تبیان، دستیار زندگی
می‌خواستند برای ذوالقدر جا باز کنند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرتضی کریمی: می‌خواستند برای ذوالقدر جا باز کنند!


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: چون می دانستند من به هادی ساعی رای می دهم، من را برکنار کردند.


کریمی

تیم ملی تکواندوی کشورمان این روزها خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو آماده می کند که از حدود یک ماه دیگر در منچستر برگزار خواهد شد. مسابقاتی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ملی پوشان تکواندوی ایران با موفقیت در این رقابت ها، می توانند 4 سهمیه حضور در المپیک را به دست آورند اما چند روز پیش یک اتفاق مهم در تیم ملی تکواندوی ایران رخ داد و آن برکناری مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی از سمت خود بود.

کریمی در این خصوص گفت: من چند روز پیش به عنوان یک کارشناس تکواندو و نه به عنوان سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت استعدادیابی تکواندو در ایران، از این موضوع انتقاد کردم و گفتم استعدادیابی این رشته در شرایط مطلوبی قرار ندارد که متاسفانه این صحبت های من با واکنش فدراسیون مواجه شد و آنها با بیان اینکه من نباید این حرف ها را می زدم، من را برکنار کردند!

وی ادامه داد: من در حالی از سمتم برکنار شدم که تیم ملی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو که حدود یک ماه دیگر در منچستر برگزار خواهد شد آماده می کند و ما می توانیم با جمع آوری امتیازات خوب، 4 سهمیه تکواندو را برای المپیک کسب کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو افزود: در این شرایط من به مسئولان فدراسیون اعلام کردم که اگر از من خوشتان هم نمی آید، حداقل بگذارید در این مسابقات هم بالای سر بچه ها باشم تا ملی پوشان با آمادگی لازم و روحیه ای خوب در این مسابقات شرکت کند اما آنها اعلام کردند که ما خودمان می دانیم چه کار کنیم!

چند وقت دیگر انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار خواهد شد و من به عنوان سرمربی تیم ملی، در این انتخابات حق رای داشتم و آقایان چون می دانستند من با هادی ساعی خوب هستم و به او رای خواهم داد، من را زودتر از زمان انتخابات برکنار کردند تا نتوانم در این جلسه شرکت کنم!

کریمی یادآور شد: البته آقای مقانلو که در حال حاضر مربیگری تیم ملی را برعهده دارد، مربی خوبی است اما هر مربی دیدگاه و نگرشش با مربی دیگر فرق دارد و من فکر می کنم ایشان برای رسیدن به موفقیت نیاز به زمان دارد.

وی به یک موضوع پشت پرده درباره علت برکناری اش اشاره و خاطر نشان کرد: چند وقت دیگر انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار خواهد شد و من به عنوان سرمربی تیم ملی، در این انتخابات حق رای داشتم و آقایان چون می دانستند من با هادی ساعی خوب هستم و به او رای خواهم داد، من را زودتر از زمان انتخابات برکنار کردند تا نتوانم در این جلسه شرکت کنم!

کریمی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: یک علت دیگر هم این است که آقای ذوالقدر که در حال حاضر دبیر فدارسیون تکواندوست، تا چند وقت دیگر بازنشسته خواهد شد و دیگر نمی تواند در این سمت فعلی اش باقی بماند و چه پستی بهتر از سرمربیگری یا مدیریت فنی تیم ملی تکواندو و به این ترتیب می خواستند جا را برای ذوالقدر باز کنند!

وی در پایان گفت: با این حال امیدوارم با رفتن من هم تیم ملی به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد و بتواند برای کشور افتخار آفرینی کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا