تبیان، دستیار زندگی
سامسونگ همیشه هنگام معرفی محصول جدیدش سر و صدای زیادی به راه می اندازد. این بار هم با معرفی گلکسی اس5 در نمایشگاه موبایل بارسلونا، همین ماجرا تکرار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانستنی های گلکسی اس٥


سامسونگ همیشه هنگام معرفی محصول جدیدش سر و صدای زیادی به راه می اندازد. این بار هم با معرفی گلکسی اس5 در نمایشگاه موبایل بارسلونا، همین ماجرا تکرار شد، اما این بار به خود گوشی پرداخته شد نه به بازارگرمی!

دانستنی های گلکسی s4

سامسونگ احتمالاً چیزهایی از رونمایی گوشی قبلی اش در سال گذشته آموخته است. در رونمایی سال گذشته، سامسونگ خودنمایی بسیاری کرد و مدام به دنبال القاب ویژه به منظور بازارگرمی برای گوشی خود بود. به عبارت دیگر بیشتر بازارگرمی کرد تا واقعاً به ویژگی های گوشی خود و کاربری آن بپردازد.

اگر سامسونگ آموخته باشد که بسیار ساده پیام اصلی خود را به دست مخاطب برساند، می توان انتظار داشت گلکسی اس5 نیز بهتر از پیشینیان خود باشد.

گلکسی اس5 در تاریخ 11 آوریل در 150 کشور عرضه خواهد شد. سامسونگ این بار بر 5 مشخصه اصلی برای استفاده کاربران تمرکز کرده است: طراحی، دوربین، اتصال سریع، امنیت و سلامتی.

طراحی

گلکسی اس5 در چهار رنگ عرضه خواهد شد: آبی، سفید، مشکی و طلایی. این گوشی صفحه نمایش 5.1 اینچی داشته و با نور مختلف فضا سازگار می شود و قابلیتی برای تنظیم نور در فضای تاریک به آن اضافه شده است.

این گوشی دارای باتری 2800 mAh است و قابلیت های جدیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.

این گوشی دارای استاندارد «حفاظت از ورودی ها» است که IP67 نامیده می شود. این قابلیت از گوشی در مقابل باران یا ریختن آب روی گوشی محافظت خواهد کرد، اما برای شنا در استخر مناسب نیست! محافظ در مقابل آب به معنای ضدآب بودن نیست

دوربین

این گوشی دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت زوم خودکار و تنظیم نور (HDR) دارد که این تنظیم نور (HDR) هنگام فیلمبرداری نیز عمل می کند؛ این قابلیت، در دنیای فیلمبرداری با موبایل فناوری جدید محسوب می شود.

هم چنین این دوربین دارای زوم متمرکز نیز هست به این معنا که شما می توانید هنگام عکسبرداری بر روی یک شیء مخصوص زوم کرده و آن را شفاف کنید، در حالی که باقی فضا تار و غیرواضح باشد.

دانستنی های گلکسی اس5

اتصال به اینترنت

گلکسی اس5 تا هشت باند LTE را ساپورت می کند. هم چنین دارای وای فای MIMO (802.11 ac) و «تقویت کننده دانلود» است که سرعت دانلود را بالا می برد. سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی اس5 می تواند هر گیگابایت را در 30 ثانیه دانلود کند.

ویژگی جدید «ذخیره باتری ویژه» گوشی را در حالتی قرار خواهد داد که تنها برخی قابلیت های گوشی فعال خواهد بود و در عوض باتری بیشتر خواهد ماند.

به گفته سامسونگ هنگامی که شارژ شما کمتر از 10% می شود، گوشی در حالت ذخیره باتری ویژه قرار خواهد گرفت که در این حالت تا 24 ساعت دیگر نیز فعال خواهد بود.

امنیت

سامسونگ در گلکسی اس5 قابلیت شناسایی لمسی اثر انگشت را قرار داده است که می توان از آن برای انجام پرداخت های مالی نیز بهره برد. با قرار دادن گوشی روی حالت «شخصی»، عکس ها و اطلاعات شما با اثر انگشت شما قفل خواهد شد. حالت «کودک» مناسب والدینی است که کودکانشان به سراغ گوشی آنها رفته و ممکن است همه چیز را دستکاری کنند! این حالت فعالیت هایی که می توان با گوشی انجام داد را محدود کرده و در نتیجه از بروز اشتباهات جلوگیری می کند.

گلکسی اس5 تا حدودی ضدآب و ضدخاک است. این گوشی دارای استاندارد «حفاظت از ورودی ها» است که IP67 نامیده می شود. این قابلیت از گوشی در مقابل باران یا ریختن آب روی گوشی محافظت خواهد کرد، اما برای شنا در استخر مناسب نیست! محافظ در مقابل آب به معنای ضدآب بودن نیست.

دانستنی های گلکسی اس5

تناسب اندام

توانایی های گلکسی اس5 در تناسب اندام، به معنای واقعی دور مچ دست شماست!

ساسونگ 3 ساعت هوشمند سازگار با گلکسی اس5 دارد: Gear 2، Gear Neo و Gear Fit. این سه نسخه جدید Gear، بر خلاف نسخه اول آن، دارای سیستم عامل تایزن هستند. نسخه اول از اندروید بهره می برد. Gear 2 اپلیکیشن ها و تنظیمات جدیدی نسبت به نسخه اول دارد، هم چنین می تواند ضربان قلب شما را اندازه بگیرد و موزیک پخش کند (با 4 گیگابایت حافظه داخلی).

نسخه های Gear، با 17 ابزار مختلف گلکسی همگام‌سازی می شوند. در مقابل نسخه اول Gear که در آغاز تنها قابل همگام سازی با فبلت نوت3 بود.

Gear Fit بیشتر ابزاری برای تناسب اندام است تا یک ساعت هوشمند. این ابزار ضربان قلب را می گیرد و گام های شما را می شمارد. برای تحلیل داده های گرفته شده با این ساعت، اپلیکیشن سلامتی (Health app) روی گوشی گلکسی اس5 به شما کمک خواهد کرد. البته خود گوشی گلکسی اس5 نیز قابلیت گرفتن ضربان قلب شما را دارد.

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: Readwrite

مطالب مرتبط:

کهکشانی به نام سامسونگ

کهکشان پنجم سامسونگ

مقایسه دو ساعت هوشمند در راه بازار