تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان چینی و هنگ كنگی می گویند واكسنی برای بیماری سارس (SARS) ساخته اند و به زودی آزمایشات لازم را بر روی میمون ها آغاز خواهند كرد. " ای گوآن" از دانشگاه هنگ كنگ می گوید: محققان موفق شده اند ویروس سارس را در آز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهیه ی واكسن سارس

دانشمندان چینی و هنگ كنگی می گویند واكسنی برای بیماری سارس (SARS) ساخته اند و به زودی آزمایشات لازم را بر روی میمون ها آغاز خواهند كرد. " ای گوآن" از دانشگاه هنگ كنگ می گوید: محققان موفق شده اند ویروس سارس را در آزمایشگاه كشت داده و یك شكل غیرفعال شده  ویروس را كه قادر به ایجاد بیماری نیست تهیه كنند.

مطالعات مربوط به ایمنی وسلامت ( safety) واكسن جدید در لوله آزمایش و بافت كشت داده شده  انجام گرفته و نتایج این آزمایشات، ایمنی واكسن را تایید كرده است .  به عبارت دیگر، هیچ علامتی از فعالیت ویروس در نمونه های مورد آزمایش دیده نشده است.

" گو آن" می گوید:" اكنون باید حیواناتی را پیدا كنیم كه بتوان آزمایش ها را روی آنها انجام داد ،  البته شاید كارآسانی نباشد. در این آزمایش ها باید ببینیم آیا این ویروس غیرفعال شده ، توانایی تحریك سیستم ایمنی و تولید پادتن در حیوانات را دارد یا خیر؟ برای این كار باید حیواناتی را در اختیار داشته باشیم كه قبلاً به بیماری مشابه بیماری سارس مبتلا نشده باشند ولی  پیدا كردن چنین حیواناتی ممكن است ماهها طول بكشد."

محققان می گویند زمان زیادی لازم است تا مشخص شود این واكسن در انسان نیز موثر خواهد بود یا خیر.

حتی نتایج مقدماتی آزمایش های حیوانی نیز تا 6 ماه دیگر در دسترس قرار نخواهد گرفت.