تبیان، دستیار زندگی
جریان لو رفتن تصاویر و مشخصات فنی، چه سیاست خود شرکت‌ها باشد و چه خلاف میل آن‌ها، می‌توان گفت تقریبا چیز ناگفته‌ای در خصوص HTC M8 باقی نگذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لو رفته های HTC M8


جریان لو رفتن تصاویر و مشخصات فنی، چه سیاست خود شرکت‌ها باشد و چه خلاف میل آن‌ها، می‌توان گفت تقریبا چیز ناگفته‌ای در خصوص HTC M8 باقی نگذاشته است.

مدت‌ها است که شاهد شایعات گوناگون در خصوص پرچم‌دار بعدی HTC هستیم و به نظر می‌رسد بالأخره اولین تصویر واضح از طراحی این گوشی هوشمند که با نام رمز M8 شناخته می‌شود در مقابل‌مان قرار داشته باشد.

لو رفته های htc m8

بر اساس آنچه از تصاویر لو رفته بر می‌آید، این گوشی شباهت بسیاری به نسل پیشین خود،HTC One  دارد اما دو تغییر عمده نیز به خوبی قابل مشاهده است؛‌ در M8 خبری از کلیدهای سخت‌افزاری یا خازنی نیست که وظیفه‌ی حرکت در رابط کاربری دستگاه را بر عهده کلیدهای نرم‌افزاری اندروید می‌گذارد و حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش نیز به شکل قابل توجهی کمتر شده است.

شایعه شده است که گوشی هوشمند HTC M8 قرار است به عنوان جانشین HTC One قرار گیرد. انتظار می رود که این گوشی طراحی فلزی همانند  HTC One داشته باشد.

تصویر فاش شده، یک گوشی هوشمند با طراحی کلی همان HTC One فعلی را به نمایش می‌کشد که البته در قسمت پشتی آن دو فلش LED قرار گرفته و از یک دوربین پشتی ثانوی نیز که پیش‌تر شایعه مربوط به آن را شنیده بودیم، بهره می‌برد. این تصویر به خوبی با گزارش‌های قبلی در خصوص استفاده این دستگاه از پوشش تمام آلومینیوم، سایز صفحه‌نمایش بزرگتر و نیز دوربین پشت با دو سنسور مطابقت دارد.

مشخصات فاش شده در خصوص HTC M8 تا کنون از قرار چیپ پردازشی اسنپدارگون 800، صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی 5 اینچی، 2 گیگابایت رم، دو دوربین پشتی 5 مگاپیکسل و اندروید 4.4.2 کیت‌کت با همراهی رابط جدید سنس است

توشیبا نیز پیش‌تر ماژول مخصوصی با دو دوربین را توسعه داده بود که معمولاً به منظور تنظیم و تغییر فوکوس تصویر، پس از گرفته‌شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نقش مهم دوربین در گوشی‌های هوشمند امروزی، حرکت به سمت این تکنولوژی، یک اقدام جالب توجه و شجاعانه از سوی HTC محسوب می‌گردد. دوربین دوم که مسئول تنظیم مجدد فوکوس تصویر است، کیفیت و عملکردی به مراتب قوی‌تر از سیستم‌های مشابه نرم‌افزاری نظیر Refocus نوکیا ارائه می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت تمام آنچه در مقابل کاربر قرار خواهد گرفت صفحه‌نمایش است، و قاب دستگاه کمترین مزاحمت را ایجاد خواهد نمود. گفته می‌شود که این کلیدهای نرم‌افزاری همانطور که در تصویر زیر می‌بینید با کشیدن انگشت بر روی صفحه به سمت پایین محو شده و تمامی فضای صفحه‌نمایش را در اختیار محتوا قرار خواهند داد.

لو رفته های htc m8

ذکر این نکته ضروری است که منبع اصلی این تصاویر در حال حاضر آن‌ها را حذف نموده که در کتاب لغت ما چنین اقدامی به معنی واقعی بودن تصاویر فاش شده و تعلق آن‌ها به پرچمدار بعدی HTC است. مشخصات فاش شده در خصوص HTC M8 تا کنون از قرار چیپ پردازشی اسنپدارگون 800، صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی 5 اینچی، 2 گیگابایت رم، دو دوربین پشتی 5 مگاپیکسل و اندروید 4.4.2 کیت‌کت با همراهی رابط جدید سنس است. گفته می‌شود که این دستگاه در یک مراسم رسمی در نیویورک، طی ماه مارس رونمایی خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید، در سال 2013 نیز اچ‌تی‌سی می‌توانست رقیب بسیار قدرتمند و خطرناکی برای سامسونگ باشد ولی مشکلات موجود در تولید دستگاه‌های این شرکت، باعث تاخیرهای فراوان در عرضه و تامین نسل قبلی این دستگاه شد. شاید اگر One بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده عرضه می‌شد، سهم بسیار قابل توجهی از بازار را در اختیار خود می‌گرفت.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: زومیت، مناظره