تبیان، دستیار زندگی
دیروز حامد حدادی در جمع خبرنگاران حاضر در کنفرانس رسانه ای حاضر شد و در آغاز صحبت هایش در خصوص .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی از NBA می گوید

حامد حدادی

دیروز حامد حدادی در جمع خبرنگاران حاضر در كنفرانس رسانه‌ای حاضر شد و در آغاز صحبت‌هایش در خصوص شروع عملكردش در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسكتبال آ‌مریكا NBA گفت:‌ نگاه من نسبت به بسكتبال عوض شده است.

حدادی كه به عنوان یكی از هفت بازیكن آسیایی حاضر در مسابقات NBA صحبت می‌كرد، اظهار داشت: اوایل كارم كه با لیگ حرفه‌ای بسكتبال آمریكا رفتم ناآماده بودم چرا كه بعد از المپیك 10 روز استراحت داشتم و حداقل 10 روز نیز در دبی حضور داشتم این شرایط باعث شد دستم به توپ بسكتبال نخورد من مسابقات پیش فصل را بد شروع كردم و این احساس خوبی برای من نبود همین امر تا حدودی اطمینان مربیان را از من سلب كرد به طوری كه آنان در شروع به من اطمینان نداشتند اما با بازی‌های خوب من در برابر تیم‌های هیستون و اورلاندو به قول خودشان خوب بازی كردم.

در آن هشت دقیقه‌ای كه بازی كردم هر چه زدم به گل رفت. به طوری كه تمام روزنامه‌های آنجا نوشتند ایرانی‌ها به وجود حدادی افتخار می‌كنند اما وقتی روزنامه‌های ایران را ورق می‌زدم هیچ كس از من چیزی ننوشته بود به طوری كه از بازی كردن در آمریكا پشیمان شدم.

او با بیان این كه در ابتدای فصل او در بسكتبال نابود شده است، تصریح كرد: بعد از مدتی من به بازی در مسابقات لیگ توسعه فرستاده شدم و به اعتقاد خودم آن مسابقات به پیشرفت بسكتبال من خیلی كمك كرد، من در آن جا 11 بازی انجام دادم و با زبان انگلیسی قوی‌تر دوباره به NBA آمدم. آن وقت بودم كه مربی ممفیس به من اعتماد كرد و نزدیك به هفت و هشت بازی به من فرصت داد تا من با كمك خدا بتوانم خودم را به تیم ممفیس ثابت كنم. بعد از باخت‌های پی‌درپی تیم ممفیس بود كه سرمربی تیم عوض شد و با آمدن مربی جدید من باز موقعیتم را در تیم از دست دادم.

به نقل از ایسنا، وی با بیان این كه مجبور به بازگشت دوباره به رقابت‌های لیگ توسعه شده، خاطر نشان كرد: وقتی برای دومین بار به مسابقات توسعه‌ی NBA بازگشتم، نگاهم به بسكتبال عوض شد. به طوری كه احساس كردم بازگشت دوباره ام موثرتر از بار قبل بوده است اما من پیش از موعد دوباره به رقابت‌های NBA بازگشتم چرا كه با مصدومیت دو بازیكن تیم به حضور من در تیم ممفیس نیاز پیدا شد. در آن زمان اوج عملكرد من در بازی مقابل دنور بود من در چهار دقیقه‌ای كه بازی كردم پنج امتیاز و هفت ریباند آوردم و آن زمان بود كه نگاه همه نسبت به من عوض شد هم تماشاگران و همه مربیان.

حدادی

وی در پاسخ به سوالی كه در خصوص این كه مدت زمان حضور بازیكنان در شروع كار در مسابقات NBA چه میزان است، یاد آور شد: وقتی من وارد مسابقات NBA شدم نزدیك به 15 بازی سرمربی تیم به من آماده باش می‌داد. بدون این كه از من یك ثانیه استفاده كند. وقتی این موضوع را با یكی از بازیكنان قدیمی‌تر تیم در میان گذاشتم او گفت خوشحال باش كه این اتفاق برای 15 بازی افتاده است چرا كه به من می‌گفتند آماده باش. در كل من خیلی خوش شانس بودم كه توانستم در همان سال اول بازی كنم.

حامد حدادی با بیان این كه بهترین عملكردش برابر گلدن استیت بوده است، یادآور شد:‌ در آن هشت دقیقه‌ای كه بازی كردم هر چه زدم به گل رفت. به طوری كه تمام روزنامه‌های آنجا نوشتند ایرانی‌ها به وجود حدادی افتخار می‌كنند اما وقتی روزنامه‌های ایران را ورق می‌زدم هیچ كس از من چیزی ننوشته بود به طوری كه از بازی كردن در آمریكا پشیمان شدم.

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص این كه كی برای ملحق شدن به تیم ممفیس به آمریكا بر می‌روید، خاطر نشان كرد:‌ قرارداد من با باشگاه ممفیس دو ساله است ما پیش از شروع جدید دور مسابقات باید در لیگ تابستانی بازی كنم. من30 خرداد به تمرینات در تیم ممفیس اضافه می‌شوم و پس از انجام 10 بازی سنگین و فشرده برای حضور در مسابقات آسیایی چین به تیم ملی بسكتبال ملحق خواهم شد.

حدادی در مورد تفاوت بازیكنان لیگ NBA، با بازیكنان سایر قاره‌ها گفت:‌ ورزش اول آمریكا بسكتبال است آن‌ها درست مثل ایران كه به فوتبال علاقه دارند و در خیابان‌ها فوتبال بازی می‌كنند در امریكا در هر خیابانی حلقه بسكتبال دارند و بازیكنان آن‌ها در همان جا شكل بسكتبال به خود می‌گیرد. با این حال اروپا هم در بسكتبال تا حدود زیادی موفق بوده است به طوری كه فدراسیون در مسابقات سال گذشته 9 بازیكن را در لیگ NBA داشت.

حامد حدادی

حامد حدادی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تفاوت‌های حدادی قبل از NBAو حدادی بعد از NBA اظهار داشت:‌ من پیش از حضور در مسابقات آمریكا، بازیكن بی‌نظمی‌بودم اما، حالا شرایط خیلی فرق كرده است به طوری كه حداقل 45 دقیقه قبل از تمرین و 30 دقیقه پس از تمرین من در سالن بسكتبال در حال آماده كردن خودم هستم. من در حال حاضر به بازی تیمی‌تر علاقه بیشتری پیدا كرده‌ام، سرعتم بالا رفته،‌ نگاهم به بسكتبال تغییر كرده و می‌توانم به جرات بگویم كه پاس‌های منجر به گل زیادی را همراه با پرش‌های بیشتر دارم.

در این میان محمود مشحون با بیان این كه حامد حدادی جایگاه خودش را نمی‌دانست خاطر نشان كرد: در بسكتبال حامد تغییرات عمده‌ای اتفاق افتاده است حامد پیش از این به بسكتبال صرفا یك بازی نگاه می‌كرد اما حالا چشم حیطه قهرمانی نگاه می‌كند. او امروز اگر پایش درد می‌كند سعی می‌كند آن را از چشم دیگران پنهان كند این همان حامد حدادی است كه به سختی تمرین می‌كرد و حالا به یك بازیكن ارزنده و ارزشمند تبدیل شده است.

حدادی "شكیل اونیل" را به عنوان الگوی كاریش معرفی كرد و گفت:‌ آن قدر خوب تمرین می‌كنم كه هیچ گاه شرمنده مردم ایران نشوم. او در پایان زمان خاتمه بسكتبال در NBA را نامعلوم خواند و گفت: در امریكا به من لقب امیددهنده داده‌اند به شخصه فكر می‌كنم تا 28 و 29 سالگی اوج پختگی یك بسكتبالیست است و من فكر می‌كنم اگر خوب تمرین كنم و نسبت به كارم تمركز بیشتری داشته باشم می‌توانم همچنان به فعالیتم در بسكتبال ادامه دهم.

حدادی در خاتمه از عملكرد مربیان سابقش سعید فتحی،‌ مهران شاهین فر،‌ تقدیر كرد و اقدام محمود مشحون را در ایجاد برخی محدویت‌ها در دو سال گذشته مورد تمجید قرار داد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری