تبیان، دستیار زندگی
مطالب موجود در این وب سایت شامل ویدئو ها، بازی ها و فیلم های انیمیشن هستند که در عین سرگرمی، حفظ امنیت و شناسایی آسیب ها در اینترنت و در زندگی را به کودکان آموزش می دهند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه ایمن برای کودکان

وب سایت netsmartzkids بخش ویژه ی کودکان در سایت مرکز ملی کودکان گمشده و آسیب دیده است. مطالب موجود در این وب سایت شامل ویدئو ها، بازی ها و فیلم های انیمیشن هستند که در عین سرگرمی،  حفظ امنیت و شناسایی آسیب ها در اینترنت و در زندگی را به کودکان آموزش می دهند.


موضوع بازی ها و ویدئو ها شامل نکته های زیر هستند:


• چگونگی دوری کردن از عکس ها و برنامه های نا مناسب و ویروسی موجود در اینترنت
• چگونگی شناسایی افرادی که ممکن است قصد آسیب زدن یا سوء استفاده از کودکان در فضای اینترنت و زندگی روزمره را داشته باشند.
• چگونگی محافظت از خود در زندگی مجازی

توضیح پروژه ها:

پروژه های این وب سایت با توجه به این که برای گروه سنی 5 تا 11 سال فراهم شده اند، بیشتر به صورت بازی ها و کاردستی هایی هستند که به راحتی در وب سایت قابل دسترسی هستند و عموما به شکل فایل های Pdf قابل پرینت می باشند که همه قادر به انجام آن ها هستند.


بخش پروژه ویژه این وب سایت "جشن تولد هیجان انگیز رابرت" است. این بخش یک برنامه ترکیبی انیمیشن و بازی های تعاملی آنلاین است که طی انجام آن نکات زیادی به کودکان آموزش داده می شود و قابل انجام در کلاس و سالن کامپیوتر مدرسه است. حدودا 45 دقیقه زمان می برد و در پایان به هر دانش آموز مدرکی داده می شود که گویای این نکته است که کودک نکات زیادی در مورد حفاظت از خود در دنیای مجازی و خارج از آن آموخته است.


بخش های سایت:

چند شخصیت اصلی کارتونی در سایت هستند که در همه بخش ها به طریقی توسط آن ها نکاتی درباره محافظت  کودکان از خودشان آموزش داده می شود.


بخش های این وب سایت شامل:

RBS Adventure: جشن تولد هیجان انگیز رابرت است که طی 45 دقیقه بازی و سرگرمی آنلاین، بچه ها داستانی را با نکات آموزشی دنبال کرده و به اتمام می رساند.


UYN Club: فعالیت ها؛ ایمیل ها و ویدئو ی برگزیده ی هر ماه اعلام می شود. گاهی مسابقه ی کوچکی نیز برای دنبال کنندگان وب سایت وجود دارد.


در بخش های Videos و Games بازی ها و ویدئوهای آموزشی این وب سایت موجود هستند که معمولا هر ماه یک نمونه جدید در هر بخش معرفی می شود.
کتاب های اینترنتی و کیت ها و سرگرمی های قابل پرینت هم در بخش های e-books و free stuff قابل دسترسی اند.
بخش bios به شخصیت های کارتونی این وب سایت می پردازد. زندگی نامه ی کوتاه و بامزه ای از هر یک از شخصیت ها و نامه ها یی که بچه ها برای آن ها نوشته اند را می توانید در این بخش بخوانید.

چگونگی کار و عضویت:

وب سایت بسیار ساده برای کودکان قابل استفاده است و در صورت عضویت به صورت ماهانه از تازه های وب سایت با خبر خواهید شد.
برای عضویت کافی است آدرس ایمیل خود را در قسمت " تازه ها برای بزرگتر های قابل اعتماد" ثبت کنید.


آدرس وب سایت www.netsmartzkids.org است و از طریق وب سایت اصلی مرکز کودکان گمشده و آسیب دیده (www.netsmartz.org) نیز قابل دسترسی است.


مطالب مرتبط :

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 
Netsmartz   شبکه ایمن والدین
NSTeens  شبکه ایمن نوجوانان


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: یگانه داودی