تبیان، دستیار زندگی
این کیت از یک فرستنده اف ام تشکیل شده و قادر است مکالمات تلفنی را به صورت بی سیم با صدایی بسیار صاف و قوی روی باند اف ام رادیویی منتقل نماید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استراق سمع تلفن دو سیمه
   

این کیت از یک فرستنده اف- ام تشکیل شده و قادر است مکالمات تلفنی را به صورت بی سیم و با صدایی بسیار صاف و قوی بر روی باند اف – ام رادیویی منتقل نماید.

این مدار از نظر عملکرد مشابه مدار فرستنده تلفنی این شرکت است. اما در این مدار، ما فقط نیاز به یک رشته از سیم تلفن داریم و کافی است دو سیم ورودی کیت سر راه یکی از سیم های خط تلفن قرار گیرند.

استراق سمع تلفن دوسیمه

همچنین در این کیت محلی برای نصب آنتن در نظر گرفته شده تا بتوان برد بیشتری به دست آورد و با نصب یک آنتن حدود 50سانتی متری به کیت، بردی حدود 50 متر به دست می آید. مصرف تغذیه این فرستنده بسیار ناچیز بوده و از طریق خط تلفن تامین می شود.

در مونتاﮋ به موارد زیر توجه نمایید:

نوار رنگی دیودهای 1N4148بر نوار سفید شکل های روی فیبر منطبق شود.
ترانزیستور چنان در مکان خود نصب شود که سطح مقطع آن بر شکل روی فیبر منطبق شود.
در نصب خازن الکترولیت به پایه منفی آن توجه شود.
قبل از نصب بوبین، حتما باید لاک پایه های آن را توسط تیغ و به طور کامل تراشیده شود. در این کار توجه شود که شکل بوبین از نظر تعداد حلقه ها، قطر هسته داخلی و منظم بودن تغییری نکند. این بوبین از سیم 060 و به تعداد 4 دور بر روی هسته هوا به قطر 6 میلی متر است.
یک آنتن کشویی حدود 50 سانتی متری تهیه و توسط تکه سیم کوتاهی به محل A متصل کنید. در صورت نداشتن آنتن می توانید از یک تکه سیم مفتولی حدود 50 سانتی متری استفاده کنید.
برای نصب کیت به خط تلفن کافی است نقاط TEL توسط دو رشته سیم، در مسیر یکی از سیم های خط تلفن قرار گیرند. یعنی با یکی از سیم های خط تلفن سری شوند.


پس از این کار گوشی را برداشته و یک تماس تلفنی برقرار سازید و در همین حین یک رادیو در باند اف –ام روشن کرده و با پیچاندن موج یاب رادیو، در محلی صدای مکالمه تلفنی را به وضوح از رادیو خواهید شنید. همچنین لازم است رادیو چند متر از گوشی تلفن فاصله داشته باشدتا صدا با وضوح بیشتر دریافت شود. ( نزدیکی رادیو و گوشی تلفن باعث سوت در موج رادیو شده و صدا از وضوح لازم برخوردار نمی شود. ). چنانچه موج دستگاه روی یک ایستگاه رادیویی محلی بود می توانید با کمی باز نمودن حلقه های بوبین لاکی ار همدیگر، فرکانس فرستنده را تغییر دهید.

جهت تهیه کیت می توانید به این جا مراجعه نمایید.

http: //www. mashhadkit. com/ 


بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان - تنظیم: یگانه داودی