تبیان، دستیار زندگی
یک دختر خانم که می خواهد با جنس مخالفت ارتباط بگیرد، اگر فاصله سلامتی را رعایت نکند، بیشتر از همه خودش ضربه می خورد.فاصله سلامتی یعنی سلامت بودن شما و شخصیت شما و عزت نفس شما .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختران نابلد در ارتباط با پسران!

دختران ما بلد نیستند فاصله سلامتی خود را با پسران، تنظیم کنند


یک دختر خانم که می خواهد با جنس مخالفت ارتباط بگیرد، اگر فاصله سلامتی را رعایت نکند، بیشتر از همه خودش ضربه می خورد.فاصله سلامتی یعنی سلامت بودن شما و شخصیت شما و عزت نفس شما .

ارتباط با جنس مخالف

گاهی ما به دختر خانم ها بابت بعضی رفتارها انتقاد می کنیم، می گویند ما دوست داریم اجتماعی باشیم تا مورد انتخاب قرار بگیریم. چون  مردها و پسرها دوست دارند زن شان اجتماعی باشد.

باید به این خانمها یادآوری کنم که مفهوم اجتماعی شدن به همین سادگی نیست. اولا بسیاری از کسانی که دوست دارند اجتماعی شوند، در واقع اجتماعی نیستند. از یک چیز دیگر به سمت اجتماع فرار می کنند، یعنی مهمان اجتماع هستند نه اینکه اجتماعی باشند.

دوم  این که مردها  نسبت به همسرشان یک  حس تملک دارند. همانطور که می گویند خونه من، ماشین من،  می گویند زن من. وقتی یک خانم می آید خود را در جمع و گروه نشان می دهد، آن مرد نمی تواند تجسم کند که این دختر کاملا می تواند برای او باشد یا نه . به همین دلیل در گزینه های انتخابی از لحاظ ارزیابی امتیاز این خانم پایین می آید .

پسر وقتی می خواهد یک دختر را انتخاب کند، همان قدر که در جمع بودن دختر برایش مهم است، خلوت دختر هم برایش مهم است. اینکه این دختر چقدر به خودش می رسد، چقدر با خودش است، چقدر از وقتش برای خودش است، برای پسر مهم است. وقتی یک دختر دائم از هم باشگاهی، همکلاسی زبانی و … حرف می زند، به نظر می آید که وقتی برای خودش یا شریک زندگی اش ندارد. این یک امتیاز منفی است برای دخترها در ازدواج.

متفکری می گوید قدرت، جاذبه مرد است. برعکس آن هم برای زنها صادق است. جاذبه، هم قدرت زن است. خیلی پخش و ولو بودن، خیلی راحت در دسترس بودن  جاذبه ای را  برای زن ایجاد نمی کند. یک موضوعی در بحث های روانشناسی هست به اسم فاصله سلامتی. موضوعی مثل حجاب که یک موضوعی است اجتماعی با همین فاصله سلامتی مربوط است. این نکته را همین جا تذکر می دهم که بر خلاف آنچه مشهور است، موضوع حجاب یک موضوع مذهبی نیست. در تاریخ شما نگاه کنید. موضوع موضوعی است اجتماعی که مذهب آن را تأیید کرده است. مثل سه چهار تا ماه حرامی که وجود داشت بعد که پیامبر آمد، تایید و ترویج شد.  حجاب در میان ایرانیان بود، اسلام برای ایرانیان فقط آن را تایید کرد. در حالی که در بین اعراب نبود و به آنها القا شد. موضوع حیا و موضوع عفاف و حد و حدود روابط هم موضوعاتی اجتماعی هستند. ما همه اینها را با یک عبارت “رعایت فاصله سلامتی”‌ می توانیم معنی کنیم.

اگر این فاصله رعایت نشود، متأسفانه این دخترها هستند که بیشتر مظلوم واقع می شوند. در حالی که اگر  در مورد رعایت فاصله سلامت دخترخانمها کمی دقت و ترس یا احتیاط کنند، دیگر نیاز نمی شود خیلی بترسند و در واقع از اتفاقات بد و خیلی بد جلوگیری می شود

حالا من به شمای دختر خانم می گویم که اگر می خواهی با جنس مخالفت ارتباط بگیری، ببین فاصله سلامتی یعنی سلامت بودن شما و شخصیت شما و عزت نفس شما چقدر است. آن فاصله را رعایت کن. شما با پدرتان هم این فاصله را دارید. فاصله شما با پدرتان این است که در خانه  کنار او روسری سر نمی کنید، ولی لباس راحت می پوشید. اما باز هم یک حدودی را رعایت می کنید. فاصله ای که حیا بین شما ایجاد می کند، رعایت می کنید. فاصله حیا نسبت به پدر چقدر است؟ شما حتی نسبت به مادرتان هم این فاصله سلامت را دارید. البته نسبت به مادر کمی راحت ترید. این فاصله حیا و عفاف را با مردی که هنوز همسر شما نشده، باید کاملا رعایت کنید. بعد از ازدواج البته این فاصله از بین می رود. این فاصله دائما توسط یک خانم قبل از ازدواج و بعد از ازدواج باید تنظیم بشود. بعضی از خانمها هستند که اصلا بلد نیستند این فاصله را تنظیم کنند. یعنی گاهی فاصله با نامحرم را با فاصله با محرم یکی می کنند. این غلط است. شما  با هرکسی که ارتباطی می گیرید، باید دائما در حال تنظیم کردن این فاصله  باشید. اگر صحبت برای ازدواج است، یک فاصله ای بگیرید. اگر با پدر و مادر شما هم در مورد این ازدواج صحبت شد،  یک فاصله ای باید داشته باشید. وقتی نامزد کردید، یک فاصله داشته باشید که با وقتی  زن و شوهر شدید، فرق دارد.

وقتی که دختران ما بلد نیستند این فاصله سلامتی را تنظیم کنند، اول کسی هم که ضربه می خورد خودشان هستند.

ارتباط با جنس مخالف

با یک مثال بد این فاصله را توضیح می دهم. من به کسانی که برای بحث ازدواج به من مراجعه می کنند، می گویم الان شما یک دختر 26 ساله اید که می خواهید مثلا با یک پسر26 ساله  ازدواج کنید. الان اگر ازدواج نکردید که هیچ، ولی اگر شما ازدواج کردید، سال دیگر که طلاق بگیرید، اسم شما می شود یک بیوه 27 ساله، که دیگر با امروزتان خیلی  فرق می کنید.

این فاصله سلامتی خیلی مهم است. آدم در خیابان هم نسبت به آدمها یک فاصله ای را رعایت می کند. شما حتی وقتی یک گربه را می بینید، فاصله ای را رعایت می کنید که مثلا روی شما نپرد.  حالا اگر  گربه نزدیک شد، طبیعتا فاصله تان را بیشتر می کنید. شما در کلاس درس و  در محیط های دیگر با یک آقا پسر نباید فاصله ای را رعایت کنید، شمایی که از اعضای خانواده تان هم  فاصله ای را رعایت می کنید؟

ما  به پسرها هم سفارش می کنیم که وقتی می خواهی با یک دختر نامحرم صحبت کنی که حدودا  همسن و سال خودت است، فاصله بگیر.

اگر این فاصله رعایت نشود، متأسفانه این دخترها هستند که بیشتر مظلوم واقع می شوند. در حالی که اگر  در مورد رعایت فاصله سلامت  دخترخانمها کمی دقت و ترس یا احتیاط کنند، دیگر نیاز نمی شود خیلی بترسند و در واقع از اتفاقات بد و خیلی بد جلوگیری می شود.

اما بعد از تذکر مواردی که باید در آیتم رفتاری دخترها باشد و آن مواردی که باید حذف شود،  دو نکته مهم راجع به ازدواج باید بگویم. دخترها بدانند که ازدواج کردن تمامی حقوق شما را نصف می کند و مسئولیت های شما را دو برابر می کند. این نکته ایست که حتما دخترها به آن باید توجه کافی داشته باشند.

فرآوری: نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: به دخت

مطالب مرتبط:

 درگوشی‌های مادر و دختری!!

قوانینی برای ارتباط با جنس مخالف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.