تبیان، دستیار زندگی
دوران نامزدی حساس ترین دوران شما در شروع زندگی است. وقتی که باید با یکدیگر انس بگیرید، همدیگر را بشناسید و عشق تان را ماندگار کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراقبت عشق‌تان باشید


دوران نامزدی حساس ترین دوران شما در شروع زندگی است. وقتی که باید با یکدیگر انس بگیرید، همدیگر را بشناسید و عشق تان را ماندگار کنید. روزهای اول عاشق بودن برای‌تان سخت نیست. اما چطور باید رفتار کنید تا بتوانید عشقتان را زنده نگه دارید؟ پایه ریزی یک عشق ماندگار از همان دوران نامزدی شروع می شود.

دوران نامزدی

به یک ریسمان چنگ بزنید

زوج‌هایی که پایه‌های اعتقادی‌شان محکم‌تر است، از زندگی‌شان راضی‌ترند و به هم متعهدترند. در کل زوج‌های مذهبی زندگی مستحکم‌داری دارند و آرامش بیشتری در خانه‌شان حاکم است. اما پیدا کردن معنایی برای زندگی، تنها به عشق میان‌تان کمک نمی‌کند.

وقتی شما می‌دانید در کجای این دنیا قرار دارید و از آن چه می‌خواهید، با اطمینان بیشتری قدم برمی‌دارید و به جای ناامید شدن، برای جبران شکست‌های‌تان تلاش می‌کنید. پس بهتر است به دنبال راهی بگردید که به زندگی‌تان معنا می‌دهد به این ترتیب عشق شما همیشگی می شود.

پازل درست کنید

برای تفریح با هم، همیشه وقت داشته باشید. زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند، از هم دل نمی‌کنند. دوام زندگی کسانی که برای چند ساعت هم که شده از دنیای جدی و عبوس بزرگ‌تر‌ها فاصله می‌گیرند و کمی با هم کودکی و تفریح می‌کنند بیشتر است. اگر نمی‌خواهید کار عشق‌تان تمام شود، همین امروز پازل، راکت بدمینتون، شطرنج و چند وسیله بازی دو نفره دیگر بخرید و با هم رقابت کنید. وقت نداشتن را بهانه نکنید. شما می‌توانید هر هفته تنها چند ساعت برای این بازی‌ها وقت بگذارید و با خنده‌ها و عصبانیت‌ها و اضطراب‌هایی که وقت برد و باخت سراغ‌تان می‌آید به زندگی‌تان جان دهید.

تکنولوژی لعنتی را‌‌ رها کنید

از همان اول حد و مرزهای ورود تکنولوژی به زندگی تان را تعیین کنید. برده تکنولوژی نباشید و نگذارید اینترنت، اپلیکیشن های موبایل و تبلت زندگی شما را به دست بگیرند. تکنولوژی این روز‌ها فرصت با هم بودن را از ما گرفته و دیدن‌های حقیقی‌مان را هم مجازی کرده است. سعی کنید استفاده از این تکنولوژی ها را تا حد امکان به خارج از خانه و وقت کار محدود کنید و برای با هم بودن وقتی بدون مزاحمت آنها فراهم آورید.

محبت کنید

فکر نکنید ابراز عشق فقط مخصوص دوران نامزدی است. این را آویزه گوشتان کنید که باید هر روز و هر روز همسرتان را نسبت به عشقی که به او دارید مطمئن سازید. پس همیشه دوستت دارم را به او بگویید.

پر انرژی باشید

همیشه انرژی داشتن کار ساده ای نیست اما برای دوام عشقتان و حفظ شور و حرارت زندگی واقعا ضروری است. سعی کنید چه امروز که نامزد هستید و چه فردا که زندگی تان را زیر یک سقف آغاز می کنید همیشه پرانرژی ظاهر شوید. با یک لبخند می توانید شور را به زندگی تان بیاورید. غر نزنید و مشکلات خانواده، بیرون از خانه و کار را به رابطه تان وارد نکنید.

برای تفریح با هم، همیشه وقت داشته باشید. زوج‌هایی که با هم بازی می‌کنند،از هم دل نمی‌کنند. دوام زندگی کسانی که برای چند ساعت هم که شده از دنیای جدی و عبوس بزرگ‌تر‌ها فاصله می‌گیرند و کمی با هم کودکی و تفریح می‌کنند بیشتر است

درست دعوا کنید

نمی‌گوییم همه دلخوری‌ها را توی دل‌تان نگه دارید و هیچ وقت با همسرتان یکی به دو نکنید. دعوا کردن یکی از حقوق و حتی نیازهای اساسی شماست. تا زمانی که در مورد مشکلات بحث می‌کنید، برای حل شدن‌شان امید دارید. پس به جای سکوتی که تنها فاصله شما را زیاد می‌کند، با همسرتان بحث کنید. اما یادتان نرود که بحث و دعوا کردن هم آداب خودش را دارد. حفظ حرمت ها در دعوا مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. مثل همین امروز که بحث هایتان در لفافه، محترمانه و پر از عشق و بخشندگی است، در تمام زندگی باید این احترام را حفظ کنید. توهین به خانواده، زیر سوال بردن شخصیت همسر و مقصر جلوه دادن او آینده خوشی نخواهد داشت.

یک ایده جدید تبیان برای همسرگزینی

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از مجله سیب سبز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.