تبیان، دستیار زندگی
دیمو یکی از اولین برندهایی بود که حدود ۲ سال پیش با ادعای ساخت اولین تبلت ایرانی به بازار آمد. تبلت هایی با کیفیت نه چندان بالا که عبارت Made in Iran را در پشت خود حک شده می دیدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این هم از ارزان‌ترین تبلت ایرانی


دیمو یکی از اولین برندهایی بود که حدود 2 سال پیش با ادعای ساخت اولین تبلت ایرانی به بازار آمد. تبلت هایی با کیفیت نه چندان بالا که عبارت Made in Iran را در پشت خود حک شده می دیدند.

این هم از ارزان ترین تبلت ایرانی

در طول این دو سال، دیمو با آغوش باز تند ترین انتقادات را به جان خرید و تلاش کرد تا با اصلاح آن ها محصول نهایی بهتری را به دست مشتریانش برساند. این شرکت در شامگاه دوشنبه، 4 آذر، در نشست خبری پذیرای اصحاب رسانه بود تا ضمن معرفی ارزان قیمت ترین تبلت خود، پاسخگوی سۆالات خبرنگاران هم باشد.

آقای عبدالرضا مریداوی، مدیرعامل دیمو، در ابتدای مراسم سخنان خود را به تشریح اهداف و توضیح عملکرد شرکتشان اختصاص دادند. به گفته آقای مریداوی، دیمو در طول دو سال فعالیتش موفق شده قیمت تبلت و موبایل را برای ایرانیان پایین بیاورد و به عنوان یکی از دست آورد های اش تبلت را به همه ایرانیان معرفی کند، چرا که پیش از آن تبلت در ایران آنچنان تکنولوژی شناخته شده ای نبود، اما دیمو توانست با فعالیت های خود سهمی در ارتقای دانش مردم ایفا کند.

مدیرعامل دیمو سپس اشاره کرد که آنها در حال حاضر 225 مرکز خدمات پس از فروش در سطح کشور ایجاد کرده اند و با 500 نماینده فروش تلاش می کنند تا محصولات خود را به دست کاربران برسانند. دیمو حتی طرح فروشگاه های اختصاصی خود را نیز دنبال کرده و هم اکنون 20 فروشگاه در سطح ایران را به عنوان ویترین فروش محصولاتش در نظر گرفته.

این هم از ارزان ترین تبلت ایرانی

به گفته آقای مریداوی دیمو از صادرات نیز غافل نشده و با حضور در بازار کشور هایی همچون تاجیکستان، قرقیزستان و افغانستان، توانسته حدود 2000 دستگاه را به خارج از مرز ها صادر نماید. جالب است بدانید که 1000 فرصت شغلی به صورت مستقیم توسط دیمو ایجاد شده و حتی این شرکت توانسته عنوان کارآفرین برتر استان خوزستان را نیز به خود اختصاص دهد.

آقای مریداوی سپس از تبلت Dimoo 500 رونمایی کردند و آن را ارزان ترین تبلت ایرانی دنیا نامیدند.

این تبلت تنها 150 هزار تومان قیمت دارد و با مشخصات زیر در بازار به فروش می رسد:

* پردازنده:  boxchip A13 - 1.2 GH

* پردازنده گرافیکی:Mali-400 MP

* حافظه داخلی: 4GB ، با قابلیت افزایش تا 16GB

* رم: 512MB

* دوربین جلو و عقب VGA

* صفحه نمایش: 7 اینچ ، 480* 800 پیکسل

* سیستم عامل: اندروید 4.0.4

* وزن: 350 گرم

برنامه ای با نام «دیدبان» ساخته شده و وظیفه آن تبدیل دوربین دستگاه به یک دوربین مدار بسته است. این اپلیکیشن در واقع تصویر دوربین را از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته و شرایطی را فراهم می کند تا هر محصول دیگری که به اینترنت متصل است، تصویر را دریافت نماید

در ادامه مراسم آقای مریداوی با ذکر این موضوع که دیمو تیم نرم افزاری بسیاری قدرتمندی را به مجموعه خود اضافه کرده تا در کنار سخت افزار با کیفیت، در زمینه نرم افزار هم خود را تقویت کند، از آقای امیری درخواست کردند تا در خصوص نرم افزاری های اختصاصی دیمو به صحبت بپردازند. آقای امیری، مدیر فناوری دیمو، در ادامه به معرفی سه اپلیکیشن اختصاصی دیمو پرداختند.

این هم از ارزان ترین تبلت ایرانی

برنامه اول، دیپلمات، نام دارد که مربوط به گارانتی و خدمات پس از فروش است. به گفته آقای امیری کاربران تا زمانی که گارانتی دستگاه را فعال نکنند و کد آن را برای دیمو ارسال ننمایند، نمی توانند از کلیه قابلیت های دستگاه بهره مند شوند. دیپلمات همچنین شرایطی را مهیا می کند تا کاربران بتوانند با کارشناسان دیمو گفتگو زنده داشته باشند و آخرین به روز رسانی های نرم افزاری را نیز دریافت کنند.

دومین برنامه با نام «دیدبان» ساخته شده و وظیفه آن تبدیل دوربین دستگاه به یک دوربین مدار بسته است. این اپلیکیشن در واقع تصویر دوربین را از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته و شرایطی را فراهم می کند تا هر محصول دیگری که به اینترنت متصل است، تصویر را دریافت نماید. آخرین اپلیکیشن نیز یک بازی به نام «دومیدن» است که به سبک بازی های ساده قدیمی طراحی شده و از پس فردا بر روی کافه بازار نیز در دسترس خواهد بود.

این هم از ارزان ترین تبلت ایرانی

ایشان هم چنین عنوان کردند که طراحی دستگاه ها از شرکت های مشخص خارجی خریداری می شود و این طراحی ها ممکن است به ده ها شرکت دیگر هم فروخته شود. اینکه نمونه ای مشابه در فروشگاه چینی وجود داشته صرفا به این خاطر بوده و دلیل نمی شود که فکر کنید ما تبلت را از آن فروشگاه خریداری کرده ایم.

چند درصد از تبلت‌ها ایرانی است؟

نمایشگر، دوربین، پردازنده و... از شرکت های مختلف خارجی خریداری می شود، تنها بدنه پلاستیکی پشت Dimo 500 در داخل تولید می شود.

یعنی 99 درصد این تبلت خارجی است؟

نه به هر حال بدنه پشتی بزرگترین قسمت یک تبلت است، بیشتر از 1 درصد فکر کنم ارزش داشته باشد.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: نارنجی