تبیان، دستیار زندگی
یكی از شاخصهای مهم موفقیت و توسعه یافتگی یك كشور، داشتن جامعه‌ای سالم است. امروزه به دلیل افزایش گاهی مردم از بهداشت ، سلامتی و كوتاه شدن زمان كار در بیشتر كشورهای توسعه یافته، ورزش اهمیت بیشتری پیدا كرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تناسب اندام با ساده ترین روش


یكی از شاخصهای مهم موفقیت و توسعه یافتگی یك كشور، داشتن جامعه‌ای سالم است. امروزه به دلیل افزایش گاهی مردم از بهداشت ، سلامتی و كوتاه شدن زمان كار در بیشتر كشورهای توسعه یافته، ورزش اهمیت بیشتری پیدا كرده است

تناسب اندام

دولت استرالیا به دلیل مشاركت تنها ‌10 درصد از جامعه بزرگسالان این كشور در تمرینهای ملایم و اثربخش، سالانه ‌600 میلیون دلار از بودجه بهداشت و درمان كشور را ذخیره می‌كند. در كشور نیوزیلند نیز به دلیل مشاركت ‌15 تا ‌22 درصد از بزرگسالان در برنامه‌های فعالیت جسمانی، سالانه ‌163 میلیون دلار از هزینه‌های درمانی این كشور كاسته می‌شود.

از سوی دیگر افزایش سلامتی روحی و جسمی افراد در نتیجه ورزش، موجب كاهش غیبت، افزایش عملكرد و بهره‌وری كاركنان شده كه این امر خود بر اقتصاد كشور تاثیر مثبت می‌گذارد.

با چند ماه آمادگی جسمانی می توان تغییر جدیدی را در بدن ایجاد کرد که از ان به «بیداری» تعبیر می شود. این حالت شبیه خوش اندامی و زیبایی جسمی نیست، بلکه یک حس درونی است که نمی توان آن را به صورت ملموس مشاهده کرد.

هر روز صبح که بیدار می شوید، دلتان می خواهد برای انجام تکالیف روزانه توانایی داشته باشید و با قدرت و هوشیاری از خستگی های بی مورد رها باشید. از اوقات فراغت لذت ببرید و کارهای ضروری پیش بینی نشده را انجام دهید. برای انجام کار و فعالیت های ضروری باید انرژی و آمادگی عضلاتی داشته باشید. همچنین ، برای عملکرد بهتر و دوری از آسیب باید انعطاف و تعادل داشته و برای انجام امور خانه، سرگرمی و رسیدن به دعوت های غیر منتظره، باید استقامت داشته باشید.

کتاب تناسب اندام در 11 فصل گوناگون مطالبی نظیر «چرا باید تناسب اندام داشته باشیم؟»، «درک آمادگی هوازی»، «چربی بدن»، «تمرینات آمادگی هوازی»، «کالری چیست؟»، «برنامه پیاده روی»، «برنامه های عضلانی»، «تغذیه و کنترل وزن» و «برنامه کاهش وزن کاربردی» را به مخاطبان ارایه می دهد.

کتاب تناسب اندام  در 11 فصل گوناگون مطالبی نظیر «چرا باید تناسب اندام داشته باشیم؟»، «درک آمادگی هوازی»، «چربی بدن»، «تمرینات آمادگی هوازی»، «کالری چیست؟»، «برنامه پیاده روی»، «برنامه های عضلانی»، «تغذیه و کنترل وزن» و «برنامه کاهش وزن کاربردی» را به مخاطبان ارایه می دهد.

کتاب «تناسب اندام» اثر برایان شارکی با ترجمه دکتر ابراهیم علیدوست قهفرخی، سید حسن جلالی، جواد اشرفی و مهدی مکاری و بهای 285000 ریال روانه بازار کتاب شده است.

می توانید با استفاده از این کتاب از تناسب اندام بهتری برای رسیدن به اهداف خود نزدیک تر شوید.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان