تبیان، دستیار زندگی
رای دادگاه صادر شد: سامسونگ ۹۳۰ میلیون دلار جریمه گردید اما می تواند ابزارهایی که پتنت اپل را نقض کرده‌اند به فروش برساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادگاه معروف تمام شد


رای دادگاه صادر شد: سامسونگ 930 میلیون دلار جریمه گردید اما می تواند ابزارهایی که پتنت اپل را نقض کرده‌اند به فروش برساند.

بالاخره رای دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ که بر سر نقض پتنت‌های اپل توسط سامسونگ، برگزار گردید، صادر شد و به موجب آن سامسونگ می‌بایست مبلغ نه چندان قابل ملاحظه 930 میلیون دلار را به عنوان جریمه به اپل پرداخت کند.

دادگاه معروف تمام شد

اما قاضی دادگاه در کالیفرنیا درخواست اپل برای منع دائمی فروش محصولات مشخص در پرونده سامسونگ را رد کرد و قرار شد سامسونگ همچنان به فروش محصولات مورد اختلاف خود با اپل در امریکا ادامه دهد.

در واقع آنچه قاضی صادر کرده طوری است که نه سیخ بسوزد و نه کباب! هم اپل به حق اش می رسد و هم سامسونگ می تواند با فروش محصولات خود در امریکا خسارت پرداختی را به نوعی جبران کند.

در واقع سامسونگ محکوم شد که ثبت اختراعات اپل را نقض کرده اما می تواند محصولات مرتبط خود با این نقض حقوقی را همچنان در امریکا به فروش رساند.

دادگاه رسیدگی به مناقشه وسیع بین اپل و سامسونگ در سال 2012 شروع شد و اپل در دور اول توانست سامسونگ را محکوم کند و دادگاه جریمه 1.05 میلیارد دلاری را برای آن در نظر گرفت.

اما اپل با اعتراض مجدد درخواست منع فروش محصولات سامسونگ را داد که دادگاه موکول به 2014 شد و حالا هم رقم فیکس شده و هم حکم اصلی مبنی بر رد درخواست اپل صادر شده است.

بسته شدن پرونده دادگاه سال 2012 به معنی تمام شدن اختلافات بین اپل و سامسونگ نیست چرا که دور جدید بررسی مناقشات این دو شرکت در دادگاه تازه‌ای که محصولات جدیدتر سامسونگ در آن بررسی خواهند شد از همین ماه آغاز می‌شود

حال که رای دادگاه قطعی شده و این پرونده بسته شده است، سامسونگ باید مبلغ 930 میلیون دلار را به اپل بپردازند، اما دادگاه اجازه فروش محصولاتی که پتنت‌های اپل را نقض کرده‌‌اند را به سامسونگ می‌دهد. اپل از بابت بخش دوم رای دادگاه به هیچ وجه خرسند نیست.

دادگاه معروف تمام شد

اما بسته شدن پرونده دادگاه سال 2012 به معنی تمام شدن اختلافات بین اپل و سامسونگ نیست چرا که دور جدید بررسی مناقشات این دو شرکت در دادگاه تازه‌ای که محصولات جدیدتر سامسونگ در آن بررسی خواهند شد از همین ماه آغاز می‌شود. این بار محصولاتی همچون گلکسی اس 3 مورد شکایت قرار می‌گیرند.

باید منتظر ماند و دید این دادگاه‌ها تا چه زمان ادامه خواهند داشت و نهایتا به کجا کشیده خواهند شد. قاضی دادگاه جدید سامسونگ و اپل، از دو شرکت خواست تا مشکلات خود را در خارج از فضای دادگاه و در ملاقات‌های حضوری در سطح مدیران عامل حل کنند. دو شرکت نیز جلسات مختلفی را برپا کردند، اما متاسفانه نهایتا این جلسات بدون نتیجه به پایان رسیدند تا دادگاه در مورد شکایت اپل از سامسونگ نتیجه گیری کند.

هنوز معلوم نیست سامسونگ دوباره جریمه ای سنگین انتظارش را می کشد و یا با اپل به توافق می رسد. باید منتظر شد و دید چه اتفاقی رخ می دهد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، خبرآنلاین