تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی روابط عمومی ها را امین مردم دانست و گفت: نقش و جایگاه رفیع آنان باید بیش از پیش در جامعه شناسانده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه رفیع روابط عمومی ها در جامعه شناسانده شود

غلام محمد زارعی

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی روابط عمومی ها را امین مردم دانست و گفت: نقش و جایگاه رفیع آنان باید بیش از پیش در جامعه شناسانده شود.

غلام محمد زارعی روز دوشنبه در همایش روابط عمومی های کهگیلویه و بویراحمد بر نقش موثر آنان در ایجاد تعامل بین مردم و مسوولان اجرایی تاکید کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان هنر هشتم جایگاه ارزشمندی در جامعه دارد.

وی بیان کرد: روابط عمومی ها با داشتن فن ارتباطی قوی و تخصص کافی می توانند تعامل مطلوب و سازنده ای با مردم، کارکنان اداره ها و مدیران دستگاه های اجرایی داشته باشند.

زارعی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها به عنوان امانتدار مردم می توانند در بحث تکریم ارباب رجوع نقش موثری ایفا کنند، اظهار کرد: به جایگاه این قشر فرهیخته به طور شایسته در اداره ها توجه نشده است.

وی از مدیران روابط عمومی به عنوان رابطان میان مردم، کارکنان اداره ها و مدیران دستگاه های اجرایی یاد کرد که باید به این مهم توجه ویژه شود.

زارعی با بیان اینکه شرایط جدید و گسترش خدمات ارتباطی اقتضا می کند که مساله روابط عمومی ها از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: برخی مدیران کار روابط عمومی ها را تنها تبلیغات می دانند که به رسالت و اهداف این قشر توجه نشده است.

وی ابراز داشت: جایگاه روابط عمومی ها باید به نحو مطلوبتری در جامعه تبیین، فرهنگ سازی و تعریف شود تا مردم با کارکردهای آنان آشنا شوند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد حقوق مردم مورد توجه قرار نمی گیرد، افزود: افراد جامعه حق و حقوقی دارند که دلیل آگاه نبودن و شناخت محدود از جایگاه حقوقی خود بی اطلاع هستند.

زارعی نقش روابط عمومی ها در احقاق حقوق مردم در برخی دستگاه های اجرایی را تاثیرگذار خواند و گفت: مردم برای گرفتن حق خود باید مراحل طولانی اداری را طی و هزینه های چشمگیری را صرف کنند که نقش روابط عمومی ها در آشناسازی آنان با حقوق خود در این زمینه می تواند کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه شغل روابط عمومی همراه با ذوق، ابتکار و فشارهای روانی فراوان است، بیان کرد: در نشست های هم اندیشی باید مدیران روابط عمومی ها تجارب خود را با یکدیگر در میان گذاشته و فرصت را برای پیشبرد امور و اطلاع رسانی مناسب فراهم کنند.

زارعی با بیان برخی از مشکلات روابط عمومی ها در سطح کشور، اظهار کرد: نبود مجموعه حرفه ای، انجمن های روابط عمومی و برخی خلاءهای قانونی در این عرصه موجب شده تا جایگاه روابط عمومی ناشناخته مانده و از آن به طور بهینه استفاده نشود.

تنظیم: هومن بهلولی