تبیان، دستیار زندگی
برای نویسنده‌شدن هیچ‌وقت پیر نیستید اما شاید هنوز بچه باشید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‌هایی برای نوشتن


برای نویسنده‌شدن هیچ‌وقت پیر نیستید اما شاید هنوز بچه باشید! این توصیه ها برای نوشتن آن هم از زبان نویسندگان بزرگ حتما به کارتان می آید:

توصیه‌هایی برای نوشتن

ارنست همینگوی

برای شروع یک جمله درست بنویسید. قبل از شروع نوشتن داستان در روز بعد، هرگز به آن فکر نکنید. اگر در تمام اوقات روز به داستان خود فکر کنید قبل از شروع در روز بعد، آن را از بین خواهید برد و ذهنتان خسته خواهد شد وقتی تصمیم دارید ادامه داستان را بنویسید همیشه با خواندن آنچه را که تاکنون نوشته اید آغاز کنید.

جوانا ترولوپ

صبر و تحمل؛ استقامت و پشتكار و قوای مشاهده خود را تقویت كنید. برای نویسنده‌شدن هیچ‌وقت پیر نیستید اما شاید هنوز بچه باشید!

موهایدر

همان توصیه همیشگی و معمول بنویسید. بنویسید. بنویسید و بعد، وقتی این كار را كردید، باز چیز دیگری بنویسید. دست از نوشتن بر ندارید. اگر برایتان روشن نیست كه چه «سبك» و «صدا»یی را برای خودتان برگزینید، خود را به جای خواننده بگذارید.

ماتیونیل

فقط بنویسید. سعی نكنید آدم ماهر و باسوادی به‌نظر بیایید. اگر بتوانید موضوعی را پیدا كنید كه واقعا معنای خاصی برای شما داشته باشد و بتوانید آن را برای بقیه دنیا هم معنادار كنید، كار تمام است؛ موفق شده‌اید.

هر روز بنویسید. ساعت‌هایی را كه به دردتان می‌خورد، پیدا كنید. یكجا بنشینید تا چیزی به ذهن‌تان خطور كند.

باربارا همبلی

از بازنویسی یا به عبارت دیگر «دوباره نوشتن» باكی نداشته باشید. به كسی كه به قضاوتش اعتماد دارید، بدهید كارتان را بخواند و بپرسید كه آیا بر او تاثیر گذاشته یا نه و اگر نه، چرا؟ كاری را كه شروع می‌كنید، به پایان برسانید. (اگر همیشه نمی‌توانید دست‌كم بیشتر وقت‌ها خودتان را مقید كنید كه كارتان را تمام كنید.) قصه‌هایی راجع به آدم‌ها بنویسید.

توصیه دیگرم هم این است كه وقتتان را صرف ساختن یك دنیای كاملا خیالی و پوچ یا یك تاریخ فراموش‌شده نكنید.

مایكل كانلی

هر روز بنویسید؛ حتی اگر شده، فقط برای چند دقیقه وقتی بخواهید حتی چند دقیقه بنویسید، لازم است به داستان و شخصیت‌ها فكر كنید هر روز نوشتن، آنها را در ذهنتان تازه و زنده نگه می‌دارد. وقتی در ذهنتان حضور داشته باشند، آن وقت می‌توانید مدام روی داستان كار كنید. قسمت اعظم نویسندگی، پای دستگاه كامپیوتر یا كنار قلم و كاغذ صورت نمی‌گیرد. این حقه كوچك به استمرار فرآیند نوشتن خلاق كمك می‌كند.

الیویا گلداسمیت

هر روز بنویسید. ساعت‌هایی را كه به دردتان می‌خورد، پیدا كنید. یكجا بنشینید تا چیزی به ذهن‌تان خطور كند. چیزی را كه می‌نویسید، همان روز قضاوت نكنید. این كار را روز بعد انجام بدهید. اگر چیزی به ذهن‌تان خطور نكرد، كارهای قبلی‌تان را ویرایش و بازنویسی كنید.

مارتین بردفورد

توصیه من به تمام علاقه‌مندان به نویسندگی این است كه تا جایی كه می‌توانند قاعده‌مند و منظم بنویسند. ایده‌آل‌ترین حالت، نوشتن هر روزه است. منتظر پیدا كردن حال یا الهام و اینجور چیزها نمانند. فقط بنویسند. بنویسند؛ نه برای اینكه می‌خواهند نویسنده شوند، بلكه برای اینكه دلشان می‌خواهد بنویسند و خلاق باشند .

بخش ادبیات تبیان


منبع: بوطیقا