تبیان، دستیار زندگی
«شهروز افخمی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جانباز 70 درصد دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: ماهیت دفاع مقدس برگرفته از حرکت عاشورایی بوده و انقلاب اسلامی نیز نشأت‌گرفته از نهضت حسینی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مقدس امتداد نهضت عاشورا


«شهروز افخمی» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جانباز 70 درصد دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: ماهیت دفاع مقدس برگرفته از حرکت عاشورایی بوده و انقلاب اسلامی نیز نشأت‌گرفته از نهضت حسینی است.

شهروز افخمی

وی افزود: جنگ حق علیه باطل و دفاع مقدس، تبعیت و الگویی موثر و مفید از حرکت و کار حسینی و عاشورایی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه هزار و 374 سال شمسی از نهضت عاشورا می‌گذرد هنوز این قیام ماندگاری و تازگی خاص خود را دارد و علت آن هدف نهضت حسینی است.

افخمی اذعان داشت: در طول تاریخ، نهضت عاشورا برعکس برخی از نهضت‌ها و جریان‌ها فراز و فرود ندارد و همیشه فراز و افتخار داشته است. نهضت عاشورا همراه با فراز است و هرگز فرود ندارد.

وی تاکید کرد: نهضت عاشورا هرگز فرود نداشته و همیشه فراز را با خود به همراه داشته است. این عزت و اقتدار نشانگر هدف والای امام حسین (ع) در حرکت و قیام بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی از کشورهای دنیا با وجود محدودیت‌های شدید و اقدامات ظالمانه و فجیع علیه مسلمان، مردم آن کشورها با تأثیر از قیام حسینی در راه دفاع از اسلام تا پای جان مقاومت می‌کنند.

افخمی اذعان داشت: افراد بی شماری نیز در راه زنده نگه داشتن ارزش‌ها و اهداف عاشورایی هزینه‌های بسیاری پرداختند تا به عشق حقیقی خود دست یایند.

این نماینده مجلس گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس و نبرد حق علیه باطل نیز رزمندگان با شور و اشتیاق و تأسی و تأثیر گرفتن از سالار شهیدان در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن ایستادند و اجازه ندادند تا دشمن خاک کشور را به تصرف خود درآورد.

وی به تحریفاتی که در زمینه عاشورا ایجاد می‌شود اشاره کرد و افزود: تحریفاتی در زمینه عاشورا وجود دارد که در این زمینه حضور کارشناسان و متخصصان برای بیان حقایق و رفع تحریفات و ابهام‌ها ضروری است.

این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس گفت: در درون تحریفات چیزهای گمراه کننده وجود دارد، در حالی که عاشورا دارای پیام‌های بسیاری است.

ارزش‌های دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا هرگز فراموش نخواهد شد، چرا که ریشه دفاع مقدس اصیل است

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌های دفاع مقدس مانند نهضت عاشورا هرگز فراموش نخواهد شد، چرا که ریشه دفاع مقدس اصیل است.

افخمی اظهار کرد: اهداف، مسیر و مرام دفاع مقدس به نهضت امام حسین (ع) متصل شد و همین امر سبب ماندگاری این دوران در طول تاریخ و برای همه نسل‌ها شده است. دفاع مقدس انسان‌ساز است.

وی تاکید کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس خودسازی کرده و در مهلکه از خود رشادت همراه با بصیرت به جا گذاشتند.

این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در صحنه عاشورا در کربلا انسان‌سازی بزرگ‌ترین درس بود، گفت: اگر رزمندگان دوران دفاع مقدس در صحنه کربلا حضور داشتند یقیناً جزء طرفداران سالار شهیدان می‌شدند و با سپاه کفر مبارزه می‌کردند، همان‌طور که در دوران دفاع مقدس جان‌فشانی کردند.

وی افزود: همان‌گونه که تاریخ ثبت کرده و اکثر شهدای کربلا دلشان می‌خواست بدانند امام حسین (ع) از آن‌ها راضی بوده و می‌خواستند رضایت امام حسین (ع) را به دست بیاورند، شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز همین معامله را با امام خمینی (ره) کردند که رضایت ایشان را بگیرند، چرا که معتقد بودند رضایت امام (ره) رضایت امام حسین (ع) است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورایی است و بر همین اساس الگویی موثر و سرمشقی مهم برای همه انقلاب‌ها در سراسر جهان است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری دفاع مقدس