تبیان، دستیار زندگی
نکسوس 5 به سیستم عامل اندروید 4/4 موسوم به کیت‌کت مجهز شده که تازه‌ترین نسخه آن به حساب می‌آید و همانند برادران بزرگ‌تر خود به وسیله ال.جی ساخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکسوس 5، یک اندرویدی تمام عیار


نکسوس 5 به سیستم عامل اندروید 4/4 موسوم به کیت‌کت مجهز شده که تازه‌ترین نسخه آن به حساب می‌آید و همانند برادران بزرگ‌تر خود به وسیله ال.جی ساخته شده است.

نکسوس 5

این تلفن نسبت به نکسوس 4 (مدل قبلی خود) نمایشگری بزرگ‌تر به اندازه 95/4 اینچ، پردازنده اسناپ دراگون 800 و پشتیبانی از LTE ـ شبکه نسل چهارم ـ را فقط با قیمت 349 دلار برای نمونه 16 گیگابایتی قفل نشده ـ آنلاک ـ دارد. ظاهر نکسوس 5 بیانگر آن است که ساده‌گرایی اساس طراحی آن بوده است. نشان نکسوس به صورت عمودی در پشت دستگاه حک‌شده و در زیر آن لوگوی کوچک ال.جی به چشم می‌خورد.

به جای قاب پشتی براق و طرح دار در نکسوس 4، این مدل از پوشش مات لطیفی بهره می‌برد که قرارگیری آن در دست را آسان‌تر می‌کند. نکسوس 5 با نمایشگر 95/4 اینچی و ابعاد 6/8*2/69*9/137 میلی‌متری تنها 130 گرم وزن دارد و از نکسوس 4 سبک‌تر است. نمایشگر نکسوس 5 وضوح 1920 در 1080 پیکسلی دارد که در هر اینچ از آن 445 پیکسل جا خوش کرده است.

گرچه نکسوس 5 بسیار شبیه پرچمدار فعلی ال.جی یعنی جی 2 به نظر می‌آید، اما کلیدهای آن در پشت بدنه تعبیه نشده است. هر دو کلید قفل/ پاور و ولوم از سرامیک ساخته شده است. این تلفن در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد که در نمونه سفیدرنگ آن قاب دور نمایشگر و دور تا دور محصول مشکی رنگ خواهد بود. البته گوگل با تولید قاب‌های محافظ رنگارنگی همچون نارنجی و خاکستری طیف بیشتری از رنگ‌های قابل انتخاب را پیش روی خریدار قرار داده است.

یکی از ویژگی‌های جالب افزوده کیت کت نکسوس 5 این است که کاربران می‌توانند با شماره‌هایی که در دفتر تلفن‌شان وجود ندارد تماس بگیرند. برای مثال کاربر با تایپ نام یک رستوران می‌تواند شماره آن را مشاهده کند و با آن تماس بگیرد

در قلب این محصول پردازنده 26/2 گیگاهرتزی کوالکام اسنپ دراگون 800 به همراه دو گیگابایت حافظه رم وجود دارد. این تلفن مجهز به دوربین هشت مگاپیکسلی است که گوگل عنوان کرده، درون لنز آن ژیروسکوپی قرار دارد که باعث تثبیت تصویر حین لرزش دست می‌شود. باتری 2300 میلی آمپری و NFC و شارژ بی‌سیم از دیگر ویژگی‌های نکسوس 5 در قسمت سخت افزار است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه نکسوس 5 سیستم عامل آن است که بسیاری انتظار عرضه آن را می‌کشیدند. در حقیقت گوگل به همراه این تلفن جدیدترین نسخه اندروید، یعنی کیت کت را نیز عرضه کرد. گوگل اعلام کرده که بزرگ‌ترین چالش وی در تولید نسخه کیت کت حجم آن بوده که درنهایت توانسته آن را با حجم تنها 512 مگابایت عرضه کند. میزان حجم کیت کت به آن معناست که 16 درصد از نسخه جیلی بین کمتر فضای حافظه داخلی را اشغال می‌کند و می‌تواند روی مدل‌های ارزان‌قیمت اندرویدی نیز به آسانی اجرا شود و کمی از مشکل چندپارگی اندروید بکاهد.

نکسوس 5

یکی از ویژگی‌های جالب افزوده کیت کت نکسوس 5 این است که کاربران می‌توانند با شماره‌هایی که در دفتر تلفن‌شان وجود ندارد تماس بگیرند. برای مثال کاربر با تایپ نام یک رستوران می‌تواند شماره آن را مشاهده کند و با آن تماس بگیرد.

اما پس از اندروید خالص موجود روی تلفن‌های نکسوس، قیمت مقرون به صرفه 349 دلاری آن برای دوستداران محصولات اندرویدی بسیار وسوسه‌انگیز است. تنها یک ساعت پس از آغاز فروش رسمی نکسوس 5 در گوگل پلی به دلیل در خواست بالای کاربران به منظور خرید برخی مدل‌های این تلفن با پیغام اتمام موجودی روبه‌رو شده‌اند. پس از گذشت یکی دو ساعت تمامی مدل‌ها ـ 16 و 32 سفید یا مشکی ـ موجود شده‌اند، اما تاریخ ارسال آنها برای هشت روز بعد عنوان شده است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک