تبیان، دستیار زندگی
مجسمه‌های سیلیکونی شخصیت‌های سیاسی مبارز تاریخ معاصر ایران از جمله امیرکبیر، علی شریعتی، ستارخان، باقرخان و دکتر مصدق ساخته شده و به برج میلاد خواهند رفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیرکبیر، مصدق، ستارخان، باقرخان و شریعتی در برج میلاد


مجسمه‌های سیلیکونی شخصیت‌های سیاسی مبارز تاریخ معاصر ایران از جمله امیرکبیر، علی شریعتی، ستارخان، باقرخان و دکتر مصدق ساخته شده و به برج میلاد خواهند رفت.

امیرکبیر، مصدق، ستارخان، باقرخان و شریعتی در برج میلاد

علیرضا خاقانی، هنرمند مجسمه‌ساز در مورد سرانجام مجسمه‌های سیلیکونی خود از مشاهیر ادب پارسی که در خانه هنرمندان به نمایش درآمده بود، گفت: این آثار را برج میلاد خریداری کرده است و آنها به این مکان منتقل شده‌اند.

وی افزود: بعد از اتمام زمان نمایشگاه، آثارم همچنان در خانه هنرمندان ایران باقی ماند و در مکان‌های مختلف خانه هنرمندان گذاشته شد.

البته قرار هم بر این بود که خانه هنرمندان ایران با ایجاد یک فضای مستقل و موزه‌ای، فضایی را برای نمایش دائمی این مجسمه‌ها در ایرانشهر باز کند که این امکان فراهم نشد.

این هنرمند در مورد دلیل فراهم نشدن این امکان توضیح داد: دلیلش را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم به خاطر کسری بودجه خانه هنرمندان نتوانست این کار را انجام دهد.

وی در مورد نمایشگاهش در خانه هنرمندان گفت: در آن نمایشگاه در مجموع مجسمه سیلیکونی پانزده تن از شعرا و نویسندگان و شخصیت‌های علمی، هنری و ورزشی معاصر ایران مانند شهریار، سهراب سپهری، سیمین دانشور و دکتر حسابی را به نمایش درآوردم.

خاقانی خاطرنشان کرد: این آثار را مدیران برج میلاد خریداری کردند و قرار شده که آنها را در گالری هنری بالای برج میلاد و در تراز 271 به نمایش درآورند.

خاقانی خاطرنشان کرد: این آثار را مدیران برج میلاد خریداری کردند و قرار شده که آنها را در گالری هنری بالای برج میلاد و در تراز 271 به نمایش درآورند.

وی با ذکر تاریخ 19 آذرماه به عنوان روز افتتاحیه این نمایشگاه دائمی در برج میلاد، ادامه داد: 13 اثر از آثارم از این تاریخ در آنجا برای همیشه مستقر می‌شوند.

این هنرمند مجسمه‌ساز در مورد کارهای بعدی‌اش توضیح داد: فعلا از فضای چهره‌های ادبی دور شده و قصد دارم روی شخصیت‌های کمی سیاسی‌تر و مبارزان راه آزادی کشور کار کنم که در این میان کار روی مجسمه‌های امیرکبیر، ستارخان، باقرخان، دکتر شریعتی و مصدق را شروع کرده‌ام.

خاقانی در پایان سخنانش گفت: این مجسمه‌های جدید نیز به برج میلاد برده خواهد شد و در آنجا به نمایش دائمی درخواهد آمد.

بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری مهر