تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت هفتمین روز در گذشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی به سراغ یکی از یاران قدیمی وی رفته و خاطره ای ناگفته از دیدار او و امام خمینی (ره) را نقل خواهیم کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره ای ناگفته از مرحوم عسگراولادی


به مناسبت هفتمین روز  در گذشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی به سراغ یکی از یاران قدیمی وی رفته و خاطره ای ناگفته از دیدار او و امام خمینی (ره) را نقل خواهیم کرد.

عسگراولادی

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، تصریح كرد: مرحوم عسگراولادی همواره بر ادامه مسیر امام (ره) در اسلامی شدن جامعه و نهایتا اسلامی شدن جهان و تقدیم آن به حضرت بقیه‌الله تاكید داشت.

حمید‌رضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی و از یاران مرحوم عسگر اولادی در گفت‌وگو با تبیان با بیان خاطره‌ای از دیدار وی و امام خمینی (ره) اظهار داشت: مرحوم عسگر اولادی برای ما خاطره‌ای نقل می‌كردند كه در دوران جوانی بر اساس ماموریتی به قم و منزل امام می خواستند بروند. در راه ماموران ساواك وی را تعقیب می‌كنند و پس از تعقیب و گریز فراوان وی به منزل امام می‌رسد. چون ایشان در دوران جوانی بودند قدری ترسیده و رنگ رویشان پریده بود. ضمن اینكه مقداری از وجوهات مردم را نیز برای امام می‌بردند و این ترس را داشتند كه این مبالغ از دست برود.

وی ادامه داد: وقتی به منزل امام می‌رسند، امام خمینی (ره) ایشان را دلداری می‌دهد و علت واهمه وی را می‌پرسد كه مرحوم عسگراولادی در پاسخ می‌گوید چون مقداری پول و وجوهات مردم در دست من بود ترسیدم كه به دست نااهلان بیفتد ضمن اینكه در این ماموریت به خانوده‌ام نیز خبر نداده‌ام. امام در پاسخ می فرمایند شما باید خود را برای مبارزه‌ای طولانی و 30 ساله آماده كنید و نمی‌توانید به خاطر یك تعقیب و گریز نگران شوید. باید طوری حركت كنید كه این مسیر تداوم یابد و ابتدا دولت، بعد جامعه و ایران را اسلامی كنید و آن را جهانی كرده و تقدیم حضرت ولی عصر (عج) نمایید.

مرحوم عسگراولادی شخصیتی بود كه همه او را به اعتدال و انصاف و تقوا می‌شناختند و فكر نمیكنم بتوان برای وی جایگزنی تعیین كرد

ترقی افزود: ایشان همواره این خاطره را برای ما نقل می‌كردند و بر اسلامی شدن جامعه و جهان بر این سبك و سیاق تاكید داشتند. همانگونه كه مقام معظم رهبری نیز در دیدار كارگزاران نظام بر این حركت تاكید كردند.

ترقی

این عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینكه مرحوم عسگر اولادی با بدرقه مردم نیكوكار و انقلابی گذشته و حال مورد استقبال دوستان شهیدشان در حزب موتلفه و شهدای هفتم تیر قرار گرفتند، افزود: عسگراولادی به خاطر اینكه حلقه وصلی میان نیروهای انقلاب در قبل و پس از انقلاب بود می‌تواند به عنوان الگو مطرح شود؛ ضمن اینكه تجربیات خود را به خوبی به هر دو نسل منتقل كرد و در كمیته امداد نیز منشاء اثر بود.

وی ادامه داد: همه در این ماتم خود را عزادار می دانستند؛ چراكه مرحوم عسگراولادی شخصیتی بود كه همه او را به اعتدال و انصاف و تقوا می‌شناختند و فكر نمیكنم بتوان برای وی جایگزینی تعیین كرد.

ترقی همچنین بر الگو گیری از این شخصیت توسط جوانان و سیاستمداران تاكید كرد و گفت: سیاسیون باید از وی، روش سیاست مداری مبتنی بر دین را بیاموزند و اسلام را بیشتر شناخته و با تفقه در دین به امور سیاسی بپردازند.

هاتف پوررشیدی

بخش سیاست تبیان