تبیان، دستیار زندگی
بیست و یکمین نمایشگاه استانی با عنوان «هفته نانو»، 30 دی تا 2 بهمن سال 1392 در کانون امام خمینی شهرک معلم شهرستان اراک برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست و یکمین نمایشگاه استانی در استان مرکزی برگزار شد

تابلویی از زیبایی های طبیعی و تاریخی

بیست و یکمین نمایشگاه استانی با عنوان «هفته نانو»، 30 دی تا 2 بهمن سال 1392 در کانون امام خمینی شهرک معلم شهرستان اراک برگزار شد.

3000 دانش‌آموز استان مرکزی با حضور در نمایشگاه، با دیدن محصولات تجاری شده در حوزه‌های مختلف فناوری نانو، شرکت در سمینار آشنایی با نانو، تماشای فیلم سربازان آینده، تیزر چهارمین المپیاد نانو و فیلم آشنایی با ستاد نانو و گفتگو با مدرسان و کارشناسان باشگاه نانو، با مفاهیم، محصولات و کاربردهای فناوری نانو آشنا شدند.

از جمله برنامه‌های آموزشی که در ایام برپایی نمایشگاه‌ برای دانش‌آموزان این استان در نظر گرفته شده‌بود، می‌توان به برگزاری سمینار آشنایی با مبانی علوم و فناوری نانو، نمایش محصولات فناوری نانو در هفت صنعت مختلف مانند نساجی، کشاورزی، لوازم خانگی و بهداشت و غیره، سینمای نانو و انجام آزمایش‌های ساده (روش‌های تولید نانوذرات به همراه تولید هم‌زمان نانوذرات Fe3O4 با استفاده از روش احیا) اشاره کرد.

یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در نمایشگاه، ثبت نام بازدیدکنندگان علاقمند به شرکت در پنجمین المپیاد نانو بود، همچنین منابع المپیاد برای علاقمندان ارایه شد.

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه استانی، سمینارهای آشنایی با فناوری نانو در شهرستان‌های محلات، خمین، خنداب، کمیجان، تفرش و شازند برگزار شد. در مجموع 2400 دانش‌آموز دختر و پسر در این سمینارها حضور داشتند و با علوم و فناوری نانو آشنا شدند.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آقای کریم‌زاده مدیر کل آموزش پرورش استان و معاونان وی، همچنین تعداد زیادی از مسئولین آموزش پرورش استان مرکزی حضور شایسته‌ای داشتند.

منبع: باشگاه نانو

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی