تبیان، دستیار زندگی
دبیر معرفی برنامه‌های نوروز 93 از پخش چهار سریال نوروزی خبر داد و از سریال‌های «پایتخت 3»، «روزهای بد به در»، «خوب، بد، زشت» و «ما فرشته نیستیم» در این خصوص نام برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های نوروزی تلویزیون


دبیر معرفی برنامه‌های نوروز 93 از پخش چهار سریال نوروزی خبر داد و از سریال‌های «پایتخت 3»، «روزهای بد به در»، «خوب، بد، زشت» و «ما فرشته نیستیم» در این خصوص نام برد.


تبلیغات

علی بخشی‌زاده که مدیریت شبکه دو سیما را هم عهده‌دار است با معرفی سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی نوروز 93 شبکه‌های سیما گفت: مجموعه‌های نمایشی و سریالی از اصلی‌ترین قالب‌های برنامه‌سازی در ایام نوروز هستند که معمولا همیشه با استقبال روبه‌رو می‌شوند.

این مدیر تلویزیون همچنین از طنز اجتماعی «هله هوله» برای شبکه اول،‌ مجموعه «قصه و پند» و همچنین «کلاه قرمزی» برای شبکه دو، طنز آیتمی «کرکره» برای شبکه سه سیما خبر داد و گفت که شبکه چهار سیما قرار است در ایام نوروز، یک سریال خارجی را برای بینندگان به روی آنتن ببرد.

همچنین شبکه قرآن و معارف سیما، امسال دو مجموعه تلویزیونی با عنوان «گوهر جان» و «مثل من، مثل تو» را پخش می‌کند. شبکه تماشا هم به عنوان تخصصی‌ترین شبکه تلویزیون، هفت مجموعه نمایشی را در ایام نوروز باز پخش می‌کند. سریال‌های معلم، آب پریا، زورو، مسافران، شام، پایتخت 3 و آوای باران از جمله مجموعه‌های نمایشی ایرانی و خارجی هستند که در ایام نوروز، از شبکه تماشا بازپخش می‌شوند.

شبکه نمایش هم به طور خاص برای نوروز 93 تدارک ویژه‌ای دیده است و در تمام ژانرها اعم از کمدی، جنایی، درام، هیجانی، تاریخی، زندگینامه خانوادگی، پلیسی و سیاسی، فیلم‌های سینمایی از این شبکه پخش خواهند شد. از این تعداد، 28 فیلم تولید شبکه‌های سیما و مرکز سیما فیلم است. همچنین 17 فیلم از سینمای ایران انتخاب شده است که درصدد نهایی کردن پخش آن‌ها در ایام نوروز هستیم که فکر می‌کنم طی دو هفته آینده فهرست این فیلم‌ها را ارائه دهیم.

126 فیلم نوروزی در راهند

بخشی‌زاده همچنین اعلام کرد: در ایام نوروز شش شبکه تلویزیونی، هر روز یک فیلم سینمایی جدید خارجی و ایرانی را به روی آنتن می‌برند.

مدیر شبکه دو در خصوص تعداد فیلم‌های داخلی که برای ایام نوروز به روی آنتن خواهند رفت، اعلام کرد: 45 فیلم داخلی برای نوروز امسال داریم که با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است، آن‌ها را به روی آنتن خواهیم برد. همچنین 126 فیلم جدید به مخاطبان در نوروز امسال عرضه خواهد شد که حدود 36 درصد از فیلم‌ها، ایرانی هستند.

همچنین در میان فیلم‌های خارجی یک فیلم که برنده اسکار بوده و جوایز زیادی را کسب کرده است در ایام نوروز از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. آثاری که برای پخش در ایام نوروز امسال در نظر گرفته شده‌اند حجم زیادی از آن‌ها از نظرات مردمی بوده است. شبکه سه سیما هم 11 فیلم ایرانی در ایام نوروز به روی آنتن می‌برد.

شروع فعالیت نوروزی تلویزیون از 27 اسفند 92 آغاز شده و تا 15 فروردین 93 ادامه دارد. حداقل 18 فیلم سینمایی و همچنین انیمیشن‌های جدید از شبکه‌های دو، پویا و شبکه تهران در ایام نوروز پخش می‌شوند.

برنامه‌هایی که در حال حاضر برای نوروز 93 اعلام شد، برنامه‌های حداقلی است؛ چرا که شبکه‌ها به سرعت در حال آماده سازی برنامه‌های دیگری هم هستند که احتمال دارد افزایش پیدا کنند.

نوروز

ساعت پخش سریال‌های نوروزی

از شبکه اول سیما، سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم در ساعت 22:15 پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 16 روز بعد است. در این سریال محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، علیرضا خمسه، مهران احمدی بازی می‌کنند و این سومین مجموعه از این سریال است که نوروز روی آنتن می‌رود.

سریال «خوب، بد، زشت» به کارگردانی منوچهر هادی، هر شب ساعت 21:30 از شبکه دوم سیما و همچنین تکرار آن روز بعد ساعت 14 پخش می‌شود. در این سریال، امین حیایی، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، سوسن پرور، سیاوش مفیدی، حسین محب اهری و ... بازی می‌کنند.

«روزهای بد به در» به کارگردانی سعید آقاخانی، هر شب ساعت 20:46 پخش و تکرار آن ساعت 16 روز بعد نمایش داده می‌شود. هومن برق نورد، مریم امیرجلالی، مهران رجبی و بیژن بنفشه خواه در این مجموعه تلویزیون بازی می‌کنند.

مجموعه تلویزیونی «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی فلورا سام هر شب ساعت 23:15 از شبکه تهران و ساعت 19 روز بعد تکرار آن پخش می‌شود. در این مجموعه تلویزیونی، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی نیا، علی صادقی، برزو ارجمند، فاطمه گودرزی، غلامحسین لطفی و ... بازی می‌کنند.

ساعت پخش فیلم‌های سینمایی

ساعت پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما عبارتند از:

فیلم‌های سینمایی در ایام نوروز از شبکه اول سیما ساعت 14 و روز بعد ساعت 9:45 تکرار آن پخش می‌شود.

شبکه دوم سیما فیلم‌های خود را ساعت 23 و روز بعد ساعت 17:30 بازپخش می‌کند.

فیلم‌های سینمایی شبکه سوم سیما هر روز ساعت 11:15 و تکرار آن یک دقیقه بامداد پخش می‌شود.

همچنین از شبکه تهران نیز فیلم‌های سینمایی در ساعت 13:30 و تکرار آن ساعت 16:20 روز بعد تکرار می‌شود.

شبکه قرآن نیز هر روز ساعت 14:30 فیلم‌های سینمایی خود را پخش می‌کند.

برنامه‌های معارفی سیما در نوروز

مدیر شبکه دو در ادامه از فیلم‌های تلویزیونی شبکه‌های یک تا تهران نام برد و در خصوص برنامه‌های معارفی توضیح داد: شبکه یک بعد از اذان صبح «ترتیل قرآن» پخش می‌کند و ساعت 6 «سخنرانی مذهبی» دارد. شبکه قرآن نیز روزانه یک جزء قرآن کریم را به صورت زنده از حرم امام رضا (ع) پخش می‌کند. «سخنرانی مذهبی» در شبکه دو، «آفتاب شرقی» از شبکه یک، «بر کرانه نور» از شبکه تهران، «ترتیل قرآن از حرم حضرت معصومه» از شبکه قرآن، «سمت خدا» از شبکه سه و «مسابقه قرآنی فردوس» از شبکه قرآن روی آنتن می‌رود.

وی همچنین به توجه ویژه شبکه‌های یک، دو، سه، تهران، قرآن، جام جم و مستند به موضوع راهیان نور در قالب برنامه‌های گوناگون اشاره کرد و یادآور شد: در میان برنامه‌های مستند «خانمی که شما باشی» به تهیه‌کنندگی آزاده نامداری در ایام نوروز پخش می‌شود.

مدیر شبکه دو همچنین در خصوص مصادف شدن نوروز و ایام فاطمیه خاطر نشان کرد: بیست و چهارم اسفند به روایت اول، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که به پروژه نوروز مرتبط نمی‌شود، اما روایت دوم 14 فروردین ماه است و شبکه‌های سیما به احترام این مناسبت، تمام برنامه‌های طنز را در شب 13 فروردین به اتمام می‌رسانند. در خصوص برنامه‌های سال تحویل شبکه‌ها نیز هنوز جزئیات مشخص نشده‌اند، اما شبکه یک، دو و سه هر کدام 10 ساعت برنامه زنده دارند و شبکه تهران نیز 20 ساعت برنامه تولیدی دارد که با نام «گوشه دل تهرون» روی آنتن می‌رود.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: seyed68

برگرفته از انجمن: سینما و تلویزیون