تبیان، دستیار زندگی
شهرداری تهران سازمان ها و بخش های زیادی برای اداره کلان شهر تهران دارد در این قسمت شرکت های کنترل کیفیت هوا و متروی تهران را معرفی می کنیم و اطلاعات لازم برای بازدید دانش آموران را در اختیارتان می گذاریم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت متروی تهران

شهرداری تهران سازمان ها و بخش های زیادی برای اداره کلان شهر تهران دارد در این قسمت شرکت های کنترل کیفیت هوا و متروی تهران را معرفی می کنیم و اطلاعات لازم برای بازدید دانش آموران را در اختیارتان می گذاریم.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

آلودگی هوا و صدا معضل اساسی زندگی در کلان شهرهای ماست. جامعه علمی هر کشوری علاوه بر تولیدات علمی در زمینه های پیشرو دنیا، می بایست بر اساس نیازهای واقعی و روزمره کشور جهت گیری نموده و به تولید محتوی علمی در این زمینه بپردازد. بازدید دانش آموزان از مرکز کنترل کیفیت هوای تهران آشنایی با امکانات فنی این مرکز را امکان پذیر می کند، همچنین با آگاهی از جزئیات آلودگی می تواند آن ها را به تلاش برای دستیابی به اقدام های علمی و عملی برای رفع آن تشویق کند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

نقشه گسترش آلودگی هوای تهران در 24 ساعت

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

برای هماهنگی و بازدید از ایستگاه کنترل کیفیت هوای اقدسیه نامه ای به مدیر عامل شرکت آقای دکتر حسینی بنویسید. در این نامه حتما شماره تلفن تماس با مسئولان مدرسه باشد. این ایستگاه برای بازدید دانش آموزان دبیرستانی که روی پروژه های مربوط به آب و هوا کار می کنند مناسب است و در هر بار بازدید فقط 20 نفر می تواند حضور داشته باشند.

راه های تماس:

آدرس: خیابان سهروردی شمالی، کوی شهید نیکوقدم، شماره 40

تلفن: 88764593 -88761597 - 88764457 فاکس: 88765180

 وب سایت: http://air.tehran.ir

شرکت متروی تهران

با توجه به رشد جمعیت شهرها و افزایش سفرهای درونشهری، در بسیاری از شهرهای بزرگ وجود یک ناوگان حمل و نقل عمومی کارآمد ضروری است. حال به دلیل تراکم بالا و محدودیت فضای روی زمین استفاده از تونل های زیرزمینی و مترو یکی از بهترین گزینه ها برای این موضوع می باشد. سرعت بالا – امنیت – کاهش زمان سفرهای درونشهری – استفاده بهینه از منابع انرژی – عدم آلودگی محیط زیست و … همگی از مزیت های مترو می باشند.

متروی تهران با طول شبکه 120 کیلومتر رتبه ی نوزدهم را در بین قطارهای شهری کشورهای جهان دارد و با وجود این که از نظر تعداد جابه‌جایی مسافر در روز در بین متروهای بالای یک میلیون جابه‌جایی در روز قرار دارد، وضعیت آن از نظر تعداد ایستگاه زیاد مطلوب نیست. از نظر فاصله ی زمانی بین قطارها هم در صورتی که طبق برنامه‌ریزی‌ها به زمان 2 دقیقه دست یافته شود، متروی تهران جزو ده متروی اول جهان خواهد بود.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

شرکت متروی تهران به عنوان مرکز پیشرو در کنترل الکترونیکی آمد و شد بهترین نمونه برای بازدید دانش آموزان است. برای بازدید از این مرکز و اتاق های نظارت و کنترل نیاز به نوشتن درخواست کتبی برای آقای دکتر هابیل درویشی مدیر عامل متروی تهران است. از این مرکز دانش آموزان تمام مقاطع می توانند بازدید کنند. در هر بار بازدید حداکثر 30 نفر می توانند شرکت کنند.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

راه های تماس:

آدرس: تهران - خیابان انقلاب اسلامی - تقاطع حافظ - شماره 956 - صندوق پستی 994 - 11155

تلفن: 66747500  مدیر روابط عمومی آقای مقدم 64533680 نمابر: 66747900

وب سایت: http://metro.tehran.ir/Default.aspx?tabid=115

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی