تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی هندبال ایران فردا در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برابر میزبان به میدان می‌رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فردا روز سرنوشت ساز هندبال ایران


فردا روز سرنوشت‌سازی برای هندبال ایران است؛ جایی که ملی‌پوشان ایران در دیداری حساس به مصاف میزبان شانزدهمین دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یعنی بحرین می‌روند.


کار بزرگ هندبال ایران در آسیا

دیدار ایران و بحرین به نوعی جدال بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع گروه اول محسوب می‌شود؛ ایران با 134 گل زده برابر بهترین خط دفاع گروه نخست یعنی بحرین با 83 گل خورده قرار خواهد گرفت.

این دو تیم از مربیان خارجی سود می‌برند که به خوبی از حساسیت‌های این بازی مهم خبر دارند؛ البته صعود بحرینی‌ها به دور دوم قطعی شده است و این امکان وجود دارد که صلاح بوچکرو، سرمربی این تیم به بازیکنان اصلی خود استراحت دهد و این فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا بازیکنان ایران بتوانند راحت‌تر نخستین شکست بحرین را رقم زده و از سد میزبان این دوره از رقابت‌ها عبور کنند تا راهی دور بعد شوند.

رافائل کاستلو هم که اصلاً دوست ندارد تیمش در دیدار فردا بازنده باشد با تمام توان وارد میدان خواهد شد؛ وی در بازی روز گذشته هم کمتر از بازیکنانی مانند الله‌کرم استکی و بیجاری و طالبی استفاده کرد تا برای دیدار حساس مقابل بحرین آماده باشند. دوئل ایران و بحرین از آن جهت مهم است که ملی‌پوشان ایران برای نخستین بار در آستانه صعود به مسابقات جهانی قرار داشته و جای هیچگونه اشتباهی ندارند.

این بازی فردا از ساعت 19:30 به وقت ایران در سالن خلیفه شهر منامه به انجام خواهد رسید و به گفته مسئولان فدراسیون و شبکه ورزش، دیدار ایران و بحرین به صورت زنده از این شبکه پخش خواهد شد.

نتایج و جدول رقابتها

هفتمین روز از رقابت‌های هندبال جام ملت‌های آسیا روز گذشته در منامه پیگیری شد و طی آن تیم‌های ایران، عربستان و بحرین موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. در حساس‌ترین دیدار روز گذشته تیم‌های بحرین و کره‌جنوبی به مصاف هم رفتند که در پایان این مسابقه به سود بحرینی‌ها خاتمه پیدا کرد تا صعود میزبان به دور بعد قطعی شود. با این شرایط نتیجه دیدار فردای تیم‌های ایران و بحرین هیچ تاثیری در صعود میزبان ندارد و این امر می‌تواند کار را برای ملی‌پوشان ایران آسان‌تر کند.

نتایج کامل هفتمین روز از بازی‌های گروه اول به شرح زیر است:

ایران 54 - ازبکستان 22

عربستان 27 - چین 20

بحرین 26 - کره‌جنوبی 25

جدول رده‌بندی گروه نخست:

1- بحرین 8 امتیاز

2- ایران 6 امتیاز

3- کره‌جنوبی 5 امتیاز

4- عربستان 4 امتیاز

5- چین بدون امتیاز

6- ازبکستان بدون امتیاز

رقابت‌های روز هشتم امروز با برگزاری سه مسابقه در گروه دوم پیگیری می‌شود که طی آن تیم‌های کویت، ژاپن و قطر به مصاف تیم‌های امارات، عراق و عمان می‌روند که برنامه بازی‌های امروز به این شرح است:

کویت - امارات

عراق - ژاپن

عمان - قطر

جدول رده‌بندی گروه دوم به این شرح است:

1- قطر 6 امتیاز

2- کویت 4 امتیاز

3- عمان 4 امتیاز

4- ژاپن 2 امتیاز

5- امارات 2 امتیاز

6- عراق بدون امتیاز

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: فدراسیون هندبال