تبیان، دستیار زندگی
تا کنون دو بخش از وصیت نامه بلند شهید مجید ابوطالبی را با هم خوانده‌ایم اکنون قسمت پایانی را که خطاب به خانواده خود بیان کرده اما برای همگان درس‌آموزست به حضور خوانندگان می‌رسانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از لجن‌زار به گلزار هدایت کردی

وصیت نامه شهید مجید ابوطالبی، آرامیده در کهف الشهدا (قسمت سوم)


تا کنون دو بخش از وصیت نامه بلند شهید مجید ابوطالبی را با هم خوانده‌ایم. اکنون قسمت پایانی را که خطاب به خانواده خود بیان کرده اما برای همگان درس‌آموزست مرور می کنیم.

از لجن‌زار به گلزار هدایت کردی

بار دیگر از شما ای برادران روابط عمومی می‌خواهم که مرا از دعا کردن فراموش نکنید و از همه برادران سپاهی می‌خواهم که سعی کنند که هر قدمی که برمی‌دارند، فقط و فقط رضای خدا را در نظر بگیرند.

سعی کنید راه شهیدان را در عمل پیاده کنید.

خاک بر سر من اگر خواسته باشم قدمی و قلمی و کلامی جز پیروی از اسلام و از ولایت فقیه و امام برداشته باشم. اگر در خیابان کتاب‌فروشی و تبلیغات می‌کردم، اگر ساعت‌ها با این گروهک‌ها در خیابان مبارزه و افشاگری می‌کردیم، فقط و فقط هدفم آگاهی دادن بوده است. اگر گفته‌ام کتاب بخوانید، اگر گفتم مطالعه کنید، اخلاق اسلامی داشته باشید. وقت خود را بیهوده هدر ندهید.

و امّا تو ای مادر، ای غم‌خوار و تو ای همه چیز من، مرا حلال کن که اگر حلال نکنی کارم سخت می‌شود. اگر از من بدی دیده‌ای به خاطر خدا حلالم کن.

خواهرانم: تا آنجا که در توان دارید در راه اسلام بکوشید.

و امّا برادرانم، همان‌گونه که به پاسداری از دستاوردهای انقلاب مشغول هستید هرگز ذره‌ای سُستی به خود راه ندهید. هرگز سپاه و کمیته را رها نکنید که این‌ها بازُوان انقلاب و امام هستند.

و امّا تو ای پدر؛ مرا حلال کن و شب‌ها که به نماز شب می‌ایستی مرا دعا کن. از زحماتی که برای من کشیده‌ای تشکر می‌کنم. من دیگر نیستم که آن‌ها را جبران کنم. امیدوارم خدا به همهء شما صبر بدهد. سعی کنید یک خانواده نمونه بعد از من باشید که هستید. برای از دست دادن من نگرانی نکنید، درست است که من شاید لیاقت شهادت و یا شهید شدن را نداشته باشم ولی شما بکوشید پیام شهیدان را به دیگران برسانید.

یادآوری جنایت‌ها

شیطان بزرگ آمریکا و شوروی و کشورهای مرتجع عرب که با سکوت و خیانت خود اسرائیل را در انجام جنایاتش در جنوب لبنان آزاد گذاشته‌اند و روزی هزاران نفر از مردم مسلمان و بی‌گناه لبنان توسط هواپیماها و بمب‌های اسرائیلی از بین می‌روند، ولی کشورهای عرب با کمال بی‌شرمی کنفرانس تشکیل می‌دهند و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند.

شیطان بزرگ آمریکا و شوروی و کشورهای مرتجع عرب که با سکوت و خیانت خود اسرائیل را در انجام جنایاتش در جنوب لبنان آزاد گذاشته‌اند و روزی هزاران نفر از مردم مسلمان و بی‌گناه لبنان توسط هواپیماها و بمب‌های اسرائیلی از بین می‌روند

خطاب به گروهک‌ها

در جنایات خود افراد بی‌گناه بسیاری را شهید کرده‌اید و بدین وسیله وحشیگری خود را به گوش صهیونیست‌های اسرائیلی که در 17 شهریور مردم را در میدان شهدا به شهادت رساندند رسانده و ثابت کردید که چقدر از مردم دورید. ولی بدانید که دیگر دوران شما به سر آمده است. اگر روزی راهپیمایی راه می‌انداختید، سخنرانی برگزار می‌کردید، مراسم می‌گرفتید و خیابان‌ها را محل تضعیف دولت جمهوری اسلامی می‌کردید. دیگر «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت» و اگر توبه نکنید به دست همین امّت حزب‌الله نابود خواهید شد. مرگ و نفرین تمام مستضعفان بر شما باد.

و امّا شما مسئولین مملکتی: ضمن تشکر از تلاش‌های شما در بعد از انقلاب که واقعاً ره صد ساله رفته‌اید و با وجود جنگ، مملکت را به این صورت نگه داشته‌اید.

مسائل خود را با مردم در میان گذارید و بدانید که امّت حزب‌الله هرگونه مشکلی را به مدد خدا حل می‌کند. خدانگه‌دار شما باشد که شما پیروان اسلام و ولایت فقیه هستید.

***

و اما ای امام، ما زندگی کردن و انسان بودن و شناخت واقعی اسلام را از تو آموختیم و تو بودی که به ما درس شهادت و ایثار و گذشت آموختی و این تو بودی که از آن جوانان بیکار و بی‌مسئولیت محلّه‌ها، بسیجی ساختی و به جبهه جنگ فرستادی. ای امام، ما چگونه از زحمات تو تشکر کنیم که تشکر از زحمات تو را هرگز نتوان.

ای امام، تو ما را از لجن‌زار به گلزار هدایت کردی. ای امام تو بودی که شب و روز با دعا و شناساندن راه به ما انقلاب را به پیروزی رساندی و هم‌اکنون به یاری خدا و با مدد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف) آمریکا را به زانو درآوردی

ای امام، تو ما را از لجن‌زار به گلزار هدایت کردی.

ای امام تو بودی که شب و روز با دعا و شناساندن راه به ما انقلاب را به پیروزی رساندی و هم‌اکنون به یاری خدا و با مدد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف) آمریکا را به زانو درآوردی. توصیف تو که در روز چون شیر بر ظالمان فریاد می‌کشی و شب به نیایش با خدا می‌پردازی چگونه ممکن است.

ای امام، ما اهل کوفه نیستیم تا تو را تنها بگذاریم. ما تا خون در بدن داریم از دین خدا و از پیروی از دین تو دست بر نخواهیم داشت.

ای امام، سخنان تو هرکدام دنیایی از درس است. زندگانی تو و هر کار تو منبعی از الهام و انقلاب و اسلام است.

ای امام، ما را دعا کن که بتوانیم بر نفس خود پیروز شویم و هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبر هر دو را توأم با هم انجام دهیم.

خدایا – خدایا – تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه‌دار.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا