تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم پیشکسوتان پرسپولیس گفت: آرزویم این است که با حضور هواداران نسل‌های قدیم و جدید ورزشگاه آزادی را طوری میلانی‌ها پر ببینند که در تاریخ ثبت شود. علی پروین در درباره آخرین شرایط تیم پیشکسوت ها و بازی روز پنجشنبه شرکت کرد که در زیر می‌خوانید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروین: آبی‌ها هم به آزادی بیایند


سرمربی تیم پیشکسوتان پرسپولیس گفت: آرزویم این است که با حضور هواداران نسل‌های قدیم و جدید ورزشگاه آزادی را طوری میلانی‌ها پر ببینند که در تاریخ ثبت شود. علی پروین در  درباره آخرین شرایط تیم پیشکسوت ها و بازی روز پنجشنبه شرکت کرد که در زیر می‌خوانید:

پروین

علی‌آقا از تیم پیشکسوتان چه خبر؟

خدا را شکر همه چیز خوب است. شاگردان ریز و درشتمان را می‌بینیم و چند روزی از خاطرات گذشته‌مان در ورزشگاه پیر کارگردان زنده شده است. من در این ورزشگاه خاطرات زیادی دارم و خیلی از این بازیکنان خاک این ورزشگاه را هم دیده‌اند. روزهای خوبی است انشاءالله تمام نشود.

 چرا؟

چون همه دور همند. همه همدیگر را دوست دارند و کسی از دیگری بدش نمی‌آید. جو خوبی است. هنوز بچه‌ها با تعصب و با غیرت بازی می‌کنند و هنوز برای رسیدن به هدفشان می‌جنگند. بازیکنانی که همه به عشق پرسپولیس در زمین مسابقه از جان مایه می‌گذاشتند. الان آنها را می‌بینم برای چندمین بار به این بر و بچه‌ها افتخار می‌کنم.

اما باید فقط 18 نفر انتخاب شود؟

سوال خوبی است. همیشه پشت سر لیست‌ها حرف و حدیث است. باور کنید کارم سخت است. 11 نفر باید به زمین بروند. سه نفر تعویض و 7 نفر نیمکت‌نشین. اگر بازی اینطور قانونی دنبال شود کار بسیار سختی داریم چون واقعا انتخاب برایم سخت شده امیدوارم که بر و بچه‌ها من را حمایت کنند.

نگران هستید؟

خیر چون همه می‌دانند شرایط این بازی چیست. انشاءالله هرچی در توانم باشد من هم انجام می‌دهم. ما خیلی از بزرگانمان را شاید در بازی نداشته باشیم اما آنها می‌آیند و روی سکو می‌نشینند و یاد و خاطرات خود را زنده می‌کنند. عزیزانی که در ورزشگاه آزادی چنان بازی می کردند که تا چند مدت آوازه‌شان بر لبهای مردم در میدان‌های تهران بود. افرادی که هیچ چشمداشتی از پرسپولیس نداشتند اما با پیراهن این تیم می‌خوابیدند. این صحنه‌ها جالب است. امیدوارم که همه حمایت کنند.

چه اشکالی دارد هواداران قرمز و آبی روز پنجشنبه 7 آذر به آزادی بیایند و مثل دهه 60 که استقلال بازی داشت آن هم در آسیا پرسپولیسی‌ها حمایتش می‌کردند و وقتی که قرمز‌ها بازی داشتند آبی‌ها حمایتشان می‌کردند باشند. چه اشکالی دارد آبی‌ها هم بیایند. این کار یک کار ملی است. باور کنید خیلی دوست دارم با حضور نسل‌های جدید و موسفیدان قوی و هواداران عاشق پرسپولیس روزی را پنجشنبه بسازیم که در تاریخ ثبت شود و ستارگان میلان مانند مالدینی و باره‌سی انگشت به دهان بمانند

منظورتان هواداران هستند؟

بله. چه اشکالی دارد هواداران قرمز و آبی روز پنجشنبه 7 آذر به آزادی بیایند و مثل دهه 60 که استقلال بازی داشت آن هم در آسیا پرسپولیسی‌ها حمایتش می‌کردند و وقتی که قرمز‌ها بازی داشتند آبی‌ها حمایتشان می‌کردند باشند. چه اشکالی دارد آبی‌ها هم بیایند. این کار یک کار ملی است. باور کنید خیلی دوست دارم با حضور نسل‌های جدید و موسفیدان قوی و هواداران عاشق پرسپولیس روزی را پنجشنبه بسازیم که در تاریخ ثبت شود و ستارگان میلان مانند مالدینی و باره‌سی انگشت به دهان بمانند. به نظر من این اتفاق عجیبی نیست چون همیشه ثابت کرده‌ایم که هواداران ما در فوتبال آسیا بهترین هستند.

پروین

اما برخی‌ها می‌گویند شاید هوادار نیاید؟

اشتباه می‌کنند یعنی یک تیمی که 30 الی 33 میلیون هوادار دارد 100 هزار نفر به خاطر نسل 50 تا الانش به ورزشگاه نمی‌آیند. این چه حرفی است که شما می‌زنید. انشاءالله می‌آیند طوری هم می‌آیند که در یاد و خاطره باشگاه میلان ثبت شود. ما هوادارانی داریم که نیاز به دعوت ندارند اما حالا در روزهایی که این بنده خداها در ژنو هم کاری کردند کارستان و دل رهبر و تمام مسئولین نظام خوشحال شد انشاءالله پنجشنبه به ورزشگاه بیایند و این خوشحالی‌ها را تکمیل کنند تا روزی به یادماندنی داشته باشیم. بالاخره این بازی از خیلی از شبکه‌ها یا قانونی و یا پنهانی پخش می‌شود پس همه چشم به سکوهای آزادی دارند.

از بازیکنان حریف شناخت دارید؟

بله. چرا نداریم. هم از آنها شناخت داریم هم از بازیکنان خودمان. تیمی جمع و جور خواهیم کرد که یک بازی خوب را مقابل بزرگان میلان انجام دهد. ما به دنبال برد هستیم. البته همین‌جا هم این موضوع را اعلام می‌کنم آنهایی هم که نتوانستند بیایند دلشان با این پیشکسوتان است. سعی می‌کنیم این بچه‌هایی را هم که دور هم جمع شده‌اند همینطور حفظ کنیم. سخت است اما شدنی. همینطور که در تمرینات انقدر هماهنگ و خوب بودیم و گفتیم و یاد قدیم‌ها خندیدیم انشاءالله سعی می‌کنیم این جو حفظ شود ولی این تاریخ‌سازان پرسپولیس روز پنجشنبه چشمشان به سکوهای سیمانی و صندلی‌های تازه‌تاسیس آزادی است البته زمان ما تا یک وجب کنار زمین هم هواداران می‌نشستند ولی الان این کار ممنوع شده. پس انشاءالله قرار ما فردا سه‌شنبه در تمرینات پیشکسوتان پرسپولیس در کارگران و روز پنجشنبه در ورزشگاه بزرگ آزادی است. البته خدا پدر و مادر کسی را بیامرزد که اینطور با برنامه‌ریزی خوبش برای پیشکسوتان این بازی خوب را برنامه‌ریزی کرد تا مهدی مهدوی‌کیای با اخلاق و کریم باقری تعصبی هم اینطور قشنگ بروند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: فارس