تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقتدرانه و ارزشمند برابر روسیه در دیدار فینال رقابتهای جام جهانی كشتی آزاد آمریکا به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی کشتی آزاد در خاک آمریکا


تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقتدرانه و ارزشمند برابر روسیه در دیدار فینال رقابتهای جام جهانی كشتی آزاد آمریکا به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت. این سومین قهرمانی متوالی تیم ملی کشتی آزاد در این جام و دومین پیروزی برابر روسیه در فینال جام جهانی بود.


تقوی تنها طلایی آزادکاران

دیدار فینال رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد 2014 - آمریکا از ساعت 4:50 دقیقه بامداد امروز دوشنبه در سالن سالن فوروم شهر لس آنجلس برگزار شد که طی آن تیم ملی کشتی ایران با پیروزی 6 بر 2 برابر روسیه ضمن کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، برای سومین سال پیاپی موفق به کسب این مقام ارزشمند شد.

تیم ملی كشتی آزاد ایران كه در دور مقدماتی به ترتیب تیم‌های ارمنستان (8 بر صفر)،‌ تركیه (7 بر یک)،‌ آمریكا (5 بر 3) و هندوستان (8 بر صفر) را شكست داد و با اقتدار پای به دیدار فینال گذاشت، در این مسابقه هم عملکرد خوبی برابر روسیه داشت و از نظر امتیازی فنی 20 بر 10 هم مقابل حریف به پیروزی دست یافت.

نتایج دیدار فینال جام جهانی كشتی آزاد 2014 آمریكا كه با قهرمانی دلاورمردان كشورمان به پایان رسید، به شرح زیر است:

57  کیلوگرم: حسن رحیمی 3 - ویكتور لبدوف 4 (برنده)

61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور 12 (برنده) - مراد نوكادایف 6

65 کیلوگرم: سیداحمد محمدی 10 (برنده) - علی بك حاجی ایمایف صفر

70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی 9 (برنده) - ختاگ تسابولوف صفر

74  کیلوگرم: عزت‌الله اکبری صفر - احمد حاجی ماگمداف 11 (برنده)

86 کیلوگرم: احسان لشگری 2 (برنده) - آنزور اوریشف صفر

97  کیلوگرم: رضا یزدانی 12(برنده) - یوری بلونوفسكی 2

125  کیلوگرم: کمیل قاسمی3 (برنده) - آنزور خزریف صفر

تیم ملی کشتی آزاد ایران که در سال‌های 2011 و 2012 به ترتیب با پیروزی مقابل روسیه و آمریکا به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود، با پیروزی در رقابت بامداد امروز دوشنبه برابر روسیه، برای سومین مرتبه متوالی جام قهرمانی این رقابتها را بالای سر برد.

تقدیر رهبر معظم انقلاب از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی

در پی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی در امریکا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی کشتی آزاد تقدیر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از کشتی‌گیران، مربیان و سایر دست اندرکاران تیم ملی کشتی آزاد کشور عزیزمان ایران، که با تلاش خود دل ملت را شاد کردند تشکر می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

26/ اسفند ماه/ 1392

بخش ورزشی تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری