تبیان، دستیار زندگی
زندگی آموختنی است و همه همسرانی که در کنار یکدیگر زندگی می کنند، باید بیاموزند که جزئی ترین ویژگیهای یکدیگر را شناسایی کنند و با درک تک تک رفتارها موانع و مشکلات زندگی را بهتر سپری کنند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرش از مانع‌های ارتباطی دو جنس


زندگی آموختنی است و همه همسرانی که در کنار یکدیگر زندگی می کنند، باید بیاموزند که جزئی ترین ویژگیهای یکدیگر را شناسایی کنند و با درک تک تک رفتارها موانع و مشکلات زندگی را بهتر سپری کنند در واقع گاهی ما از کاه،کوه می سازیم اما با درک این تفاوتها زندگی مان لذت بخش تر می شود. با توجه به نکات زیر شاید پاره ای از روابط در زندگی رو به بهبود رود.

همسران

موضوع‌هایی که زنان انتخاب می‌کنند

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص مردان این است که، زنان در مقایسه با مردان به سرعت موضوع هایی را برای مکالمه هایشان تعیین می کنند و درباره تعداد کمی از موضوع ها، بصورت عمیق و برای یک دوره طولانی صحبت می کنند. از سوی دیگر مردان در گفتگو انسجام موضوعی کمتری نشان می دهند و در عوض تعداد زیادی از موضوع ها برای یک دوره زمانی کوتاه ترجیح می دهند. در واقع این خصوصیت مردان سبب می شود که زنان آن را ناشی از عدم توجه به خودشان بدانند. شاید بتوان گفت از همین جا است که فیتیله اختلافات روشن می شود.

راه حل مشکل در دستان خانم خانه

وقتی مشکلی خانواده را احاطه کرده و سر کلاف زندگی گم شده، این زنان هستند که بهترین راهکار ها را  برای حل مشکل دارند. در واقع تعداد راه حل هایی که به فکر مردان می رسد خیلی کمتر از زنان است. البته یک شرط وجود دارد و آن این است که زنان به این نتیجه برسند که افکار متنوعی دارند و مسئولیت پذیرترند. رونق یک زندگی مشترک و داشتن روابط خوب به باور زنان در مور خودشان بستگی دارد. زنان باید به توانایی های خود در برنامه ریزی، مهارت های رفتاری و فهم عمیق شان ایمان داشته باشند.

تمرکز شوهرتان را بخرید

هیچگاه رفتار همسرتان را در زمان مشغله کاری یا فکری ناشی از بی علاقگی و بی احساسی ندانید چرا که مردها توجه شان را با قدرت بیشتری روی یک نقطه متمرکز می کنند، برای آنها در این مواقع مسائل دیگر حاشیه ایست. پس اگر می خواهید همسرتان به شما توجه کند و حرف مورد نظر شما را بشنود تمام آنچه حواس او را پرت کرده است، از او دور کنید و سپس با او صحبت کنید چرا که نتیجه بهتری حاصل می شود.

اصولا مردان دیرتر از زنان متوجه تغییرات می شوند.این امر ثابت شده است و مطمئنا شما تنها زنی نیستید که با این امر مواجه است. مغز زنان می تواند در هر مرحله ابعاد بیشتری را ثبت کند

زنان بهتر فشار عصبی را خنثی می‌کنند

هنگامی که شما با شوهرتان وارد مشاجره شده اید، مطمئنا بازخورد شما متفاوت است. نکته جالب و قابل تامل این است که تحمل یک مشاجره حتی سالهای زیاد پس از زندگی مشترک برای مردان به سختی امکان پذیر است در واقع زنان خیلی بهتر می توانند فشارهای عصبی را خنثی کنند. در واقع در زندگی مشترک و برای بهبود روابط لازم است بدانیم بعد از مشاجره بیرون رفتن مرد از خانه نشان از خونسردی او نیست در واقع او به این زودی ها آرام نمی شود در حالیکه خانم خانه بعد از گذر زمان به کارهای روزمره می پردازد.

مردان تغییرات را دیرتر متوجه می‌شوند

ممکن است شما یک روز خود را صرف تغییرات منزل کرده باشید و هنگام مراجعه همسرتان به منزل با توجه به تغییراتی که شده است، توقع داشته باشید به سرعت متوجه این تغییرات شود اما سخت در اشتباه هستید همسر شما کمی دیرتر از آنچه تصور می کنید متوجه تغییرات خواهد شد. پس دلگیر نشوید چرا که اصولا مردان دیرتر از زنان متوجه تغییرات می شوند.این امر ثابت شده است و مطمئنا شما تنها زنی نیستید که با این امر مواجه است. مغز زنان می تواند در هر مرحله ابعاد بیشتری را ثبت کند.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع:

زنان عاقل کوتاه نمی آیند/اوته ارهاردت؛ (مترجم) علی اصغر شجاعی. تهران: برگ زیتون1384

روابط صمیمانه/مولف رالف اربر،مائورین وانگار بر؛مترجم عابدین جواهری،عزیزالله تاجیک اسماعیلی. نشر:تهران1390

مطالب مرتبط:

زنانه راه رفتن روی اعصاب مردان

تفاوت‌های لیلی و مجنون

با خودتان و همسرتان چند چندید؟

با سیاست شوهرتان را پایبند کنید

چم و خم تعامل با لیلی‌ها

این مرد فرار می کند!

وحشتناکترین جملات یک زن به شوهرش

ابراز عشق به شیوه‌ای کاملا مردانه!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.