تبیان، دستیار زندگی
رهبر انقلاب: حضور مقتدر و عزت‌آفرین زن مسلمان ایرانی را به جهان نشان دادید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار بانوی طلایی ایران با رهبری


رهبر انقلاب: حضور مقتدر و عزت‌آفرین زن مسلمان ایرانی را به جهان نشان دادید

دیدار مریم هاشمی با رهبری

قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی، امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار و دومین مدال طلای خود را به ایشان تقدیم کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، هاشمی قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مدال طلای خود را به ایشان تقدیم کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به بانوی ووشوکار کشورمان گفتند: شما با نمایش شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی نشان دادید که در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت آفرین داشته باشد.

رهبر انقلاب، دفاع علنی این بانوی ورزشکار از جمهوری اسلامی را امتیاز دیگری برای وی برشمردند و افزودند: یکی از برنامه‌های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است که نخبگان عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی میانه‌ای ندارند که شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یک سکوی جهانی اعلام کردید.

ایشان، نفس حضور جوانان ورزشکار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی را ارزشمند دانستند و افزودند: خدا را بخاطر وجود جوانانی همانند شما شکر می‌کنم.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مورد موضوع حجاب ورزشکاران زن اشاره دارند: موارد متعدد از قتل، تعرض و تهدید رسمی زنان مسلمان محجبه در اروپا، وجود دارد. در چنین شرایطی هنگامی که یک زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب، بر سکوی قهرمانی می ایستد و همه را وادار به تکریم می کند، کار با عظمتی انجام شده است.

دیدار مریم هاشمی با رهبری

اولین مدالی که تقدیم شد

این بانوی ورزشکار 2 سال پیش در بدو ورود مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نیز مدال خود را به ایشان تقدیم کرده بودند اما رهبر معظم انقلاب پیش از ترک کرمانشاه، ضمن بازگرداندن مدال طلای مریم هاشمی، ووشوکار کرمانشاهی فرمودند: این مدال باید در کرمانشاه بماند.

مریم هاشمی این مدال طلا را در رقابت‌های ووشو بزرگسالان جهان در ترکیه کسب کرده بود که نخستین مدال طلای جهانی تاریخ ورزش بانوان استان کرمانشاه محسوب می شود.

تاکید همواره رهبری به حجاب بانوان در میادین بین المللی

مقام معظم رهبری همواره در سخنان خود در حضور مسئولین ورزش به حجاب بانوان تاکید ویژه ای دارند . رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مورد موضوع حجاب ورزشکاران زن اشاره دارند: موارد متعدد از قتل، تعرض و تهدید رسمی زنان مسلمان محجبه در اروپا، وجود دارد. در چنین شرایطی هنگامی که یک زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب، بر سکوی قهرمانی می ایستد و همه را وادار به تکریم می کند، کار با عظمتی انجام شده است. همه باید قلباً، قدردان زنان ورزشکاری باشند که با حجاب و متانت و وقار در میدانهای بین المللی ورزشی حاضر می شوند.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان