تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها بر این باور هستند که کپی برداری از طبیعت کار بسیار مشکل و غیر ممکن است . اما کسانی که در کار ساخت کاردستی هستند بر این گفته معتقد نیستند و کار خود را بسیار جسورانه در معرض نمایش قرار می دهند. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه می توان با شانه تخم مرغ گل ساخت

خیلی ها بر این باور هستند که کپی برداری از طبیعت کار بسیار مشکل و غیر ممکن است. اما کسانی که در کار ساخت کاردستی هستند بر این گفته معتقد نیستند و کار خود را بسیار جسورانه در معرض نمایش قرار می دهند.

من هم موافق این هستم که ما نمی توانیم هرگز چیزی را به ظرافت و زیبایی مانند خالق یکتا خلق کنیم اما می توانیم در ساخت شباهت ها خلاقیت خود را به کار بریم. برای مثال همین گل های نرگس زرد و سفید در یک نگاه بسیار شبیه به نمونه ی اصلی آن می باشد.

کار با یک شانه تخم مرغ بسیار ساده آغاز می شود.

برای این کار شما باید:

  • یک شانه تخم مرغ مقوایی
  • قیچی
  • مقداری چسب
  • مداد
  • رنگ زرد و سفید + قلمو

مراحلی که برای ساخت این گل ها طی می کنیم بسیار بسیار ساده و شگفت انگیز می باشند چرا که ما یک شانه تخم مرغ را به گلهایی زیبا تبدیل می کنیم. برای شروع توضیح مختصری می دهم تا کاری که قرار است انجام دهید را به خوبی درک کنید.

ابتدا برای هر گل یک شانه 6 تایی بر می داریم و در هر شانه یک گلبرگ را با قیچی در می آوریم. همانطور که می بینید در بین این شانه ی 6 تایی 2 قسمت برجسته وجود دارد که از آنها برای قسمت شیپوری گل نرگس استفاده می کنیم. سپس یک قسمت دایره ای از کف قسمت شانه تخم مرغ جدا می کنیم و گلبرگ ها را دور تا دور و بر روی آن قسمت می چسبانیم. برای قسمت شیپوری از یکی از قسمت های برجسته مانند شکل استفاده می کنیم.

سعی کنید تا جایی که می توانید شکل شیپوری را تمیز در بیاورید. حال که گلبرگها را چسباندید، قسمت ته شیپور را نیز چسب بزنید و به مرکز گلبرگ ها بچسبانید. کمی با دست آن را نگه دارید تا کاملا خشک شود. سپس به سراغ ساخت پرچم ها بروید ... به این صورت که یک قسمت از شانه تخم مرغ جدا کنید که مانند ذوزنقه باشد و بالای آن را با قیچی پره پره کنید و به صورت لوله بپیچانید و در مرکز قسمت شیپوری بچسبانید.

به شکل زیر دقت نمایید و مراحل را دنبال کنید. پس از اتمام ساخت گل ها می توانید آن ها را با رنگ های زرد و سفید رنگ آمیزی نمایید. و برای ساقه ها نیز از هر چیزی می توانید بسته به سلیقه ی خود استفاده کنید. این هم از ساخت گل های نرگس با شانه تخم مرغ ... در تصویر می توانید شباهت جالبی را که با مدل واقعی این گل زیبا دارد را ببینید.


پژوهش های دانش آموزی - تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا