تبیان، دستیار زندگی
اسم انتخابی را تمرین کنید و ببینید چه حسی به شما می‌دهد. گاهی اوقات وقتی نام کوچک و نام خانوادگی با یک حرف شروع می‌شوند، با هم همخوانی پیدا نمی‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی در انتخاب نام فرزندان


اسم انتخابی را تمرین کنید و ببینید چه حسی به شما می‌دهد. گاهی اوقات وقتی نام کوچک و نام خانوادگی با یک حرف شروع می‌شوند، با هم، هم‌خوانی پیدا نمی‌کنند.


كودك

1) اسمی که انتخاب می‌کنید باید یک مفهوم ذهنی مثبت با خود شما داشته باشد. همچنین باید پرمفهوم باشد. اسم، اولین تأثیر هر فرد روی مخاطب است. باید به این فکر کنید که فرزندتان این اسم را نه فقط در کودکی و در زمین بازی، بلکه در بزرگ‌سالی هم استفاده خواهد کرد.

2) ریتم و آهنگ اسم کوچک باید با نام خانوادگی بخواند. به طور کلی، تعداد سیلاب‌های اسم کوچک، نباید به اندازه تعداد سیلاب‌های نام خانوادگی باشد. برای اینکه ببینید اسمی که انتخاب می‌کنید با نام خانوادگی فرزندتان، هم‌خوانی دارد، نام و نام خانوادگی را چندین بار پشت هم تکرار کنید.

3) چند حرف اول اسم، نباید ناخوشایند باشد.

4) تلفظ اسم را به دقت چک کنید. اگر از یک تلفظ غیرمعمول استفاده کنید، آن وقت فرزندتان باید تا آخر عمر، تلفظ شما را درست کند.

5) می‌توانید نام یکی از دوستان و افراد خانواده که برایتان قابل احترام است را انتخاب کنید.

6) برای خلق یک اسم جدید، چند اسم را با هم ترکیب کنید. می‌توانید با کنار هم گذاشتن دو اسم، یک اسم جدید خلق کنید.

7) نام‌های مستعار یا اسم‌های خودمانی که با آن اسم ساخته می‌شود را پیدا کنید. ممکن است دوست داشته باشید اسمی انتخاب کنید که نام‌های مستعار زیادی از روی آن ساخته شود. این باعث می‌شود فرزندتان وقتی بزرگ‌تر شد، کنترل بیشتری روی اسم خود پیدا کند.

8) اسم را تمرین کنید و ببینید چه حسی به شما می‌دهد. یکی از دوستان و نزدیکتان را بارها به طرق مختلف با این اسم صدا کنید، چون در آینده مجبور خواهید بود هزاران هزار بار این اسم را به صورت‌های مختلف صدا کنید، با زمزمه وقتی بچه خواب است یا با فریاد، وقتی او را برای شام صدا می‌کنید.

قرآن، منبع بسیار خوبی برای انتخاب اسم فرزند است.

9) اسم‌های دو قسمتی، فرصت خوبی برای شماست. می‌توانید اسم یکی از بزرگان را برای احترام با اسم دلخواه خودتان ترکیب کنید. یا اگر با همسرتان توافق ندارید، هر دو اسم مورد علاقه‌تان را در صورت امکان به هم بچسبانید.

10) از افزونگی حروف بین اسم‌ها خودداری کنید. گاهی اوقات وقتی نام کوچک و نام خانوادگی با یک حرف شروع می‌شوند، با هم هم‌خوانی پیدا نمی‌کنند. یا اگر نام خانوادگی با حرف صدادار تمام می‌شود، نام کوچک نباید این‌طور باشد. همین‌طور حرف آخر اسم کوچک نباید با حرف اول نام خانوادگی یکسان باشد یا هم‌خوانی نداشته باشد.

منابع زیادی برای انتخاب اسم وجود دارد، هم به صورت کتاب و هم به صورت برنامه‌های رایانه‌ای. می‌توانید اسم فرزندتان را از اسم افراد معروف انتخاب کنید. قرآن هم منبع بسیار خوبی برای انتخاب اسم است.

نکته آخر: اگر اسمی که انتخاب کرده‌اید با نکته‌هایی که در بالا ذکر کردیم تناقض دارد، اما به هر حال آن را دوست دارید، هیچ اشکالی ندارد. همان اسم را انتخاب کنید. یادتان باشد مهم‌ترین مسئله این است که خودتان آن اسم را دوست داشته باشید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: yasekaboud63

برگرفته از انجمن: خانواده

مطلب مرتبط:

شناسنامه ایرانیان در گذر تاریخ + اسامی عجیب