تبیان، دستیار زندگی
وایبر به قیمتی نجومی به ژاپنی‌ها فروخته شد و شرکت راکیوتن با پرداخت رقم 900 میلیون دلار توانست این نرم‌افزار مکالمه و چت را خریداری نماید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وایبر فروخته شد!


وایبر به قیمتی نجومی به ژاپنی‌ها فروخته شد و شرکت راکیوتن با پرداخت رقم 900 میلیون دلار توانست این نرم‌افزار مکالمه و چت را خریداری نماید.

Rakuten یکی از بزرگترین کمپانی های خدمات اینترنت در دنیا تایید کرد که کمپانی وایبر که روی VOIP سرویس های چت و گفت و گوی تلفنی و پیامک و... می دهد را به قیمت 900 میلیون دلار خریده است.

وایبر فروخته شد!

این شرکت بزرگ که یکی از غول‌های مخابراتی ژاپن محسوب می‌شود با این خرید نسخه‌های تخصصی سازی شده این نرم‌افزار را برای شرق آسیا تولید می‌کند که می‌تواند تعداد کاربران شبکه وایبر را دو برابر کند.

این محصول در سراسر جهان 200 میلیون کاربر دارد که بنا به گفته مدیر شرکت خریدار برنامه توسعه آن تعداد کاربران را 300 میلیون نفر بیشتر کرده و به 500 میلیون نفر خواهد رساند.

این مدیر که میکاتانی نام دارد در باره این معامله گفت: «تولید یک نرم افزار جدید چت  در نوع خود عملا غیر ممکن محسوب می‌شد  و به همین دلیل ما یک نسخه محبوب را خریداری کردیم.»

این کمپانی ژاپنی قبلا کوبو، ووآکی تی وی و وی کی را خریده بودو با این خرید بزرگ وسعت خود در فضای مجازی و محیط تماس تلفنی روی اینترنت را بیش از پیش گسترش می دهد.

حالا کمپانی ژاپنی راکوتن فهمیده که ورود به کسب و کار جدید در دنیای دیجیتال باید از ورودیه هایی مانند وایبر بگذرد و حاضر شده 900 میلیون دلار بابت آن بپردازد

با سوئیچ کردن مردم از تماس تلفنی سنتی به تماس از طریق اینترنت یا همان VOIP کمپانی ژاپنی به موقع وارد عمل شده و سرمایه گذاری خوبی را در این زمینه با خرید کمپانی هایی مانند وایبر انجام داده است.

وایبر 300 میلیون کاربر ثبت نام کرده در دیتابیس خود داشته و یکی از بزرگترین پلتفورم های تماس از طریق اینترنت روی موبایل را در جهان داراست.

راکوتن در حال تبدیل شدن به شماره یک کمپانی های خدمات اینترنتی است و از آنجایی که بیس کمپانی روی تجارت الکترونیک است، با خرید وایبر می خواهد استراتژی های کسب و کار دیجیتالی خود را روی آن پیاده سازی کند.

وایبر فروخته شد!

وایبر سه ماه گذشته 200 میلیون کاربر داشت که اینک ظرف 3 ماه تعدادش به 300 میلیون رسیده است و رقیب عمده ای برای اسکایپ متعلق به مایکروسافت ، شده است.

راکوتن 221 میلیون کاربر ثبت شده در دیتابیس خود دارد که با این 300 میلیون رقم 500 میلیون کاربر را از آن خود می کند. در حالی که رقیب ژاپنی اش بنام Line 350 میلیون کاربر در سراسر جهان داشته و به سرعت در حال رشد و ترقی است.

دنیای پیامک از طریق موبایل های اینترنت دار در آسیا رو به رشد بوده و مکالمه تصویری با کیفیت بالا از طریق اینترنت با هزینه بسیار پایین و در حد رایگان باعث شده تا کاربران سیستم سنتی ارتباطی خود را برای فرار از هزینه های گزاف کنار بگذارند.

وایبر فروخته شد!

حالا کمپانی ژاپنی راکوتن فهمیده که ورود به کسب و کار جدید در دنیای دیجیتال باید از ورودیه هایی مانند وایبر بگذرد و حاضر شده 900 میلیون دلار بابت آن بپردازد.

راکوتن کوبو را نیز که 4 میلیون کتاب و مجله را به صورت الکترونیکی در 190 کشور جهان توزیع می کند را در سال 2012 خرید. همچنین کمپانی وآکی را که در زمینه ویدئوی On-demand کار می کند را نیز در سال 2012 خرید و امید وار است در دنیای مجازی بتواند بیش از پیش فعالیت خود را گسترش دهد.

شایان ذکر است که بیش‌ترین مصرف‌کنندگان وایبر در استرالیا، ایالات‌متحده و روسیه سکونت دارند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از آی تی رسان، گویا آی تی