تبیان، دستیار زندگی
جمعی از فارغ التحصیلان حقوق طی نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور نسبت به لزوم برگزاری آزمون جهت اشتغال به حرفه وکالت اعتراض کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه جمعی از فارغ‌التحصیلان حقوق به روحانی


جمعی از فارغ التحصیلان حقوق طی نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور نسبت به لزوم برگزاری آزمون جهت اشتغال به حرفه وکالت اعتراض کردند.


در بخش‌هایی از این نامه خطاب به حسن روحانی آمده است:

روحانی

مطابق اصل 28 قانون اساسی هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند و دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی احراز شغل را فراهم نماید.

اما چندین سال است به سبب اجرای آزمون کانون وکلای دادگستری، عده زیادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق با وجود علاقه و اشتیاق به کار وکالت و یاری رساندن به آحاد جامعه با سد مستحکم آزمون که ناعادلانه به نظر می‌رسد مواجه گشته و ناامیدانه و مایوس رو به مشاغل غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود می آورند.

جمعی از فارغ التحصیلان حقوق طی نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور نسبت به لزوم برگزاری آزمون جهت اشتغال به حرفه وکالت اعتراض کردند

نویسندگان این نامه ادامه داده‌اند: جناب آقای رئیس جمهور با توجه به این که لایحه وکالت در دولت است و هنوز به مجلس فرستاده نشده، شما می توانید یک گروه تحقیق تشکیل دهید تا مقایسه کنند که آیا فارغ التحصیلان رشته حقوق در کشور‌های دیگر نظیر پاکستان و ترکیه همانند فارغ التحصیلان رشته حقوق در ایران برای پیوستن به کانون وکلای دادگستری باید سال‌ها پشت آزمون تستی بمانند.

بخش حقوق تبیان

منبع : تابناک