تبیان، دستیار زندگی
یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکلات لباس تنگ برای خانم ها


یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود.


لباس تنگ خانم ها

قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده و ‌گاه و بیگاه محققان عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند.

همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.

شلوارهای تنگ عفونت‌ها را تشدید می‌کند

یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است.

این شلوار‌ها مانع از تبخیر عرق می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.

از طرف دیگر این شلوار‌ها به علت سایشی که با ریشه مو‌ها دارند، بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

لباس زیر تنگ هم نپوشید

لباس زیر تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی هستند، معمولا ظاهر قشنگ تری دارند، اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند.

الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود، اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند، بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند.

علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. در کل لباس زیر تنگ می‌تواند فولیکولیت یا‌‌ همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کند.

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند

شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد

هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری خریداری می‌کنید، باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد، می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود 80 تا 90 درجه سانتی‌گراد بشویید، اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند. بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای 40 تا 50 درجه شست‌وشو دهید.

نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

پس از شست‌وشو نیز بهتر است آن‌ها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن‌ها را نیز اتو بکشید.

هر یک ساعت از جای خود بلند شوید

نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند، همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دو بار در روز از آن استفاده کنند، یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای 5 دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.

گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند

گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است، برای خانم‌ها خطر ندارد. بر خلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از 37 درجه سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود.

از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و در نتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پا‌ها، احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد.

این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد، می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند. بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. در مقابل گرما، سرما به تنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.

بخش سلامت تبیان


منبع: عصر ایران

مطالب مرتبط:

مضرات لباس تنگ برای سلامتی

سرطان سینه با پوشیدن لباس‌‌های تنگ!

چرا نباید شلوار تنگ پوشید؟

چه لباسی برای تابستان مناسب است؟

زیر لباس بافتنی، لباس نخی بپوشید

کدام لباس، برای کدام پوست؟

چه لباسی برای پاییز مناسب است؟

9 روش برای کاهش بوی نامطبوع ناحیه تناسلی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.