تبیان، دستیار زندگی
مسابقه ملی کلاغ ها ( گروه خوانی کتاب ریاضی ) برای اولین بار ویژه دانش آموزان در دانشگاه شهید بهشتی و به همت دانشجویان و انجمن علمی ریاضی این دانشگاه برگزار شد. در این مسابقه ریاضی حدود 200 دانش آموز از تهران و شهرستان ها حضور داشتند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه کلاغ ها

مسابقه کلاغ ها

مسابقه ملی کلاغ ها ( گروه خوانی کتاب ریاضی ) برای اولین بار ویژه دانش آموزان در دانشگاه شهید بهشتی و به همت دانشجویان و انجمن علمی ریاضی این دانشگاه برگزار شد. در این مسابقه ریاضی حدود 200 دانش آموز از تهران و شهرستان ها حضور داشتند.

همچون دیگر فعالیت های انجمن علمی ریاضی دانشجویان این دانشکده این بار نیز با برنامه ریزی و تلاش چندین ماهه موجبات برگزاری هرچه بهتر این حرکت فرهنگی را فراهم آوردند:

دانش آموزان، بعد از طی کردن مراحل پذیرش برای انجام مسابقه به دانشکده ریاضی آمدند:

مرحله اول مسابقه راس ساعت 9:30 شروع شد:

بعد از این مرحله یک کارگاه تدریس خلاقانه برگزار شد و یک فیلم مرتبط با رشته ریاضی به نمایش درآمد:

تعدادی از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه و دانشگاه های دیگر مسئولیت تصحیح اوراق را به عهده داشتند:

و بعد از کمتر از یک ساعت نتایج این مرحله اعلام شد:

شانزده تیم برتر، در مرحله دوم به رقابت پرداختند:

بعد از اتمام این مرحله مجددا کارگاه ریاضی دیگری برگزار شد:

و بالاخره مرحله سوم آغاز شد:

در این مرحله چهار گروه برتر به صورت شفاهی به سوالات تیم های رقیب پاسخ دادند:

اساتید و دانشجویان داور، در مرحله سوم قضاوت کرده و به سوالات و پاسخ های دانش آموزان امتیاز دادند.


درنهایت در مراسم اختتامیه باحضورمسئولین دانشگاه وخانواده دانش‌آموزان ازسه تیم برترقدردانی شد:

تیم مدرسه شیخ انصاری دزفول متشکل از آقایان آرمان جلالی فرد، علی موسوی فرد و محمدرضا بیرانوند به سرپرستی آقای خاکی شانه ساز مقام سوم را کسب کرده و تندیس مسابقه و مدال برنز و سه عدد سکه طلا را دریافت نمود.


تیم مدرسه آرمیتا مصلا نژاد شهر ری متشکل از خانم ها زهرا رسولی، محدثه تاجیک و مهدیه عشایری به سرپرستی زهرا قاسمی علایی مقام دوم را کسب کرده و تندیس مسابقه و مدال نقره و سه عدد سکه طلا را دریافت نمود.

تیم مدرسه علامه حلی(11) متشکل از آقایان سروش مهدی، امیرحسین صفائیان و محمدرضا مقدم به سرپرستی آقای علی بیات مقام اول را کسب کرده و تندیس مسابقه و مدال طلا و سه عدد سکه طلا را دریافت نمود.


کمیته برگزاری این مسابقه ضمن تشکر از حمایت های  بی دریغ معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی و توجه ویژه ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر طهرانچی امید دارد در سال های آتی شاهد برگزاری باشکوه تر این همایش بزرگ در راستای تعامل هرچه بیشتر دانشجویان و دانش آموزان باشد.

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

تنظیم: یگانه داودی