تبیان، دستیار زندگی
اقوام ایرانی آیین های جالبی برای مراسم عروسی دارند که گاهی وقت ها ممکن است باعث شگفتی یا خنده شما شوند. خارجی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و آداب و رسوم جالبی دارند که ممکن است نشنیده باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عروسی دیگران چگونه است؟


اقوام ایرانی آیین های جالبی برای مراسم عروسی دارند که گاهی وقت ها ممکن است باعث شگفتی یا خنده شما شوند. خارجی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و آداب و رسوم جالبی دارند که ممکن است نشنیده باشید.

مراسم عروسی

در این مطلب شما را با این آداب و رسوم آشنا می کنیم:

مراسم گریه در چین: مراسم عروسی شادترین مراسم در هر کشوری است، اما قبیله تویجا در چین برعکس تمام دنیا شادمانی خود را در روز ازدواج با گریه نشان می‌دهند. آنها یک ماه قبل از مراسم ازدواج، مراسم گریه را آغاز کرده و تا فردای روز عروسی آن را ادامه می‌دهند. تنها چیزی که بیانگر سنت ازدواج در این قبیله است صدای شیون و گریه و زاری است که از منزل عروس به گوش می‌رسد.

کثیف کردن عروس در اسکاتلند: اگرچه در تمام دنیا عروسان تلاش می‌کنند‌ زیباتر و تمیزتر از همیشه به نظر برسند، اما در اسکاتلند سنت ازدواج شکل دیگری دارد. در این کشور در روز عروسی سعی می‌کنند عروس را با گل و زباله و تخم‌مرغ گندیده و ماهی فاسد آلوده کنند. آنها معتقدند این کار عروس را برای مقابله با سختی‌های زندگی آماده می‌کند.

چاقی عروس‌ها در موریتانی: بیشتر عروس‌ها در سراسر دنیا چند ماه به مراسم عروسی باقی مانده رژیم‌های لاغری را آغاز می‌کنند تا اندام متناسبی داشته باشند، اما در کشور موریتانی همه چیز برعکس است. در این کشور چاق بودن دختر نشان ثروت و سلامت خانواده‌اش است و دختران چاق خواهان بیشتری دارند. بنابراین بیشتر دخترانی که شانس ازدواج پیدا می‌کنند عروس‌هایی چاق هستند. این مساله به قدری اهمیت دارد که برای دختران دم‌بخت کمپ‌هایی درست شده که در آن دختران جوان را پروار و آماده ازدواج می‌کنند.

دزدیدن کفش داماد در هند: در این کشور رسم است که خانواده عروس یک لنگه از کفش‌های داماد را هنگامی که وی در محراب ازدواج قرار دارد بدزدند و خانواده داماد موظف هستند که از کفش‌های داماد مراقبت کنند. اگر خانواده عروس موفق به ربودن کفش داماد شوند خانواده وی باید مبلغی را پرداخته و کفش را پس بگیرند.

جوجه‌کُشی در مغولستان: در منطقه Duar واقع در مغولستان، عروس و داماد برای نهایی کردن تاریخ مراسم، یک جوجه مرغ را در حالی قربانی می‌کنند که چاقوی مورد استفاده برای این کار را به طور مشترک در دست گرفته‌اند. سپس شکم جوجه را شکافته و جگر آن را در می‌آورند، اگر جگر جوجه سالم باشد، به این معناست که تاریخ مورد نظر مناسب است و اگر جگر حیوان، بیمار باشد، یعنی باید به فکر تاریخ دیگری بود!

بیشتر عروس‌ها در سراسر دنیا چند ماه به مراسم عروسی باقی مانده رژیم‌های لاغری را آغاز می‌کنند تا اندام متناسبی داشته باشند، اما در کشور موریتانی همه چیز برعکس است. در این کشور چاق بودن دختر نشان ثروت و سلامت خانواده‌اش است و دختران چاق خواهان بیشتری دارند

عروس دزدی در آفریقا : مراسم نمادین دزدیدن عروس و گرفتن بله از او در بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی هنوز هم انجام می‌شود و متداول است و دامادی که بتواند عروس خود را بدزدد، با عرضه تلقی می‌شود و از این رو در کتاب‌های جامعه‌شناسی خانواده از نوعی ازدواج با عنوان «ازدواج ربایشی» نام برده می‌شود.

کتک خوردن از ماهی: در کره پس از مراسم عروسی، دوستان داماد مچ پاهای او را بسته و جوراب‌هایش را در می‌آورند. سپس با ماهی به کف پاهای او می‌زنند تا از او برای مقابله با مشکلات زندگی مشترک، یک مرد بسازند!

یک ایده جدید تبیان برای همسرگزینی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.