تبیان، دستیار زندگی
یک کتاب مخصوص آنها که می خواهند تا همیشه در حال و هوای روزهای نامزدی باقی بمانند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک کتاب اورژانسی برای همسران


آنهایی که زندگی موفقی دارند و بعد از چندین سال هنوز در حال و هوای دوران نامزدی مانده اند،به گنج ارزشمندی دست پیدا کرده اند که باید با یک نقشه ی راه حرکت کرد تا به آن رسید.


همسران

آنهایی که زندگی موفقی دارند و بعد از چندین سال هنوز در حال و هوای دوران نامزدی مانده اند،به گنج ارزشمندی دست پیدا کرده اند که باید با یک نقشه ی راه حرکت کرد تا به آن رسید.

یک نقشه نه از آن نقشه هایی که در یک کاغذ قدیمی کشیده شده است و پر است از علامت های نامفهوم  بلکه یک نقشه ی راه درست و حسابی که تکلیف آن ها را در هر قدم مشخص می کند.

گذشت آن زمانی که اگر کسی نقشه ی گنجی را پیدا می کرد ، به تنهایی به جستجو می رفت و می خواست تنها خودش به گنج برسد. ما در تبیان می خواهیم همه با هم ثروتمند شویم.دوست داریم نسخه نقشه ی راه را شما نیز داشته باشید و با پیروی از آن طعم خوش یک زندگی رویایی را بچشید. به همین منظور کتاب هایی را به شما معرفی می کنیم که هر کدام می تواند بخشی از این نقشه باشد.

باور کنید رسیدن به عشق و آرامش ارزشش را دارد. نیازی نیست هفت کفش آهنی بپوشید و به جستجو بروید ،یکشنبه ها با بخش خانواده ایرانی همراه باشید و کتاب های پیشنهادی ما را بخوانید و البته به حرف هایی که می خوانید،عمل کنید.

اما اولین کتاب که خواندنش برای  رسیدن به گنج خوشبختی لازم است:

«سر دلبران» نوشته ی دکتر امیر حسین بانکی پور فرد است.

دکتر امیر‌حسین بانکی‌پور‌فرد، مولف این کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مخاطب اصلی این کتاب را زوج‌های جوان دانست و گفت: مخاطب کتاب همه خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان‌اند. در این اثر به گل‌واژه‌هایی که موجب خوشبختی زوج‌های جوان می‌شود، اشاره شده است.

وی درباره ضرورت و هدف از تالیف این اثر بیان کرد: امروزه آن نشاط و آرامش لازم را کمتر درخانواده‌ها می‌بینیم. طلاق و به‌ویژه طلاق عاطفی زیاد شده است و تفاهم مورد انتظار در یک خانواده کمتر دیده می‌شود. همچنین در این کتاب به مسایل جنسی زوجین در پوششی عفیفانه تاکید شده، زیرا بسیاری از مشکلات بین زوجین ناشی از نداشتن آگاهی لازم درباره این‌ نکات است.

این کتاب در 12 بخش به شرح زیر است:

1_معیارگرایی برای خانواده ی موفق

2_آرامش

3_مودت و رحمت

4_مراودات زناشویی

5_حسن ظن

6_ذائقه شیرین

7_سخن شیرین

8_صداقت

9_اطاعت

10_صبر

11_سازگاری

12_اصول تعالی خانواده

خانم سیف اللهی که این کتاب را خوانده اند ،می گویند: این کتاب به زبان خیلی ساده و روان موضوعات وچالشهای پیش روی همسران را بررسی می کند.نگاه دینی نویسنده و پایه های علمی که مباحث مطرح شده در این کتاب دارد،باعث می شود تا با اطمینان بتوان به گفته هایش عمل کرد.در پایان هر فصل بخش هایی به نام «سر دلبران در کلام دیگران »و« احادیث» وجود دارد که موضوع مورد بحث آن فصل را در کتاب های دیگر واحادیث مطرح می کند که این کار باعث بررسی همه جانبه ی موضوع می شود.این کتاب ،برای بسیاری از زوج های جوان به صورت یک همراه تا رسیدن به صمیمیت می تواند عمل کند.

مولف در بخشی از کتاب این‌گونه می‌نویسد: «ذائقه‌های شیرین پیوسته نقاط شیرین صفحه زندگی‌شان را کلیک می‌کنند. اینان در تلخ‌ترین و تاریک‌ترین صفحه‌ها، نقطه نور را پیدا کرده و عاقبت آن نورانیت کل صفحه را فرامی‌گیرد. اگر بعد از مدتی دوباره تاریکی نمایان شد، دوباره قسمت نور را پیدا خواهند کرد. لذا افرادی را می‌بینیم که با این نحوه از عملکرد چقدر تماشایی شده‌اند. همین که در محضرشان می‌نشینیم، احساس می‌کنیم با خوشبخت‌ترین فرد عالم رو‌به‌رو شده‌ایم.»

چاپ چهارم کتاب «سر دلبران» با شمارگان 12 هزار نسخه، در 288 صفحه و به بهای شش هزار و پانصدتومان از سوی انتشارات حدیث راه عشق چاپ و منتشر شده است.

بخشی از گفتار آخر نویسنده:

«همه باید فضای خانواده را با حلم و بردباری علوی ،حسن و زیبایی فاطمی،فضل و احسان حسنی و حیا حسینی نورانی کنیم و با اعتماد به نظارت و یاری آنها حسن ظن مان را بالا ببریم و با ذکر نام انها ذائقه خود را و با انس به احادیث سخن خود را شیرین کنیم ، بوسیله ی همراهی با صدیقین به صداقت راه یابیمو با اطاعت اوامر آنها مطبع خدا شویم و تمرین این اطاعت رادر خانواده نسبت به هم اجرا کنیم و البته تا زمانی که در برابر نا ملایمات صبر نکنیم،نمی توانیم به قله ی کمال راه یابیم و در این را هبا رفق و مدارا با همسرمان سازگارشویم و با هم بسازیم.»

امیدواریم این کتاب را اورژانسی تهیه کنید و بخوانید. درخانواده ی بزرگ تبیان کسی منتظر نمی شود تا خوشبختی از آسمان به آغوشش بیافتد. بعد از خواندن این کتاب نظرات تان را با ما در میان بگذارید.

قبل از آنکه برای خرید این کتاب بروید ،یادتان باشد که ما منتظر کتاب های پیشنهادی شما هستیم.

ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان