تبیان، دستیار زندگی
رزمنده دلاور و پیشکسوت جبهه‌های حق علیه باطل و جانباز سرافراز اسلام، برادر سیروس بادپا به دوستان شهیدش پیوست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت رزمنده روز اول دفاع مقدس


رزمنده دلاور و پیشکسوت جبهه‌های حق علیه باطل و جانباز سرافراز اسلام، برادر سیروس بادپا به دوستان شهیدش پیوست.

شهادت رزمنده روز اول دفاع مقدس

بسیجی، «سیروس بادپا» با شروع تجاوز دشمن بعثی به کشورمان و فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر حضور مردم در جبهه‌ها برای دفاع از اسلام و کیان اسلامی در روز یکم مهر 1359 به همراه جمعی از دوستانش از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خیابان ثارالله (حوالی میدان امام حسین) ع تهران عازم جبهه مهران شد. در آنجا با دیگر رزمندگان توانستند پیشروی دشمن به سمت شهر ایلام را در منطقه «کنجان چم» سد کنند. یک ماه بعد سیروس به جبهه جنوب رفت و به نیروهای سردار رشید اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران پیوست و جزو اولین نیروهایی شد که ستاد جنگ‌های نامنظم را تحت فرماندهی آن شهید تشکیل دادند.

سیروس به همراه نیروهای جنگ‌های نامنظم در جبهه سوسنگرد مستقر شدند و در عملیات‌های مختلف این منطقه از جمله عملیات آزادسازی سوسنگرد، نصر (در هویزه) ، طریق‌القدس و امام مهدی (عج) حضور فعال داشت.

جهت شرکت در عملیات «فتح‌المبین» به «تیپ علی‌ابن ابی طالب (ع)» پیوست و از این عملیات به همراه دوستانش در «تیپ 27 محمد رسول‌الله (ص)» برای آزادسازی شهر خرمشهر مشارکت نمود. بادپا در زمستان سال 1361 در عملیات فتح‌المبین در منطقه سومار به شدت مجروح و یک پای وی قطع شد.

بعد از بهبودی نسبی بار دیگر در جبهه‌ها حضور یافت و در پایان جنگ در عملیات‌های مختلف در واحدهای ادوات شرکت فعال داشت. او با تأسیس قرارگاه نوح، جزو بنیان‌گذاران این قرارگاه در منطقه سوم نیروی دریایی (بوشهر) بود. بارها در جبهه‌های مختلف مجروح شد به طوری که بر اثر جراحت‌های متعدد دچار بیماری اعصاب و روان شد و بخش اعظم سلامتی خود را از دست داد و جانباز 65 درصد شد.

بادپا در سال‌های پس از دفاع مقدس به ویژه طی سال‌های اخیر بر اثر تأملات و درد و رنج‌های ناشی از جراحات اعصاب و روان به شدت بیمار بود

بادپا در سال‌های پس از دفاع مقدس به ویژه طی سال‌های اخیر بر اثر تأملات و درد و رنج‌های ناشی از جراحات اعصاب و روان به شدت بیمار بود و در منزل دوران نقاهت را به سر می‌برد تا اینکه سرانجام در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه 17 بهمن ماه 1392 به یاران و دوستان شهیدش پیوست.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد عروج ملکوتی این یار امام (ره) و رهبری را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) ، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، رزمندگان دفاع مقدس، به خصوص خانواده و همسر وفادارش که خود از رزمندگان (امدادگران) جبهه سوسنگرد است، را تسلیت عرض کرده و از خداوند بزرگ علو درجات و حشر با شهدای کربلا را برای آن برادر به حق پوسته مسألت دارد.

همچنین از مردم شریف تهران به ویژه خانواده معظم شهدا و رزمندگان پرافتخار دوران دفاع مقدس دعوت به عمل می‌آورد تا در مراسم بزرگداشت و ترحیم این جانباز سلحشور در روز یک‌شنبه 20 بهمن ماه 92 از ساعت 15: 30 تا 17 در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان دماوند، خیابان صفای شرقی، خیابان پیچک شمالی، خیابان ثارالله شرکت کنند.

بخش فرهنگ پایداری نبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا