تبیان، دستیار زندگی
در این آموزش به شما یاد می دهیم تا با رشته های کنفی ارزان قیمت کاسه دکوری برای تزیین میز خانه بسازید. این پروژه از آن دسته پروژه هایی است که بسیار لذت بخش و در عین حال ساده می باشد. پس بیایید شروع کنیم . ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با نخ های کنفی کاسه بسازیم!

در این آموزش به شما یاد می دهیم تا با رشته های کنفی ارزان قیمت کاسه دکوری برای تزیین میز خانه بسازید. این پروژه از آن دسته پروژه هایی است که بسیار لذت بخش و در عین حال ساده می باشد. پس بیایید شروع کنیم.

مواد لازم :

  • بطری چسب مخصوص سفت کننده ی پارچه – از لوازم خیاطی فروشی ها تهیه فرمایید. در صورتی که آن را نیافتید می توانید با مخلوط زیادی از آب و نشاسته این کار را انجام دهید. اما ممکن است تمیز در نیاید.
  • نخ کنفی
  • قیچی
  • کاسه ای کوچک برای چسب
  • کاسه ی بزرگ برای مدل اصلی

در این جا برای آنکه مدل اصلی ما آسیب نبیند آن را با روکش پلاستیکی می پوشانیم و مطمئن می شویم که جایی از آن باز نباشد و در کاسه ی کوچک سفت کننده ی پارچه را بریزید و 12 تا رشته به اندازه ی بیشتر از یک متر برش دهید و با انگشت خود آن ها را دایره وار درون کاسه قرار دهید تا تمام نخ ها آغشته به مواد شوند.

حال شروع به گذاشتن یک به یک آن ها دور ظرف مدل نمایید. سعی کنید نخ ها را به اشکال منحنی مانند حرف U روی ظرف بگذارید یا انسجام بیشتری به خود بگیرد. بهتر است تا یک سر در قسمت تحتانی و سر دیگر در قسمت فوقانی ظرف قرار گیرد. همین طور به اضافه کردن آن ها ادامه دهید تا شکل زیر برای شما هم ایجاد شود.

وقتی به تعداد 7 و یا 8 تا می رسید تقریبا پوشش خوبی ایجاد می شود اما کافی نیست. برای همین تا آخر این کار را به شکل دایره وار ادامه دهید. هنگامی که این کار به اتمام رسید کمی دیگر سفت کننده ی پارچه را روی نخ های کنفی قرار دهید تا بهتر نتیجه بگیرید و آن ها بهتر کنار هم قرار گیرند.

سپس کاسه را در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود. در صورت امکان در معرض تابش نور خورشید قرار دهید. اگر هوای خانه ی شما سرد است آن را کنار وسیله ای گرمازا قرار دهید.

با انگشت خود با رشته ها دست بزنید تا از حالت آن اطلاع یابید. زمانی که کاسه شروع به خشک شدن کرد کمی با دست و با ملاحظه آن را تکان دهید تا از مدل جدا شود و در نهایت هم کاسه ی کنفی را با دست از روی مدل بر ندارید زیرا ممکن است کامل خشک نشده باشد و شکل آن به هم بخورد.

کاسه را برعکس کنید و مدل را بردارید و بگذارید باز هم خشک شدن ادامه یابد تا کاملا مطمئن شوید.

اکنون کاسه ی هنری و زیبای شما حاضر است ... شما می توانید با موادی سبک درون آن را پر نمایید و لذت ببرید.


پژوهش های دانش آموزی - تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا