تبیان، دستیار زندگی
اگر شما نیز مانند بسیاری از کسانی که از ساخت صنایع دستی و تزیینی لذت می برند دارای شخصیتی ماجرا جو هستید... شما قطعا از انتقال گل های خشک ( یا هر نوع گیاه خشک شده ای که شما به آنها علاقه داشته باشید ) بر روی شمع های سفید و ساده خوشتان می آید ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمع های تزیینی با گل های خشک شده بسازیم

اگر شما نیز مانند بسیاری از کسانی که از ساخت صنایع دستی و تزیینی لذت می برند دارای شخصیتی ماجرا جو هستید... شما قطعا از انتقال گل های خشک ( یا هر نوع گیاه خشک شده ای که شما به آن ها علاقه داشته باشید ) بر روی شمع های سفید و ساده خوشتان می آید و به سرعت پس از آنکه روش انتقال آن ها را فرا گرفتید به سراغ شمع های سفید و گل های لای کتاب خود می روید.

برای این کار به مواد ساده و در دسترس زیر احتیاج داریم :

  • قیچی
  • چیزی شبیه موچین
  • قاشق فلزی
  • گل و گیاهان خشک – بسته به سلیقه ی شما
  • خشک برای تزیین و در واقع منبعی برای حرارت دهی هم می باشد.

شما می توانید حتی با نگاه کردن به تصاویر زیر متوجه دستور کار شوید اما من هم توضیحاتی را در اختیارتان قرار می دهم. برای شروع یک شمع را روشن کنید و قاشق خود را از سمت خارج روی حرارت نگه دارید تا گرم شود. گل های خشک خود را انتخاب نمایید و روی دیواره ی شمع بگذارید و با قاشق داغ شده روی آن بگیرید تا به شمع بچسبد. شما باید به میزان عمق گل ها آن ها را فشرده کنید تا برای همیشه روی شمع بچسبند.

پس از آنکه گل ها را چسباندید با قیچی قسمت هایی را که بیرون زده اند را ببرید. همچنین می توانید برای این کار قسمتی از برگ درختان را برای تزیین استفاده نمایید.
شما می توانید حتی شمع ها را با پارافین آب شده با هر اندازه ای که بخواهید بسازید و در زمانی که دارد خود را می گیرد گل ها را در دیواره ی آن نگه دارید ولی این کار کمی مشکل است و باید توجه داشته باشید که پارافین نباید داغ باشد چون ممکن است گل های شما را خراب کند.

به هر حال برای ساخت چیزهای جدید و منحصر به فرد اولین چیزی که لازم است کمی جسارت و خلاقیت است. ممکن است برای شما هم بارها پیش آمده باشد که با دنبال کردن یک کاردستی ناگهان ایده ای جالب تر و عملی تر برای شما در ذهنتان جرقه بزند. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که شما ذهن خود را درگیر ساخت وسایلی که در آن ها از خلاقیت به کار رفته و شما به ساخت آن ها علاقه مند هستید، می کنید.

در انتها به شما پیشنهاد می کنم با روشن کردن این شمع های زیبا افراد خانواده و یا دوستان خود را شگفت زده نمایید. امیدوارم از ساخت این شمع های زیبا لذت برده باشید.


پژوهش های دانش آموزی - تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا