تبیان، دستیار زندگی
هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال (ITDMEX 2014) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال


هفتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال (ITDMEX 2014) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

این نمایشگاه با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، در بخش های ناشران دیجیتال، نرم افزار، سخت افزار، بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال، سلامت و زندگی دیجیتال و سرویس دهندگان اینترنت و موبایل با شعار «تولید محتوای دیجیتال تعالی فناوری اطلاعات» برگزار شد.

اولین نرم افزار سینمای هوشمند آموزش زبان عرضه شد

این نرم افزار هوشمند آموزشی زبان از طریق دیدن فیلمها و خواندن کتابهای مورد علاقه کاربر، امکان یادگیری و تقویت زبان انگلیسی را برای کاربر فراهم می کند.

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نرم افزار سینمای هوشمند این امکان را بوجود آورده که دیدن کلیه فیلمهای زبان اصلی را به یک فرآیند آموزشی زبان انگلیسی موثر تبدیل می کند.

در این نرم افزار با آوردن نشانگر ماوس بر روی زیر نویس کلیه محتواهای تصویری تمامی کلمات و اصطلاحات و ضرب المثل های رایج دنیا به نمایش گذاشته می شود.

کلمات و اصلاحات با استفاده از این نرم افزار از بانک 42 دیکشنری موجود ترجمه می شود و امکاناتی از جمله افزودن به کارتهای یادآوری، تلفظ انسانی کلیه کلمات و جملات بکار رفته در زیرنویس و امکان جستجو در زیرنویس و امکانات کاربردی کمک آموزشی دیگر از جمله قابلیتهای این کتاب خوان هوشمند است که توسط شرکت آیریس و با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در هفتمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال عرضه شده و آماده رونمایی است.

از آنجایی که در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، کسب روزی حلال جایگاه ویژه ای در باورهای مردم ایران دارد نرم افزار رزق حلال توسط شرکت پردازش گسترش فجر و مۆسسه فرهنگی دیجیتال مطلع فجر صادق در هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال معرفی شد

رونمایی از نرم افزار طب اسلامی

کتابخانه جامع طب شامل متن کامل 935 عنوان کتاب و رساله طبی در یکهزار و 243 جزء به زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی است که موضوعاتی عمچون طب قرآنی، طب روایی، احکام پزشکی، اخلاق پزشکی، بهداشت، مبانی، طب، مفردات دارویی، بیماری ها، داروسازی و صنعت و تاریخ پزشکی را در برمی گیرد.

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

دسته بندی این کتاب های طبی در محورهای مرجع، عمومی، اسلامی، فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، احکام و اخلاق پزشکی، تاریخ پزشکی، اصطلاحات و الفاظ و تصویری خواهد بود.

نرم افزار رزق حلال عرضه شد

نرم افزار رزق حلال به عنوان نخستین بسته نرم افزاری از موضوعات مرتبط با رزق حلال و حرام در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال عرضه شد.

این نرم افزار نخستین بسته نرم افزاری است که به موضوع کسب روزی حلال پرداخته و دایره المعارف جامعی از موضوعات مرتبط با رزق حلال و حرام را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

از آنجایی که در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، کسب روزی حلال جایگاه ویژه ای در باورهای مردم ایران دارد نرم افزار رزق حلال توسط شرکت پردازش گسترش فجر و مۆسسه فرهنگی دیجیتال مطلع فجر صادق در هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال معرفی شد.

راهکارهای کسب رزق حلال، آیات و روایات مرتبط با این موضوع، احکام روزی حلال و اقسام مال حرام از جمله موضوعات این دایره المعارف است. همچنین این بسته نرم افزاری بیش از 70 مقاله مرجع و مشهور را در قالب یک کتابخانه نرم افزاری در حوزه کسب روزی حلال جمع آوری کرده است.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر

مطالب مرتبط:

هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، مهرماه

دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال

برترین‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال