تبیان، دستیار زندگی
«استانداردهای اردوهای طولانی‌مدت» با این هدف تدوین شده است كه فراهم‌اورنده‌ی راهنمایی برای مدیریت برنامه‌های اردوگاهی باشد به‌گونه‌ای كه فضایی سالم و سرگرم‌كننده برای جوانان ایجاد نماید. بدین‌وسیله به آنان كمك كند تا تجربه‌های زندگی خود را توسعه بخشند. ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوهای طولانی‌مدت چیست؟

«استانداردهای اردوهای طولانی‌مدت» با این هدف تدوین شده است كه فراهم‌ آورنده‌ی راهنمایی برای مدیریت برنامه‌های اردوگاهی باشد به‌گونه‌ایی كه فضایی سالم و سرگرم‌كننده برای جوانان ایجاد نماید. بدین ‌وسیله به آنان كمك كند تا تجربه‌های زندگی خود را توسعه بخشند.

استانداردهای اردوهای طولانی‌مدت نتیجه‌ی بازبینی و اصلاح برنامه‌های اردوهای طولانی‌مدت است. آنچه در ادامه این مقالات تقدیم می‌شود، نسخه‌ای از پیش‌نویس سیاست‌ها و رویه‌های پیشنهاد شده (استانداردها) برای اردوهای طولانی‌مدت است.

اولین پیش‌نویس این استانداردها، در دسامبر 2001 میلادی تحت‌عنوان: «مدیریت خدمات و برنامه‌های اردوگاهی» منتشر شد.

سپس مفاد دستورالعمل‌های اجرایی آن در دهم تا دوازدهم ژانویه در «اردوگاه پان هاندل» (Camp Panhandle)، بازبینی و اصلاح گردید. بدین‌ترتیب «استانداردهای اردوهای طولانی‌مدت» تدوین شد. به ‌یاد داشته باشید در مرحله‌ایی از تدوین استانداردهای اردوگاهی هستیم كه هنوز متمم‌ها و مكمل‌هایی در آن وارد نكرده‌ایم لذا از كلیه‌ی نظرها و پیشنهادها استقبال می‌كنیم.

اردوهای طولانی‌مدت چیست؟

اردوهای طولانی‌مدت چیست؟

تعریف ممكن و در عین حال غیر انحصاری «اردوی طولانی‌مدت» عبارت است از: فعالیتی آموزشی هدف‌دار كه در طی آن برنامه‌ایی اجرا می‌شود و اردوگاه مسئول تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و نظارت بر افراد شركت ‌كننده در آن است.

در این‌گونه اردوها، شركت‌كنندگان شب را در اردوگاه اقامت دارند و اردوگاه نیز به‌طور شبانه ‌روزی در قبال آنان از هر نظر مسۆول است. استاندارهای اردوهای طولانی‌مدت شامل اردوهای ذیل نخواهد بود:

اجتماع افراد در مواقع اضطراری در مدت زمان 15 دقیقه‌ای یا كم‌تر؛

اردوهای باشگاهی یا اقامتی دو شبانه‌روزی یا كم‌تر؛

اردوهای خانوادگی كه در آن‌ها اولیاء یا قیم قانونی شركت‌كنندگان در اردوگاه حاضر بوده و مسئول نگهداری آنان در ساعت‌های شب باشند.

اگر یك اردوی طولانی‌مدت در یك مكان ارائه ‌دهنده‌ی تسهیلات (اجاره‌ای) برگزار می‌شود، همه‌ی قوانین و مقررات استانداردهای طولانی‌مدت در آن مكان باید اعمال گردد. در صورت وجود سیاست‌های رفاهی ساده‌تر از این استانداردها باید موارد آن بازبینی شود. اگر مغایرت‌های شفافی بین این سیاست‌ها و موارد مذكور در استاندارد یافت شود باید با مسۆولین«گروه مدیریت اردوگاهی 4H» مشورت گردد.


مرکز یادگیری سایت تبیان - مترجم: محمد ابراهیم علیمردانی

تنظیم: مریم فروزان کیا

طرح ملی سپهر - http://www.Tnci.ir