‌شان اتفاق افتاده است و دچار تنش هستند.

لازم نیست افراد از همان ابتدا عاشق هم باشند، بلکه این عشق به مرور به وجود می‌آید. زوجین باید قبل از ازدواج دوران شناخت را بگذرانند و این مهم با یکی دو جلسه ایجاد نمی‌شود، بهتر است طرفین قبل از ازدواج به مشاوران معتمد و حرفه‌ای مراجعه کنند و با انجام مشاوره و تست‌های شخصیت زوایای فکری و رفتاری خود را بشناسند.

تمام زوجین قبل از ازدواج باید با مشاور خانواده مشورت کنند و نکاتی را که به عنوان مهارت‌های زندگی و ملاک‌های انتخاب همسر به آنها آموزش داده می‌شود، در تشکیل خانواده لحاظ کنند تا زندگی شیرینی داشته باشند.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از فارس

مطالب مرتبط:

شخصیت خواستگار زیر ذره بین شما!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.