تبیان، دستیار زندگی
مرتبه‌ی بعدی که یکی از دوستان یا آشنایان سوال بسیار معمول -که پاسخ آن با یک جستجوی ساده‌ی گوگل بدست می‌آید- را از شما پرسید بهتر است به کمک سرویس Let me Google That for you پاسخ کوبنده‌ای به وی بدهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسیدن عیب نیست، گوگل نکردن عیب است!


مرتبه‌ی بعدی که یکی از دوستان یا آشنایان سوال بسیار معمول -که پاسخ آن با یک جستجوی ساده‌ی گوگل بدست می‌آید- را از شما پرسید بهتر است به کمک سرویس Let me Google That for you پاسخ کوبنده‌ای به وی بدهید.

گوگل

حتما برایتان پیش آمده که بارها دوستانتان، چه در محیط اینترنت و چه در دنیای آفلاین- از شما سۆالاتی پرسیده باشند و توقع پاسخ آنی از شما داشته باشند. شما در بعضی از مواقع به استفاده از دانسته‌ها محفوظات خود به این سۆلات پاسخ می‌دهید، اما در مواردی هم دست به دامان گوگل می‌شوید.

در این میان این سۆال برایتان پیش می‌آید که چرا دوست شما، به جای سۆال پرسیدن، خودش تلاشی برای گوگل کردن سۆالش انجام نداده است!

تنها کافی است پرسش خود را در کادر جستجوی آن وارد کرده و دکمه‌ى اینتر

را بفشارید، سپس پیوند هر یک از مطالب بدست آمده که مناسب‌تر است را با

سایرین به اشتراک بگذارید. زمانی که دوستتان پیوند ارسالی را مشاهده نماید، متوجه می‌شود که به چه سادگی می‌توان از گوگل برای این منظور بهره برده

و دیگر مزاحم کسی نشد

دلیل این امر تقریبا روشن است:

1-دوست شما اصلا نمی‌داند که با گوگل تقریبا می‌شود به پاسخ همه سۆالات رسید.

2-دوست شما راحت‌طلب است و اصلا نمی‌خواهد خودش جستجو کند.

3- دوست شما با تکنیک‌های جستجو آشنا نیست.

4-دوست شما نمی‌تواند کلیدواژه‌های مناسب را برای سۆال خود پیدا کند.

5-دوست شما، با زبان انگلیسی به اندازه کافی آشنا نیست و بنابراین نمی‌تواند از کلیدواژه‌های انگلیسی استفاده کند!

اما چه کار عملی‌ای برای ترغیب این دسته دوستان برای استقلال و جستجوگر شدن می‌توان انجام داد؟

یک راهش این است که به جای اینکه پاسخ سۆالات را سرراست در اختیار آنها قرار بدهیم، وارد سایت let me google that for you  شویم، کلیدواژه مناسب را وارد کنیم و بعد با آدرسی که این سایت در اختیار ما قرار می‌دهد، نشان بدهیم که جستجو چقدر ساده و کارا می‌تواند باشد.

گوگل

تنها کافی است پرسش خود را در کادر جستجوی آن وارد کرده و دکمه‌ى اینتر را بفشارید، سپس پیوند هر یک از مطالب بدست آمده که مناسب‌تر است را با سایرین به اشتراک بگذارید. زمانی که دوستتان پیوند ارسالی را مشاهده نماید، متوجه می‌شود که به چه سادگی می‌توان از گوگل برای این منظور بهره برده و دیگر مزاحم کسی نشد!

فرض کنید که دوست شما ویندوز جدید نصب کرده یا پی‌سی جدیدی خریده و می‌خواهد از آی‌تونز خود بک‌آپ تهیه کند و بعد از شما می‌پرسد که چطور می‌‌تواند این کار را انجام بدهد.

شما می‌توانید به جای پاسخ سرراست، این آدرس را در اختیار او قرار دهید!

http://lmgtfy.com/?q=how+to+back+up+itunes

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: یک پزشک، delgarm