تبیان، دستیار زندگی
کنسول جدید پلی استیشن ۴ شروع خوبی داشته است، در شرایطی که این کنسول از روز جمعه تنها در آمریکا و کانادا وارد بازار شده است، شرکت سونی اعلام کرده است که یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دور جدید جنگ کنسول‌ها


کنسول جدید پلی‌استیشن4 شروع خوبی داشته‌است، در شرایطی که این کنسول از روز جمعه تنها در آمریکا و کانادا وارد بازار شده‌است، شرکت سونی اعلام کرده که یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده‌است. بنابراین با عرضه آن در اروپا و آمریکای لاتین از 29 نوامبر، انتظار می‌رود آمار فروش از این هم بهتر شود.

پلی استیشن

از 22 نوامبر، یعنی زمانی که ایکس باکس وان مایکروسافت هم وارد بازار شود، باید انتظار یک رقابت تمام عیار کنسولی را داشته باشیم.

اندرو هاوس، از مدیران سونی در این رابطه گفته: «ما از استقبال مشتریان به شدت هیجان زده ایم. این حد از رغبت [مشتریان] شگفت انگیز است.» او همچنین اشاره کرده که فروش در آمریکای شمالی با قدرت ادامه خواهد داشت و ما انتظار داریم که این اقبال را بار دیگر در هشتم آذر (29 نوامبر) به هنگام عرضه کنسول در اروپا و آمریکای جنوبی تجربه کنیم.

مشخصات اصلی کنسول از این قرارند:

* پردازنده AMD Jaguar X86-64 bit و 8 هسته ای

* گرافیک AMD Radeon با توان پردازشی 1.84 ترافلاپ

* 8گیگابایت رم GDDR5

* 500 گیگابایت هارد درایو جدا شونده و قابل تعویض

* وای-فای 802.11 b/g/n

* USB 3.0 + پورت شبکه 10/100/1000

* خازن شار 1.21 گیگاوات (که این یکی خیلی بیشتر از حد انتظار است)

با وجود این میزان فروش موفق، کنسول جدید سونی، خالی از مشکل نیست، چیزی که باعث خدشه‌دار شدن محبوبیت و شهرت پلی استیشن 4 شده است، «سندرم نور آبی مرگ» است

وقتی بار اول جعبه دستگاه را به دست می گیرید ابتدا از خود می پرسید یعنی چه جور دستگاهی درون آن هست که ساختش 7 سال طول کشیده. به سختی که جعبه را باز کردید:

* یک جعبه دیگر ظاهر می شود!

* کنسول پلی استیشن 4

* دسته بازی  DualShock 4

* کابل برق

* کابل  HDMI

کابل  Micro-USB

* هدست Mono به همراه میکروفن، سوییچ و سنجاق برای اتصال آن به سینه

حالا که دستگاه را از جعبه در آوردیم بد نیست ابتدا به پورت های آن نگاهی بیندازیم:

* قرمز: ورودی برق

* نارنجی: خروجی صدای دیجیتال

* زرد: HDMI

* سبز: اترنت

* آبی: پورتی برای اتصال دستگاه های بیرونی مثل دوربین پلی استیشن

بازی کامپیوتری

هم‌اکنون پلی‌استیشن 4 لقب سریع‌ترین فروش را به‌خود اختصاص داده است، چراکه فروش در بازار آمریکای شمالی، رکورد برجای گذاشته از فروش توسط پلی‌استیشن 2 را در ژاپن پشت سر نهاده است. فروش پلی‌استیشن 4 در بازار اروپا دو هفته‌ی دیگر آغاز خواهد شد و این احتمال وجود دارد تا کنسول جدید‌الورود سونی رکورد فروش کنسول Wii U نینتندو را تا پایان سال جاری میلادی پشت سر گذارد. کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت نیز اول آذرماه راه به سوی بازار خواهد گشود و این مساله، رقابت در بازار کنسول‌های بازی در تعطیلات را بیش از پیش گرم خواهد کرد.

با وجود این میزان فروش موفق، کنسول جدید سونی، خالی از مشکل نیست، چیزی که باعث خدشه‌دار شدن محبوبیت و شهرت پلی استیشن 4 شده است، «سندرم نور آبی مرگ» است!

اولین مساله مربوط به مشکل بوت شدن در پلی‌استیشن 4 است که سونی باید راه‌حلی را برای این مشکل بیابد. به‌نظر می‌رسد این مشکل بسیار محدود باشد، اما در حدود 40 درصد از کاربران آمازون گزارش‌هایی را مبنی بر مشکلات سخت‌افزاری اعلام نموده‌اند. تا‌کنون سونی بروزرسانی خاصی را برای مشکلات پیش‌آمده ارائه نداده است و بنابر ادعای خودش چیزی در حدود 4 درصد از کنسول‌های عرضه شده دارای مشکلات سخت‌افزاری هستند.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: یک پزشک، زومیت، نارنجی