تبیان، دستیار زندگی
صبح ها از خواب بیدار می شدیم، ظهرها کمی به استراحت می پرداختیم و شب هم به خواب می رفتیم؛ این داستان گذشتگانی است که نه قرنها پیش بلکه همین چند سال پیش زندگی می کردند و این روزها برای ما تعریفش می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر


صبح ها از خواب بیدار می شدیم، ظهرها کمی به استراحت می پرداختیم و شب هم به خواب می رفتیم؛ این داستان گذشتگانی است که نه قرنها پیش بلکه همین چند سال پیش زندگی می کردند و این روزها برای ما تعریفش می کنند. اما اجازه دهید که کمی هم از داستان این روزهای خودمان بگوییم، داستانی که با صدای اسمارتفونمان شروع می شود و با کلمات صفحه نمایشش به پایان می رسد.

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

در این مطلب به اپ هایی می پردازیم که زندگی گیکی امروزه ما را حتی اگر شده ذره ای، بهتر می کنند و به آن سرعت می بخشند.

Pocket

به احتمال زیاد با اپلیکیشن پاکت و کاربردش آشنایی دارید و می دانید که برای ذخیره مطالب، تصاویر و ویدئوهای فضای وب به کار می رود. در اپلیکیشن آیفونی پاکت، برای ذخیره مطالب کافی است در خود مطلب، از گزینه Share ایمیل را انتخاب کنید و به add@getpocket.com  ارسالش کنید. مورد بعدی امکان تگ یا برچسب دار کردن نوشته هاست که بسیار به کار می آید و جدا از آن امکان ارسال مقالات به دوستان است. برای این کار هم کافیست مقاله را به ایمیل دوستتان از داخل خود اپلیکیشن پاکت ارسال کنید.

Yahoo Weather

اپلیکیشن آب و هوا نه تنها کم نداریم بلکه کمی زیادی هم داریم به طوریکه با یک جستجوی ساده، دریایی از اپ را می بینیم (ای کاش در بخش هایی همچون مطالعه هم اینطور بود!)؛ با تمام این تفاسیر، اپلیکیشنی را معرفی می کنم که در هردو سیستم عامل اندروید و iOS جزو زیباترین اپ ها در زمینه طراحی شناخته شده است و کار با آن به اندازه کافی دلچسب هست که نیازی به اپ دیگری نباشد.

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

اپلیکیشن آب و هوای یاهو جدا از نمایش دما و پیش بینی آن برای چند روز آینده، اطلاعاتی همچون باد، رطوبت و تصاویر ماهواره ای را هم به شما نمایش می دهد و به گمانم همین مقدار از اطلاعات کافی باشد.

Google Translate

اپلیکیشن ترجمه گوگل چیزی فراتر از یک دیکشنری ساده است و می تواند چندین کلمه با زبان های متفاوت را به چندین کلمه با زبان های متفاوت دیگری ترجمه کرده و حتی تلفظ صوتی هم داشته باشد. به هرحال داشتن اپلیکیشنی مجانی که امکاناتی همچون ترجمه صوتی و تصویری داشته باشد، چیزی نیست که کسی بخواهد از دستش بدهد به خصوص که اگر امکان ترجمه متن را هم داشته باشد.

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

برای ویندوزفون هم اپلیکیشن ترجمه بینگ واقعا کاربردی و مفید است و اگر کاشی اش را به صفحه اصلی اضافی کنید، هرروز یک واژه جدید را به شما می آموزد.

DownloadEx

انتقال فایل و به طور کلی دانلود کردن فایل در سیستم عامل های اندروید و ویندوزفون بسیار راحت تر از iOS است (هرچند این محدودیت های انتقال فایل در iOS در آخر به نفع تولید کننده تمام می شود!) و کاربران این دو سیستم عامل می توانند به راحتی دانلود کنند. پس آیا کاربران iOS نباید حق دانلود فایلی داشته باشند؟ به خصوص که اگر این فایل رایگان باشد و دانلودش هم قانونی. به همین خاطر اپ هایی بسیاری در اپ استور عرضه شده اند که امکان دانلود را به شما می دهند و تا جایی که من این اپ هارا تست کردم، این گزینه بهترین محسوب می شود. در ضمن، در سیستم عامل اندروید هم به نظر من، اپ ADM واقعا بهترین در نوع خودش است.

اپلیکیشن Mailbox جدا از طراحی زیبا که کمتر در این نوع اپ ها دیده شده است، قابلیت های جالبی مثل مدیریت ایمیل ها و همچنین زمان بندی کردن ارسال یک ایمیل را دارد که به نظرم واقعا کاربرد مهم و مفیدی به شمار می رود

iCoff.ee اپلیکیشن های ایرانی که طراحی دل چسبی داشته باشند زیاد نیستند، البته با طراحی زیبا کم نیستند اما آن طور که مثل این اپ به دل می نشینند انگشت شمارند. این روزها کافی شاپ ها نقش بزرگی را برای گیک ها ایفا می کنند، حال می خواهد این گیک ها گیک تکنولوژی باشند یا گیک کتاب و موسیقی و چه چیزی بهتر از اینکه هرازگاهی، کافی شاپ تازه ای را پیدا کنیم و با دوستانمان به پاتوقمان تبدیلش کنیم؟

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

در مورد اپلیکیشن آی کافی باید بگویم که طراحی بسیار زیبایی دارد، دیتابیش آن بسیار کامل است و با قابلیت جستجو براساس نقشه، می تواند به اپلیکیشن دلخواه شما تبدیل شود.

Cost

اپلیکیشن های مربوط به امور مالی با تمام تفاوت ها، چه در طراحی چه در نوع کارکرد همگی یک هدف مشترک دارند و آن سروسامان دادن به خرج و مخارج شماست. پس انتخاب اپ را به خودتان واگذار می کنیم و با ذکر این اپ به عنوان مثال، هدف اصلی این اپ هارا که جلوگیری از خالی شدن جیب های شماست، بیان می کنیم.

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

اپلیکیشن Cost از طراحی تخت بهره منده است و امکانات بسیار زیادی از جمله وارد کردن درامد و خرج ها، تفکیک درامد و مخارج و هم چنین نمایش نمودار خرج و مخارج را در خود جا داده است و به خاطر سادگی اش، می تواند تبدیل به اپلیکیشن شماره یک شما برای آگاهی از مصرف پولهایتان شود.

Scanner pro

اپلیکیشن های اسکن کردن اصلا کم نیستند اما بیایید صادق باشیم، چندتای آنها واقعا مثل Scanner pro هستند؟ به عبارتی چندتای آنها بعد از کارتان به شما احساس یک اسکنر واقعی را القا می کنند؟ هرچند من خودم پس از رایگان شدن این اپ آن را دانلود کردم و زیاد با آن کار نکرده ام، اما از وقتی که این اپ را برای پدرم نصب کردم روزی نیست که تشکرش را نشنوم! در تست هایی که با این اپ داشتم، به هیچ وجه کمبودی را احساس نکردم، به خصوص که خود اپ لبه های برگه را شناسایی می کند و یک اسکن صاف و بدون کج و کولگی را به شما تحویل می دهد و حتی امکان رنگی یا سیاه و سفید کردن عکس را هم در خود جا داده است و مهم ترین قابلیتش هم، امکان آپلود یک جای تمام تصاویر در سرویس هایی همچون دراپ باکس است که در یک کلمه می توان آن را وصف کرد: فوقوالعاده! در ضمن اگر نتوانستید هنگام رایگان شدن این آپ آن را دانلود کنید بدانید که پولی که برایش می پردازید واقعا ارزشش را دارد.

iBenzin

اپلیکیشن هایی برای زندگی بهتر

همچون اپلیکیشن آی کافی، این اپ هم از آن دسته هاست که باید به سازندگان ایرانی اش افتخار کرد. چرا که طراحی اش مطابق جدیدترین طراحی های روز دنیاست، بسیار کاربردی است و با قابلیت نمایش نزدیک ترین پمپ بنزین ها برروی نقشه، می تواند به بزرگترین دستیار شما در لحظات دلهره آور بی بنزینی و بی پمپ بنزینی تبدیل شود.

Mailbox اپلیکیشن Mailbox جدا از طراحی زیبا که کمتر در این نوع اپ ها دیده شده است، قابلیت های جالبی مثل مدیریت ایمیل ها و همچنین زمان بندی کردن ارسال یک ایمیل را دارد که به نظرم واقعا کاربرد مهم و مفیدی به شمار می رود.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: یک پزشک