تبیان، دستیار زندگی
استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در استان گفت: بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی این استان باید اولویت‌کاری دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندار کردستان مطرح کرد

ضرورت بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی کردستان

عبدالمحمد زاهدی

استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در استان گفت: بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی این استان باید اولویت‌کاری دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان باشد.

به گزارش روابط عمومی، عبدالمحمد زاهدی در جریان دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان ‌اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کشور ما کشوری فرهنگی و با اقوام مختلف است و لازم است در استانی همچون استان کردستان که یک استان مرزی به شمار می‌رود برنامه‌های فرهنگی را بومی و متناسب با نیاز مردم استان اجرا کنیم.

وی افزود: مخاطب‌شناسی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی امری مهم است و باید به این مهم توجه شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: استان کردستان در زمینه فعالیت‌های قرآنی نیز استانی مستعد است و می‌توان با اجرای برنامه‌های قرآنی بعد معنوی این استان را نیز بیش از پیش تقویت کنیم.

وی قوم کرد را قومی با استعداد خواند و گفت: هنرهای هنرمندان این استان در عرصه صنایع دستی، موسیقی و ... در نوع خود زیبا و قابل تحسین است.

زاهدی همچنین توسعه فعالیت‌های مجازی را امری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خواند و عنوان کرد: اقدام تبلیغات اسلامی کردستان در راستای افزایش فعالیت‌های مجازی اقدامی ستودنی است و باید تا حد ممکن توسعه پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این دیدار که در دفتر استاندار انجام شد، ضمن تبریک انتصاب ایشان به سمت استاندار جدید استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان را ارائه داد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری افزود: در حال حاضر اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان هشت اداره شهرستانی و 2 دفتر نمایندگی با فعالیت 77 نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی در سطح استان دارد که به انجام فعالیت‌ها و خدمات دینی، قرآنی، مذهبی و فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است تا برنامه‌های استان کردستان بومی‌سازی شود، گفت: از سال 93 نیز برنامه‌ریزی لازم برای انجام فعالیت‌های اداره‌کل براساس شهرستان محوری انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری به طرح‌های انجام شده و در دست اقدام اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اشاره کرد و گفت: احداث مجتمع فرهنگی نور در شهرستان‌های استان از محل مصوبات سفر رهبری به استان از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌کل پیگیری و انجام شده و یا در دست انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: فعالیت 590 هیئت مذهبی، 550 مداح ساماندهی شده، 265 خانه قرآنی و موسسه قرآنی، فعالیت 54 کانون فرهنگی تبلیغی و اتحادیه موسسات قرآنی در این استان به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری همچنین به وجود 60 خانه عالم و راه‌اندازی مجمع فاطمیون و جمعیت بانوان فرهیخته در استان اشاره کرد و گفت: این موارد نیز زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت دارند.

وی به فعالیت تبلیغات اسلامی کردستان در فضای مجازی به منظور ارتقای سطح فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان پرداخت و گفت: در حال حاضر سایت‌های جمعیت بانوان فرهیخته، هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، دارالقرآن کریم، تبیان کردستان، تبیان کردی و تبیان نیوز و سایت ido زیر نظر این اداره‌کل در سطح استان فعالیت دارند و علاوه بر این نیز 50 وبلاگ نیز ویژه هیئت‌های مذهبی فعال است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری چاپ 70 عنوان کتاب و پنج نوع نرم‌افزار توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان را نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل برشمرد و افزود: اجرای 92 دوره شناخت جریانات انحرافی، 130 دوره آموزش‌های تخصصی، برگزاری 10 مرحله مسابقه کتابخوانی زندگی در پرتو قرآن و سنت، اجرای حلقه‌های تفسیر قرآن کریم و برگزاری همایش‌های سراسری از جمله منادیان وحدت که امسال پنجمین همایش آن در هفته وحدت برگزار می‌شود از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بوده است.

معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمن هویت دینی و اسلامی ما را مورد هدف قرار داده و در این میان بیشترین آسیب را جوانان و نوجوانان می‌بینند، اظهار داشت: در راستای مقابله با تهاجم دشمنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اجرای احداث مجتمع‌های فرهنگی نور را از محل مصوبات سفر رهبری به استان اولویت کاری قرار داد تا با ارتقای سطح فرهنگی استان زمینه مقابله با توطئه‌های دشمنان و همچنین آگاه‌سازی جوانان را فراهم کند.

هوشنگ اصلانی عنوان کرد: احداث تمامی مجتمع‌های فرهنگی شهرهای استان نیازمند اعتبارات لازم است و امیدواریم با تامین اعتبار مورد نظر بتوان این طرح‌ها را تکمیل کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این دیدار در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه هنری استان پرداخت و گفت: با وجود شکل‌گیری حوزه هنری از سال 83 در این استان فعالیت‌های ادبی و هنری در حال انجام است و احداث مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز ظرفیت خوبی در استان به شمار می‌رود.

امین مرادی عنوان کرد: دشمنان ما قصد دارند اول جوانان را مورد هدف قرار دهند بنابراین باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بهره برد و جوانان را از تیررس دشمنان در امان نگه داشت.

وی در پایان، چاپ 15 عنوان کتاب از شاعران استان را از اقدامات انجام شده توسط حوزه هنری استان برشمرد و گفت: برگزاری جلسات مختلف با حضور هنرمندان استانی علی‌الخصوص هنرمندان فیلمسازی استان که در سطوح ملی نیز فعالیت دارند از دیگر اقدامات حوزه هنری کردستان است.

تنظیم: هومن بهلولی