تبیان، دستیار زندگی

وقتی گوش جراحی زیبایی می‌شود

جراحی زیبایی گوش مانند سایر اعمال جراحی زیبایی، نقص زیبایی گوش را اصلاح می‌کند. این جراحی معمولا در بیمارستان و کلینیک های مجهز انجام می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهره لطیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جراحی زیبایی گوش ،  جراحی پلاستیک گوش ،

جراحی زیبایی گوش معمولا در افرادی صورت می گیرد که گوش‌های بزرگ و برجسته دارند و یا لاله گوش آنها شکل طبیعی ندارد.

این جراحی معمولا در بیمارستان ها و کلینیک‌های تخصصی مجهز انجام می‌شود. در این جراحی معمولا گوش فرد را بی حس می‌کنند. همچنین می توان از روش بیهوشی برای انجام عمل زیبایی گوش استفاده کرد.

 

برای اصلاح بزرگی گوش با این عمل جراحی، یک برش در پشت گوش ایجاد می‌شود. سپس غضروف این ناحیه را به سمت صورت فرد نزدیک می‌کنند. گاهی اوقات جراح بنا به صلاحدید خود و بر اساس آناتومی صورت فرد، مقداری از غضروف این ناحیه را برمی دارد تا شکل گوش به حالت دلخواه درآید. پس از انجام عمل، این ناحیه را بخیه می زنند.

 

تذکر: انجام عمل جراحی زیبایی گوش پس از سن 5 تا 6 سالگی توصیه می‌شود. در حقیقت اگر بعد از رشد گوش‌ها این عمل انجام بگیرد، نتیجه بدست آمده مطلوب تر خواهد بود و اگر زودتر از این زمان انجام شود، ممکن است با رشد گوش‌ها، شکل مطلوب آن از دست برود و فرد مجبور شود تا جراحی زیبایی گوش را تکرار کند.

 

با این حال اگر گوش کودکی دچار آسیب و جراحت شده است و والدین او تمایل دارند که این جراحی برایش انجام بگیرد، می توان با نظر پزشک متخصص، جراحی را برایش انجام دهد، زیرا ممکن است صدمات روحی وارده به او، به دلیل بد شکل بودن گوش‌هایش زیاد باشد.

اگر فرد بزرگسالی هستید که تنها به علت مشکل زیبایی، تمایل به انجام این عمل جراحی دارید، باید قبل از انجام آن، با یک روانشناس حاذق مشورت کنید و هدف خود را از انجام عمل مشخص کنید تا اگر پس از جراحی، زیبایی ایده آل خود را پیدا نکردید، دچار افسردگی نشوید

 

خطرات عمل جراحی زیبایی گوش

- عدم تقارن گوش‌ها

- لخته شدن خون

- عفونت

- بی حسی پشت گوش

- افزایش احساس سرما

- به جای ماندن جای زخم در گوش‌ها

- دلخواه نشدن شکل و اندازه گوش‌ها پس از انجام عمل جراحی

 

تذکر: مشکل مهمی که سر راه انجام تمام عمل های جراحی زیبایی وجود دارد این است که چون زیبایی یک مقوله نسبی است ممکن است فرد پس از جراحی، زیبایی ایجاد شده را با زیبایی که در ذهنش بوده یکی نداند و همین امر باعث نارضایتی او از عمل جراحی شود. این نارضایتی حتی رد مورد کار جراحان زیبایی حاذق و مشهور هم وجود دارد. به همین دلیل مشاوره با پزشک قبل از عمل و تعدیل سطح توقعات فرد از انجام جراحی زیبایی بسیار مهم و ضروری می باشد.

 

تذکر: بعد از عمل جراحی، گوش‌های فرد را پانسمان می‌کنند که این پانسمان بعد از 2 تا 4 روز بنا به تشخیص جراح برداشته می‌شود. با این حال حدود 2 تا 3 هفته پس از جراحی، باید پانسمان سبکی را روی ناحیه جراحی شده داشت تا بخیه التیام پیدا کند و گوش عفونت نکند.

 

چگونه می توان برای انجام جراحی زیبایی گوش آماده شد؟

- اگر فرد بزرگسالی هستید که تنها به علت مشکل زیبایی، تمایل به انجام این عمل جراحی دارید، باید قبل از انجام آن، با یک روانشناس حاذق مشورت کنید و هدف خود را از انجام عمل مشخص کنید تا اگر پس از جراحی، زیبایی ایده آل خود را پیدا نکردید، دچار افسردگی نشوید.

- معمولا افراد بزرگسال تحت بیحسی موضعی و کودکان تحت بیهوشی قرار می گیرند.

- معمولا قبل از عمل جراحی، باید یک وعده سبک غذایی میل شود و تا چند ساعت قبل از جراحی، از مصرف هر گونه نوشیدنی و خوردنی اجتناب شود.

 - روز عمل جراحی باید از پوشیدن لباس هایی که یقه دارند و یا تنگ هستند، خودداری کرد، زیرا پس از مرخص شدن از بیمارستان، گوش‌ها پانسمان دارند و باید از لباس هایی استفاده شود که از قسمت جلو دکمه دارند و گشاد و راحت هستند.

- اگر هر گونه بیماریی دارید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از جراحی به پزشک خود اطلاع دهید.

- اگر باردار هستید و یا در دوران شیردهی قرار دارید، قبل از جراحی با پزشک خود در میان بگذارید.

- قبل از جراحی، حتما درباره هزینه آن از پزشک سئوال کنید.

 

تذکر: تصمیم گیری درباره انجام هر گونه عمل جراحی زیبایی، امری شخصی است و فرد باید از خطرات آن مطلع باشد و آنها را قبول کند، زیرا قبل از انجام جراحی ، فرم رضایت نامه را پر می‌کند و پس از انجام جراحی، هیچ گونه شکایتی قابل قبول پزشک نمی باشد. بنابراین انتخاب پزشک ماهر و با تجربه را باید در اولویت های خود قرار دهید.

 

تذکر: پس از انجام عمل جراحی، باید تمام دستورات پزشک جراح را اجرا کنید، زیرا مراقبت های پس از جراحی به اندازه خود جراحی مهم است. همچنین به محض مشاهده هر گونه علامت غیر طبیعی مانند خونریزی، عفونت و ...، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

تذکر: اگر سیگار مصرف می‌کنید، قبل از جراحی مصرف سیگار را برای مدتی کنار بگذارید تا زخم های جراحی، سریع تر بهبود پیدا کنند.

 

تذکر: اگر هر گونه داروی ضد التهاب و آسپیرین مصرف می‌کنید، با مشورت پزشک از مصرف آنها خودداری کنید، زیرا سبب افزایش خونریزی بخیه های شما می‌شوند.


مطالب مرتبط:

جراحی زیبایی گوش هم داریم؟

جراحی زیبایی گوش

11 نوع عمل جراحی زیبایی

چه کسانی نباید جراحی‌ زیبایی کنند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.