تبیان، دستیار زندگی
در قسمت قبل به ویژگی هایی همچون PC Settings، بهتر شدن قابلیت سفارشی سازی صفحه شروع، کاربردی شدن برنامه های لمسی و ... اشاره شد. حال به ادامه ویژگی ها می پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویندوز 8.1: خوب‌ها و بدها!

(قسمت دوم)


در قسمت قبل به ویژگی هایی همچون PC Settings، بهتر شدن قابلیت سفارشی سازی صفحه شروع، کاربردی شدن برنامه های لمسی و ... اشاره شد. حال به ادامه ویژگی ها می پردازیم.

قسمت اول

آخرین ورژن ویندوز بر روی ویندوز 8 اعمال شده است و از آن به عنوان یک به روز رسانی بزرگ ذکر می شود. این ویندوز یک رابط کاربری بزرگ و جدید برای کاربران دسکتاپ و صفحات لمسی به شمار می آید.

ویندوز 8.1: خوب‌ها و بدها!

برنامه‌های لمسی جدید و مفید

ویندوز 8.1 به معرفی برنامه های لمسی جدیدی از جمله ماشین حساب، ضبط صدا، غذا و نوشیدنی، بهداشت و تناسب اندام و... پرداخته است. تمامی این برنامه ها کامل متفاوت هستند اما چیزی که بین تمامی آن ها مشترک است مفید بودن آن ها است.

تمامی این برنامه ها با کیفیت بالا ارائه شده اند و کار خود را به خوبی انجام می دهند.

جستجوی سریع تر با استفاده از سرویس‌های دیگر

سرویس جستجو در ویندوز 8.1 بسیار سریع تر شده است چرا که این سرویس جستجو با سرویس بینگ و سایر سرویس ها ادغام شده است. علاوه بر جستجوی سریع تر کاربران می توانند نتایج را به شیوه ای زیباتر مشاهده کنند. این نتایج علاوه بر این که شامل فایل های محلی، برنامه ها و ... هستند همچنین از اطلاعات دیگر همچون ویکی پدیا، فروشگاه ویندوز و ... نیز بهره گرفته اند.

ویندوز 8.1: خوب‌ها و بدها!

ویندوز 8.1 در هر برنامه یک Search box قرار داده است تا زمانی که کاربران بخواهند محتوایی در برنامه ای را جستجو کنند به جای گشتن در برنامه ها از این روش استفاده کنند که از نظر کاربران روشی منطقی به شمار می آید.

تایپی مفید در صفحه نمایش لمسی

صفحه کلید لمسی در ویندوز 8.1 از سوی مایکروسافت مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که شما در حال نوشتن یک نامه هستید در صورتی که کلیدی را فشرده و روی آن نگه دارید کاراکترهای خاصی ظاهر خواهند شد.

این ویژگی برای کاربرانی مورد توجه است که می خواهند از چندین زبان برای نوشتن استفاده کنند. همچنین در گوشه سمت چپ در قسمت بالا شماره هایی ظاهر می شوند که با کشیدن آن ها می توانید آن را در نوشته خود درج کنید. شما می توانید از بین 3 نوع طرح بندی صفحه کلید یکی را برگزینید که موجب می شود با تمام سرعت ممکن تایپ را انجام دهید.

سرویس جستجو در ویندوز 8.1 بسیار سریع تر شده است چرا که این سرویس جستجو با سرویس بینگ و سایر سرویس ها ادغام شده است. علاوه بر جستجوی سریع تر کاربران می توانند نتایج را به شیوه ای زیباتر مشاهده کنند

حرکت دست، راهی برای برقراری ارتباط

یکی از ویژگی های ویندوز 8.1 حالت دست آزاد است. تصور کنید مشغول غذا خوردن و یا کاری هستید که دستتان کثیف شده است و نمی خواهید آن را به صفحه تبلت خود بمالید در این حالت برای کار با تبلت خود می توانید از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت از دوربینی که بر روی رایانه شما تعبیه شده است، استفاده می شود. همچنین برنامه ای بر روی سیستم شما قرار گرفته که با استفاده از محتویات می تواند حرکات دست شما را تحلیل کند. شما می توانید دست خود را در جلوی دوربین رفته و به چپ یا راست حرکت دهید بدون آن که صفحه نمایش را لمس کرده اشید.

ویندوز 8.1: خوب‌ها و بدها!

گرفتن عکس و ضبط فیلم با صفحه نمایش قفل شده

این یکی از ویژگی های کوچک اما بسیار مفید است. زمانی که صفحه نمایش تبلت شما قفل است شما می توانید بدون آن که به ویندوز 8.1 خود مراجعه کنید به عکس یا فیلم برداری بپردازید. به این صورت که شما می توانید انگشت خود را در بالای صفحه نمایش قرار داده و آن را رو به پایین بکشید خواهید دید که برنامه دوربین باز خواهد شد و شما خواهید توانست به سرعت به کار خود بپردازید. در صورتی که مجهز به دوربین جلو باشید می توانید با فشار یک دکمه بین دوربین ها جا به جا شوید.

ویندوز 8.1: خوب‌ها و بدها!

دریافت کمک به هنگام اولین ملاقات با ویندوز 8.1

 بسیاری از شکایت های کاربران در مورد ویندوز 8، عدم ارائه کمک های کافی از سوی مایکروسافت در استفاده از این ویندوز بود.

این مشکل از سوی مایکروسافت حل شده است. در صورتی که کاربران برای اولین بار به ویندوز 8.1 مراجعه کنند و بخواهند با رابط های کاربری جدید آن آشنا شوند می توانند از برنامه جدید ارائه شده به نام “Help+Tips”‌ استفاده کنند تا با ویژگی های مختلفی آشنا شوند.

با استفاده از این برنامه شما می توانید به سرعت با اصول اولیه یادگیری همچون آشنایی با صفحه نمایش، برنامه ها، اقدامات کاربردی جهت هدایت سیستم عامل، سفارشی کردن تنظیمات و ... آشنا شوید.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

howtogeek

10 Great New Features for Tablet Users in Windows 8.1

Windows 8.1 Step by Step by Ciprian Adrian Rusen